- do 16 feb 2012, 23:02
Update plaskater.
Dahras de Kater is vanavond hier gebracht. Het kamertje heb ik super ingericht voor hem. Ik had al 3 kattenbakken neergezet met houtkorrels.
Zij brachten ook nog 2 kattenbakken mee met kap en klepje....... Deze kattenbakken hebben een erg aanwezige en bijzondere geur.... Ik kan het niet zo omschrijven. Het lijkt wat op geparfumeerd kattenbakvulling. De vulling die ze mee gaven is van Cat San, blauwe zak met witte korrels. Ik vroeg hen of ze ooit geprobeerd hadden om het klepje er uit te halen. Voor ons mensen is het wel fijn zo'n klepje ervoor zodat de stank binnen blijft, maar wat moet dit wel niet voor de kat betekenen? Nee, dat hadden ze nooit geprobeerd. Ik heb nu beide bakken erbij gezet, waarvan 1 met de oude vertrouwde vulling en de andere met houtkorrels. En bij beide heb ik het klepje er uit gehaald. Natuurlijk kreeg hij ook zijn gruisbrokjes mee. Daarvan had ik hem een bakje gegeven, maar hij schijnt maar 50 gram te eten per dag. Hij is een kater van, ik schat, ruim 6 kilogram. Na ruim een uur had hij een paar hapjes van de brokjes genomen. Toen de mensen vertrokken waren heb ik "het speciale voer" tevoorschijn gehaald. Deze dagen eten we hier wild, namelijk hert. Niet al mijn katten lusten hert en ook hen probeer ik te stimuleren om ook hert te eten, dit doe ik met behulp van tonijn op water. Het eerste schoteltje hert met wat tonijn heb ik bij Dahras gebracht en zonder moeite heeft hij er met smaak van gegeten. Ik was vergeten er wat van de bachbloesem op te druppelen dus dat ben ik maar snel gaan doen toen hij halverwege was. Verder heeft hij de rest nog niet opgegeten.
Even wat over zijn karakter en gedrag. Het is net of hij hier al vaker geweest is, of hij hier thuis is, heel apart. Gaat op ontdekking door het kamertje. Ligt hier op zijn gemak op zijn rug over de grond te rollen. Wat hem betreft lijkt het wel goed te komen. En ik ben heel blij dat hij al van het rauwe voer heeft gegeten.