Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door bas rouge
Lizzy schreef: Oh hemel, Sieneke, wat een schrik joh :o :o :o. Allemachtig, hoe kan dit nou weer.... :-\. Ik heb het al wel vaker gehoord hoor, Nederlandse honden met hartworm.... Maar kan ze niet al een jaar geleden (ofzo) besmet zijn geraakt? Hoe dan ook, zitten er wormen in het hart, dat de behandeling daarom zo eng is? Kunnen ze daar geen echo van maken, ofzo?
De behandeling is eng omdat wormen die in maag-, darmkanaal zitten en sterven gewoon met de ontlasting naar buiten komen. Hartwormen zitten met name in long en hart en komen dus, wanneer zij sterven in de bloedbaan terecht en kunnen daar opstoppingen veroorzaken. Het hondenlijf zelf zal deze dode wormen verwerken en afbreken, dat gebeurt ook wel en een conditioneel sterke en fitte hond kan dat beter aan dan een verzwakte, zieke hond.
Maar ook bij een sterke hond kunnen die opstoppingen (embolien) op kritieke plaatsen plaatsvinden. Dat is het risico. Vandaar dat ze rust moet houden.

Milbemax had ik niet in huis en Advocate wel, tegen hartworm type dirofilaria immitis werkt dit niet (Milvemax wel), tegen hartworm type angiostrongylus vasorum wel. Ik wilde liever zsm beginnen met behandelen en heb een uur geleden een pipetje Advocate toegediend.
Door Cindy de Wolf
Jezus Sieneke wat erg. Hopelijk ben je er op tijd bij.
ik heb ook direct gezocht en kwam meerdere sites tegen dat het vaker voorkomt in nl en met name Den Haag en de veluwe. Aangezien ze hier ook met stokken sjouwen en veel in de Ardennen lopen heb ik nav jouw verhaal en van zpades zojuist milbemax besteld.
Door Lizzy
Maar goed, hoe nu verder Sieneke? Ik bedoel, ik neem aan dat de Advocate behandeling erop is gericht om de volwassen wormen te doden? De behandeling zal dan ook herhaald moeten worden om de larven weer te doden? Ofzo? En ga je dan nu regelmatig ontlasting laten controleren of ga je preventief met ontwormmiddelen aan de gang?
Door Lizzy
bas rouge schreef: De behandeling is eng omdat wormen die in maag-, darmkanaal zitten en sterven gewoon met de ontlasting naar buiten komen. Hartwormen zitten met name in long en hart en komen dus, wanneer zij sterven in de bloedbaan terecht en kunnen daar opstoppingen veroorzaken. Het hondenlijf zelf zal deze dode wormen verwerken en afbreken, dat gebeurt ook wel en een conditioneel sterke en fitte hond kan dat beter aan dan een verzwakte, zieke hond.
Maar ook bij een sterke hond kunnen die opstoppingen (embolien) op kritieke plaatsen plaatsvinden. Dat is het risico. Vandaar dat ze rust moet houden.

Milbemax had ik niet in huis en Advocate wel, tegen hartworm type dirofilaria immitis werkt dit niet (Milvemax wel), tegen hartworm type angiostrongylus vasorum wel. Ik wilde liever zsm beginnen met behandelen en heb een uur geleden een pipetje Advocate toegediend.
Dit had ik inmiddels ook begrepen :-\. Ik ga er vanuit dat Huette hier moeiteloos doorheen gaat komen aangezien zij een knoertsterkte hond is! Maar, we gaan de komende weken duimen. Hoeveel weken is het nu spannend?
Door Suzanne
eetje.....

Heel veel sterkte....!!

Wat goed dat je aan zo'n onderzoek deelneemt; je had het anders mogelijk veel later pas geweten.

Ik merk dat ik ineens toch anders aankijk tegen een mest-onderzoek.. misschien moet ik dat toch maar periodiek laten doen? Hier moet ik 's over nadenken!
Mijn ideen over preventief ontworden zijn niet veranderd, maar misschien is "afwachten tot ik denk dat er wat mis is" niet helemaal het juiste idee en is "periodieke controle" een betere optie.

Suzanne
Door kira
Jeetje zeg. Ik duim dat het helemaal goed komt.

En ga gelijk op de site van het Woud nakijken of het ontlastingsonderzoek daar ook gericht is op hartwormen. Ik heb hier ook een houtsjouwer. En het stikt hier van de vossen.
Door Lizzy
Cindy de Wolf schreef: Jezus Sieneke wat erg. Hopelijk ben je er op tijd bij.
ik heb ook direct gezocht en kwam meerdere sites tegen dat het vaker voorkomt in nl en met name Den Haag en de veluwe. Aangezien ze hier ook met stokken sjouwen en veel in de Ardennen lopen heb ik nav jouw verhaal en van zpades zojuist milbemax besteld.
Zou je ze niet eerst laten controleren? Want wat nou als jouw honden besmet zijn en je ze ontwormt, zonder de nodige maatregelen te nemen?
Door moppie
Jeetje Sieneke, dat is schrikken zeg.
Gelukkig is Huette gezond en sterk en zal ze dit wel goed doorkomen.
Geef die mooie meid van je maar een dikke knuffel :bigarmhug:
Door tt-tjes
Jee, ik wist helemaal niet dat dit in Nederland voor kon komen :-[ Veel sterkte met de behandeling.
Door Sammy1980
kira schreef: Jeetje zeg. Ik duim dat het helemaal goed komt.

En ga gelijk op de site van het Woud nakijken of het ontlastingsonderzoek daar ook gericht is op hartwormen. Ik heb hier ook een houtsjouwer. En het stikt hier van de vossen.
Ohhhhh dat is heel dom van mij, ik heb de kits vanmorgen besteld en helemaal niet gekeken of ze daar op testen  :-\ :-\

Hier ook 2 hout sjouwers en kauwers en ik woon in Den Haag.
Door Borke
Ik ga heel hard voor Huette duimen, dat het allemaal maar mee mag vallen!
Door Pedro98
Ojee wat eng zeg, hoop dat de behandeling goed zal aanslaan en ze weer snel worm vrij mag zijn.
Door MarijeEnBoomer
oh gets!!
hopelijk slaat de behandeling aan!!
vind het toch maar eng! woon in het haagse en Boomer sjouwt graag takken/bomen :o
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door