Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Borke
Claudia N schreef: Hoe bewaar je het in de koelast? In een sapkan met of zonder deksel? Glas of plastic?
Kunststof drinkbeker met deksel.
Door De Geijsjes
Claudia N schreef: Hoe bewaar je het in de koelast? In een sapkan met of zonder deksel? Glas of plastic?
Ik bewaar het in de koelkast in een RVS thermoskan of in een lege augurkenpot van glas.
En ik doe er wat druppels citroen bij om verkleuring tegen te gaan. Zeker als het avocado in zit, want
dat wordt anders bruin  ::)
Door Dreetje
Net m'n eerste groene smoothie in m'n  "pasgescoordezogoedalsnieuweblendervanMarkplaatsvoor€10,00" gemaakt.
Er zat een handvol wilde spinazie, 1/2 avocado ZONDER PIT ;), 1 banaan, 1 appel en 1 kiwi en een klein beetje kokos in.
Ik moet zeggen dat het best te drinken was, ga het vaker doen.
Laatst gewijzigd door Dreetje op wo 25 jan 2012, 16:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Door EllenL
Ik heb wat flesjes van vers sap van de AH, maar nog handiger is een fles van van dat troebele appelsap (flevosap of de iets goedkopere appie versie er van), die zijn groter en hebben ook een grotere opening :D En je kan het sap evt door je smoothie heen gooien. Warm appelsap met een zakje herfstthee (of de numi white tea orange spice ofzoiets) er bij laten trekken is ook erg lekker op koude dagen 8)
Door Deesje
ik heb wel al eens lekkere smoothies met papaya gehad Tieneke... maar soms is het inderdaad de combi die niet 'klopt'

zo had ik gisteren koolrabi met tomaat wortel en kruiden gedaan maar op de een of andere manier niet echt geslaagd.. wel gewoon opgegeten maar niet in die combi voor herhaling vatbaar zeg maar..
Door tieneke
Deesje schreef: ik heb wel al eens lekkere smoothies met papaya gehad Tieneke... maar soms is het inderdaad de combi die niet 'klopt'

zo had ik gisteren koolrabi met tomaat wortel en kruiden gedaan maar op de een of andere manier niet echt geslaagd.. wel gewoon opgegeten maar niet in die combi voor herhaling vatbaar zeg maar..
Het was toen een hele rare wrange stroeve smaak in ieder geval, heb het weggekiepert zo vreselijk vies en overheersend.
Ik eet deze voortaan wel ongeblenderd  :biggrin2:
Door -Annemarie-
Dreetje schreef: Weet iemand misschien of ik een groene smoothie kan maken met ananas?
Wat kan ik daarbij doen?
Ja, kan heel goed hoor! Ergens eerder in dit topic is er al over geschreven.  :) 

Wel eerst schillen.  :biggrin2:
Door Sverite
Dreetje schreef: Weet iemand misschien of ik een groene smoothie kan maken met ananas?
Wat kan ik daarbij doen?
Ik vind ananas, sinaasappelsap (of het hele sinaasappel) en spinazie heel erg lekker. Of ananas, sinaasappelsap, spinazie en bleekselderij (en water). Ook ananas, aardbeien en spinazie (en water) is lekker.
Door Borke
Wat kan ik daarbij doen?
Oh ja, heerlijk met andijvie of spinazie.
Eigenlijk vind ik bijna alles bij elkaar lekker.
Door Deesje
en dan gooi ik er nog eentje in, heb hem eerder ook al eens geroepen...

een frisse avocadosmoothie:
flinke bos munt, 3 dadels, avocado, (evt 1 banaan), aanvullen met sinaasappelsap tot de gewenste dikte (zowel als pudingkje lepelen als als smoothie drinken bevalt hier erg goed)
Door eelke
Ik deed al een tijdje prutjes met alleen fruit maken, maar ik heb er nu ook een wortel doorheen gedaan. Ik mag niet te veel bladgroente, dus vandaar de wortel. Ik heb hem met de dunschiller klein gemaakt, was bang dat mijn blender het anders niet aan kan, en dat ging goed.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door