- ma 20 feb 2012, 16:02
Ze was gelukkig pas 11 maanden toen het ontdekt werd dus mist nu alleen snijtandjes, en omdat ik vanaf het moment dat ik haar kreeg heb geclickerd was ze wel gewend aan het aanleren van dingen, dat heeft enorm gescheeld. En dan verder nooit twijfelen, nooit toegeven - de mondspoeling heeft volgens de fles een neutrale smaak, ik heb hem geproefd en hij smaakt naar drop, Jet is afgespeend op muizen en vind drop echt het vieste wat er bestaat, dus ze vind het heel naar - en het proces eromheen zo aangenaam mogelijk inrichten. We doen het in een afgesloten badkamer (dan vallen de andere twee haar niet lastig), ze krijgt eerst een snack - dan kan ik ook goed zien hoe ze kauwt, en dat in de gaten houden - en dan komt ze op schoot terwijl ik mijn tanden poets, ik zing voor haar en na het spoelen knuffelen we zo lang als ze maar wilt, of soms wil ze dopjes apporteren vanonder het badkamerkastje en dan doen we dat.
Mijn punt was meer dat als je de conditie van de kat verbetert, datgene waar je op reageert daar inderdaad wel eens minder van kan worden. Zeker een brokkat heeft ongetwijfeld vies speeksel - want brokdieren hebben ook altijd een vieze mondgeur - dus daar alleen al zou de vacht heel lelijk van kunnen worden. (overigens heeft Jet er altijd prachtig uitgezien, het is nu eenmaal een plaatje van een kat, maar je kon precies waar zij zichzelf wastte en daar waar de andere twee het deden, de vacht op de Kai-en-Plienstukjes was veel zachter en minder plakkerig).