Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door 202Spots
Meike en Daisy schreef: Ik kan de ingedienten niet achterhalen... maar het zijn B-vitamines en een aantal mineralen? Staat er op het potje wat erin zit?
Van de site..ik heb er niet zo veel vertrouwen in om vitamines als vlooien middel te gebruiken :-\
(Thiamine is a vitamin, also called vitamin B1. Vitamin B1 is found in many foods including yeast, cereal grains, beans, nuts, and meat.)
Afbeelding
Hmmm dus vitamines, gist, lever en collageen. Dan zou je zeggen dat een goed barfmenu (of goede kvv) met toevoeging van gist net zo goed zou werken als dit goedje toch? Ja, over biergist wordt veel gezegd, zowel de ene als de andere kant op.
Door Giny
Meike en Daisy schreef: Hmmm dus vitamines, gist, lever en collageen. Dan zou je zeggen dat een goed barfmenu (of goede kvv) met toevoeging van gist net zo goed zou werken als dit goedje toch? Ja, over biergist wordt veel gezegd, zowel de ene als de andere kant op.
Het gaat natuurl;ijk ook om de hoeveelheid van h.e.e.a.
Door doranto
Ik pak altijd een goede shampoo (bijvoorbeeld de 'total-care' van dogstuff). Doe een flinke scheut in een kan van ca. 1 liter. Doe daar flink wat tea-tree doorheen (goed mengen) en dan aanvullen met water van lichaamstemperatuur. Met dit mengsel begin ik de hond te wassen. (Hond niet van tevoren nat maken). Het sopje goed inmasseren en even in laten trekken. Zorg dat je niets over slaat (alleen niet te dicht in de buurt van de ogen komen!). Daarna grondig uitspoelen en weg zijn de vlooien. Werkt hier altijd perfect. Het huis insprayen doe ik nooit. De katten controleer ik regelmatig en als die eens een vlooitje hebben behandel ik die (helaas wel met gif :-[ ....advantage). Katten in huis werken nl. meestal als een soort stofzuiger voor de vlooien. Hier bij mij komen dagelijks vreemde honden over de vloer en ik heb (gelukkig!) nog nooit last van vlooien in huis gehad.
Tegen teken spray ik mijn honden altijd flink dik in met de deo-spray van tasman, vlak voor we naar de bossen gaan. Die is op basis van plantenextracten en werkt beschermend tegen teken. Werkt bij onze hondjes goed. Als het héél erg is met de teken voeg ik aan de spray soms zelf nog wat extra etherische olie toe zoals bijvoorbeeld teatree, lavendel, geranium enz. Zélf vinden de hondjes het niet zo geslaagd, maar ik vind ze dan wel héél lekker ruiken :biggrin2:
Door 202Spots
Giny schreef: Dankjewel, lijkt mij de moeite van het uitproberen waard. Ik denk inderdaad ook dat katten vlooien aanzuigen.
De tea tree mag je NIET voor de katten gebruiken!! kan dodelijk zijn!!
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door