Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
nova schreef: Dat zou ik kunnen navragen, maar waarschijnlijk zal de baas dan ook verwachten dat ik met die fiets voor woon/werkverkeer gebruik, en dat zal niet gebeuren. Ik werk in de nachtdienst, vaak op locaties 30 km van huis. Geen goed idee om dan zo rond 22.00 hr en om 6.00 hr met de fiets op pad te gaan .In bovenstaande optie hoeft het niet perse een fiets te zijn om naar het werk te gaan. De huidige Fiets van de Zaak houdt nl op te bestaan vanaf 2014. Daarvoor in de plaats komt een werknemersvergoeding. Je kan altijd een rentevrije lening aanvragen bij de werkgever voor een woning of een fiets (zo staat het in de wet) dat jij de fiets prive gaat gebruiken maakt dan helemaal niets uit.
De fiets is bedoelt vooral voor prive gebruik , maar in elk geval bedankt voor het meedenken.
Gonnie schreef: In bovenstaande optie hoeft het niet perse een fiets te zijn om naar het werk te gaan. De huidige Fiets van de Zaak houdt nl op te bestaan vanaf 2014. Daarvoor in de plaats komt een werknemersvergoeding. Je kan altijd een rentevrije lening aanvragen bij de werkgever voor een woning of een fiets (zo staat het in de wet) dat jij de fiets prive gaat gebruiken maakt dan helemaal niets uit.heb j eergens een IN-link waar ik meer kan vinden over dit onderwerp?
En de km vergoeding hou je gewoon recht op.
nova schreef: Ja, ik heb er wel wat aan in die zin, dat het duidelijk is dat ik ook voor die regeling niet in aanmerking kom.Nou ja, volgens mij moet je maar een paar keer per jaar gebruik maken van de fiets voor je werk, officieel. Dus dan zou je kunnen kijken hoe vaak dat is. In de zomer zou je kunnen fietsen, in principe...kunnen, want ze kunnen ook weer niet echt controleren of je op de fiets naar het werk gaat toch? En hoe vaak en waar hebben jullie werkbespreking?![]()
Gezien mijn werktijden ( alleen nachtdiensten) en afstand gebruik ik de fiets weinig voor woon/werkverkeer. En dat wordt dus als voorwaarde gezien
Of zie ik het nu helemaal fout?