Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Lizzy
Vanmorgen banaan, appel, peer, kiwi en sinaasappel.

Vanmiddag winter postelein, gemengde kiemen, wortel, bleekselderij, gember, appel, sinaasappel. Ik moet zeggen... Lekker!

(voor een groenten/fruitsapje).
Door Pauline
@Pallas: toen we 5 jaar geleden begonnen met LC eten, mocht je in de eerste fase geen fruit eten. En eerlijk..., ik ben er toen niet weer aan begonnen. Ja..., zomers, aardbeien, heerlijk! En bevroren bosfruit, verrukkelijk, maar ik ben geen mens van zo een banaan, kiwi of sinaasappel. Dat begint nu weer een beetje te komen. Moet wel zeggen dat ik van de smoothie winderig wordt, zijn er mensen die dit herkennen? Gelukkig ben ik al 25 jaar samen met Eddie, dus die wordt daar niet meer anders van..... Of ik nou stink of de honden, wat maakt het uit.... ::) :biggrin2:
Door Borke
@plien, ik werd in het begin ook winderig van de smoothes, vooral toen ik er nog geen groente in deed en er dus alleen fruit in zat.
Door Pauline
Borke schreef: @plien, ik werd in het begin ook winderig van de smoothes, vooral toen ik er nog geen groente in deed en er dus alleen fruit in zat.
Nou ik had er vandaag courgette in, redelijke hoeveelheid, maar misschien valt dit niet echt onder de groenten.... Juist nu werd ik er winderig van, eerder als ik alleen fruit deed niet. Morgen ga ik er spinazie bij in doen.
Door De Geijsjes
Ooooooh deze combinatie moet ik onthouden!!! Hij is ECHT heel erg lekker, hij is alleen niet groen
maar GEEL  ;D ;D ;D

Als je van citrusvruchten houdt zou ik zeggen probeer deze variatie een keer.

3 struikjes biologische witlof (alleen het onderkantje eraf)
2 bio bloedsinaasappels
1 mango
en paar drupjes citroensap tegen de verkleuring.

echt lekker, was er zo doorheen en had nog wel meer gewild  :-[
Door saskia37
Vandaag een halve ananas, 1 sinasappel, 1 winterpeen, een stukje gember en wat water, en nee dit doe ik niet nog een keer :-X
De " draadjes" van de gember bleven aanwezig en was niet lekker, dus uiteindelijk maar gezeefd en toch opgedronken vond het zonde om het weg te gooien, maar voor mij geen gember meer in een smoothie.
Door EllenL
Heb ik nooit last van, mijn blender laat niks over aan stukjes of draadjes van de gember... anders de gember raspen en erdoor...
Door Borke
De Geijsjes schreef: Ooooooh deze combinatie moet ik onthouden!!! Hij is ECHT heel erg lekker, hij is alleen niet groen
maar GEEL  ;D ;D ;D

2 bio bloedsinaasappels
1 mango

Klinkt goed, doe jij die bloedsinasappels er geheel in of pers je ze?
Door Martine-Tom
Claudia N schreef: Hoe werkt het dan met pitten? (Zowel van sinaasappels als appels.)
Die kan je gewoon meemalen  :)
Door lauraV
ik vraag me eigelijk iets af......
in fruit zitten toch ook suikers ....en gaan die niet dikmaken ?
vaak doe ik er 1 bannaan , 1sinasappel en 2 appels standaard doorheen.
Door Dreetje
De Geijsjes schreef: Ooooooh deze combinatie moet ik onthouden!!! Hij is ECHT heel erg lekker, hij is alleen niet groen
maar GEEL  ;D ;D ;D

2 bio bloedsinaasappels
1 mango

Net 2 grote glazen naar binnen gewerkt, heerlijk..... deze blijft op het menu staan.
Door Borke
maar GEEL  ;D ;D ;D

2 bio bloedsinaasappels
1 mango

Geprobeerd en ik vond het bleh...
Nou had ik geen witlof en heb paksoi en eikebladsla gebruikt en dat was het niet.
Snel aangevuld met ananas en banaan en dan krijg je alles lekker.

Alleen de ananaskern is wel erg hard en dan moet je er echt heel fijngemalen mix als voor de hond van maken en ik heb het liever wat grover.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door