Hoi iedereen,
Even vertellen hoe het nu met Darqan en zijn `poep` is
Darqan krijgt nu sinds 3 weken Duck en doet het er beter op als op Carnibest.
Ik ben weer maar eens gaan nadenken waar die `af en toe diarree-poep` toch vandaan zou kunnen komen.
De tweede dag Duck: 1 keer slappe onlasting
Begin deze week: 1 keer bruine, waterige ... tja poep kun je het zelfs niet noemen

Vandaag: vanochtend harde redelijk wit-groene drol, vanmiddag eerst een lekker

wit-groen soepje

met daarachteraan toch een harde drol
Alle andere dagen heeft hij telkens heel normale harde drollen gepoept, dus het gaat zeker beter als met Carnibest.
Ik dus weer gaan nadenken:
De diarree op de tweede dag dat hij Duck kreeg is te lang geleden om te verklaren.
De diarree begin deze week: De dag ervoor kreeg hij een runderbot om op te knagen, weinig vlees, heb het na een half uurtje afgenomen, maar zag dat hij toch wat brokjes eraf had gebeten en had opgegeten.
De diarree vandaag: gisteren kreeg hij een gerookt bot (zo kant en klaar uit de winkel)
Voor de rest heb ik hem nog geen bot gegeven in de hele periode kvv.
Als hij diarree heeft, dan moet hij meestal ook een poging of 2-3 ondernemen eer hij alles kwijt is, dus dikke darm-probleem?
Dus conclusie: zou hij misschien slecht bot verteren?
Het feit dat er in cb ook bot zit en in Duck niet zou bovenstaande conclusie ook kunnen ondersteunen.
Of zie ik dat helemaal verkeerd??
Nog even bij vermelden:
Onlangs is bij het nestzusje van Darqan exocriene pancreas insufficientie vastgesteld. Ik natuurlijk helemaal in paniek bloed laten nemen van Darqan voor algemeen onderzoek en Tli test.
Het normale bloedonderzoek was goed, wel lichte daling van eiwit (wat normaal is voor jonge hond schijnt) en lichte stijging van witte bloedcellen. Dus misschien ontsteking dikke darm of zo? Maar hoeft daarom geen ontsteking te zijn, zei da.
Ik wacht nog op de uitslag TLI-test, maar mijn da zegt dat ik me daar geen zorgen om hoef te maken, want dat er anders veel andere klachten zouden bijkomen.
Dus wat ik nu ga doen: TLI-test afwachten, duck blijven voeren en geen bot meer geven. Weekje afwachten en dan terug iets van bot geven en zien wat daarmee gebeurt.
Does it make sense??
Is hier eigenlijk geen dierenarts op dit forum die mij eens kan vertellen wat hij vindt??