Ik heb me vergist!! Ik heb me grandioos vergist. Stom maar ja, die gekke kattenbak korrels ook.....
Hij heeft op beide bakken geplast!! Pfff gelukkig maar!! Omdat ik alleen maar ontlasting had gevonden en geen klonten in de kattenbakken dacht ik dat hij niet geplast had! Maar bij nog eens goed zoeken zag ik donkerder korrels vulling op de bodem van de bak liggen.
Het is helemaal geen klontervormend zand. Catsan Hygienne plus heet het spul. "Mineraalkorrels vervaardigd uit fijne kalk en kwartszand" staat op de zak. je ziet een grote klont met een druppel er boven. Dat gaf mij het idee dat het een klont gevormd van urine is. Maar het is een uitvergrootte korrel ...

Zo zie je maar..... Op de zak staat ook nergens dat het om klontervormend zand gaat. Ik herken het spul nu weer van heeeeel lang geleden. Toen kreeg ik zo'n zak via een Whiskas actie. Toen vond ik het al geen prettig spul en had het meteen weggegeven.
Het belangrijkste is dat hij dus wel geplast heeft! Ik voelde zijn buik en blaas ondertussen ook al eerder en kon geen tennisbal of ook maar iets hards of diks ontdekken.
Zoals ik nu de indruk krijg gaat het ontzettend goed met hem! Ik vind zijn vacht wel stug en droog aanvoelen en ik bespeur roos.
Hopelijk gaat dat over als hij eenmaal een tijd op vers voer staat. Hij is er nog niet zo dol op. Maar het is niet zo dat hij totaal niet eet. Hij heeft net weer een paar likjes/hapjes genomen van de "hert" aangevuld met wat tonijn. Een ander smaakje "rund/kip" staat ernaast maar dat heeft hij nog niet aangeraakt. Ik wilde hem de keuze geven...... Ik heb gemerkt dat wanneer je katten iets wilt laten leren eten dat het beter werkt wanneer je ze de keuze tussen twee "kwade" aanbied. Tot nu toe ben ik in het geheel niet ontevreden!!
Op dit moment zit ik op het bed in zijn kamertje en hij ligt naast me met zijn pootjes in de lucht te "melken" met zijn oogjes dicht geknepen.
Het is een schat!! De mensen die hem af hebben moeten staan bewonder ik zeer, het is altijd vreselijk moeilijk om afstand te moeten doen van een geliefd dier.