Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door tieneke
Lees dit nu pas...
Tinus en Tara hebben de eerste maanden ook dun gepoept,om de paar dagen ook nog ;)
Darqan eet pas een maand vers vlees,geef hem dus even de tijd na vanaf puppie brokken.
Spuit het iedere dag finaal eruit dan zou ik meteen stoppen,nu is het heel soms.
Ga hem in ieder geval probiotica erbij geven in de vorm van kruidenmix of capsules etc.
Na 1 pond kruidenmix(geen kilo ;)) kan je echt niet verwachten dat het meteen over is.
Darqan heeft zijn voorpootje gebroken als pup met waarschijnlijk de nodige medicijnen.
Een bloedproef lijkt mij zeker nog lang niet nodig als hij niet iedere dag aan de spuiterij is.
Je kan je geld dan beter nog aan het goede doel weggeven ;) ;D ;D
Hopelijk gaat het nu al weer beter met hem :-*
Door Nitus
[quote="isabel debacker"]
Aha, bedankt voor de info.

Ja, duitse herders zijn gevoelig voor pancreasproblemen... maar please :'( ik heb al meer problemen met hem gehad dan wat anders, dus laat dat aub niet het geval zijn :-\... anders zie ik het niet meer zitten.
`t Is ook daarom dat ik eventueel bloedproef wil doen, daar kunnen mogelijke pancreasproblemen mee gedetecteerd worden.
Maar ik wacht liever nog even af... bang voor het resultaat van zo`n test... :'(
Geloof me, alle dierenproblemen die minder vaak voorkomen, komen altijd bij mijn beestjes terecht :'( Om moedeloos te worden.

Update: Zaterdag heeft Darqan gespeeld met de andere hond, 1 keer behoorlijk dun gepoept. Nu dus alweer 2 dagen prima. Mag nog wat vaster.

Dat koken, kan ik daar nu nog mee beginnen? Hij krijgt tenslotte al cb sinds meer als een maand.
En hoelang is eventjes dan? In kokend water en direkt er weer uit?
Ik ga het morgen eens proberen.

Bedankt hoor!!
[/quote]

Isabel, ik wilde je echt niet bang maken hoor :-[. Maar stèl dat er idd een pancreas probleempje meespeelt dan is de beste voeding die je kunt geven: vers!! evt. in combinatie met enzympoeder, dus wat voer betreft zit je al goed ;), maar misschien doet jouw hond het beter op de kip/rijst als op de Natuur, maar dat is dus een kwestie van uitproberen.

Over het koken: ik zette Carnibest op met een heel klein beetje warm water en wachtte dan tot het ongeveer een paar seconden kookte. Ik weet niet of het nog nodig omdat jij je hond al een maand CB geeft, maar het lijkt me het proberen waard.
En de kruidenmix of pro-biotica capsules (voor als hij bij je ouders is ;),) is ook een goed idee.
Ik hoop dat het over een tijdje weer helemaal goed gaat met je hond :).
Door tieneke
Ik had Isabel al geadviseerd om alleen kip,lam of natuurmix te geven, afzonderlijk van elkaar.
Kijk iedere soort eens een dag of 3 a 4 aan dan weet je waar hij misschien heftiger op reageerd ;)
Door *Axel*
Goedemorgen!!!!! *gaap*

Darqan net buitengelaten: vaste donkergroene drol(letjes) ;) en daarna nog een donkerbruin iets dunner exemplaar ::)

Hij reageert niet verschillend op natuur-kip-lam. Hij heeft ook nog maar zelden medicijnen gehad.
Ik zal vanmiddag eens de cb beetje koken. Darqan gaat eerst zwemmen 8) nu.
Als ik de volgende keer kom, kan ik nog wat kruidenmix meenemen Tieneke. Maar zeg, die kruidenmix, da`s eigenlijk gewoon str*nt ;D , van welk beest ook al weer? Het lam?
Hoe zeker ben je dan eigenlijk dat daar geen wormen of andere kl*terij in zit???
Ik ben toch wat sceptisch tegenover die kruidenmix, en nog sceptischer tegen die probiotica-dinges ::) Ik kijk nog wel.

merci
Door *Axel*
Hoi hoi,

De dag na mijn vorig berichtje ben ik een Duck gaan geven, omdat ik wilde weten of hij daar ook van aan de dunne zou gaan ???
Nou, ik geef nu dus al 7 dagen (als ik goed tel ;D) Duck, in alle variaties maar wel compleet, en Darqan doet het er beter op. Slechts 1 keer wat dunner, maar was nogal stressy geweest (hij ging tegen de schrikdraad in de weide aan ::)). Voor de rest altijd stevige drollen, en geen dunne sliertjes of dergelijke erachteraan. Ik heb mezelf voorgenomen om nog 3 weken verder alleen Duck te geven... en dan eens te gaan nadenken :P... of ik eens half om half ga proberen met Carnibest en zien wat dat resultaat is.

Darqan heeft vandaag ook aan zijn eerste bot geknaagd :D -met dank aan Tieneke ;)
En het beviel hem prima... nu ga ik zo dadelijk waarschijnlijk aan de dunne :-\... van de zenuwen ;D

Doei doei
Door *Axel*
Hoi iedereen,

Even vertellen hoe het nu met Darqan en zijn `poep` is ;)

Darqan krijgt nu sinds 3 weken Duck en doet het er beter op als op Carnibest.
Ik ben weer maar eens gaan nadenken waar die `af en toe diarree-poep` toch vandaan zou kunnen komen.
De tweede dag Duck: 1 keer slappe onlasting
Begin deze week: 1 keer bruine, waterige ... tja poep kun je het zelfs niet noemen :-[
Vandaag: vanochtend harde redelijk wit-groene drol, vanmiddag eerst een lekker :P wit-groen soepje >:( met daarachteraan toch een harde drol
Alle andere dagen heeft hij telkens heel normale harde drollen gepoept, dus het gaat zeker beter als met Carnibest.

Ik dus weer gaan nadenken:
De diarree op de tweede dag dat hij Duck kreeg is te lang geleden om te verklaren.
De diarree begin deze week: De dag ervoor kreeg hij een runderbot om op te knagen, weinig vlees, heb het na een half uurtje afgenomen, maar zag dat hij toch wat brokjes eraf had gebeten en had opgegeten.
De diarree vandaag: gisteren kreeg hij een gerookt bot (zo kant en klaar uit de winkel)
Voor de rest heb ik hem nog geen bot gegeven in de hele periode kvv.

Als hij diarree heeft, dan moet hij meestal ook een poging of 2-3 ondernemen eer hij alles kwijt is, dus dikke darm-probleem?

Dus conclusie: zou hij misschien slecht bot verteren?
Het feit dat er in cb ook bot zit en in Duck niet zou bovenstaande conclusie ook kunnen ondersteunen.
Of zie ik dat helemaal verkeerd??

Nog even bij vermelden:
Onlangs is bij het nestzusje van Darqan exocriene pancreas insufficientie vastgesteld. Ik natuurlijk helemaal in paniek bloed laten nemen van Darqan voor algemeen onderzoek en Tli test.

Het normale bloedonderzoek was goed, wel lichte daling van eiwit (wat normaal is voor jonge hond schijnt) en lichte stijging van witte bloedcellen. Dus misschien ontsteking dikke darm of zo? Maar hoeft daarom geen ontsteking te zijn, zei da.

Ik wacht nog op de uitslag TLI-test, maar mijn da zegt dat ik me daar geen zorgen om hoef te maken, want dat er anders veel andere klachten zouden bijkomen.

Dus wat ik nu ga doen: TLI-test afwachten, duck blijven voeren en geen bot meer geven. Weekje afwachten en dan terug iets van bot geven en zien wat daarmee gebeurt. ::)

Does it make sense??
Is hier eigenlijk geen dierenarts op dit forum die mij eens kan vertellen wat hij vindt??
Door Truus
Ik zou het inderdaad gewoon uitproberen. Ga je gevoel maar achterna. Meestal krijgen ze van bot juist vastere ontlasting en teveel kan zelfs witte kalkachtige ontlasting geven. Sommigen krijgen echter diaree en dat zou bij Daqan ook heel goed kunnen.
Daqan zal hele gevoelige darmen hebben.
Gerookte botten zou ik absoluut niet geven, dat is gewoon troep.
Hou het gewoon even alleen bij Duck zou ik zeggen.
Succes !!!!!!!
Door Nitus
Hoi Isabel, ik zou dat grookte bot maar weggooien, da's hele erge rotzooi, en voorlopig zou ik als ik jou was even nog helemaal geen bot geven, want blijkbaar raakt je hond snel aan de diaree. Zorg dat je hond voorlopig Duck krijgt (als je tenminste denkt dat ie het daar goed op doet), en als je hond een paar weken geen diaree heeft gehad dan zou je voorzichtig een botje kunnen geven, maar dan voor ongeveer 10 minuutjes.

Het zou trouwens maar zo kunnen dat jouw hond ook EPI heeft, maar dat hoeft niet altijd heel heftig te zijn hoor, en met medicijnen is het meestal heel goed onder controle te houden, vaak moet er in het begin veel medicijnen (meestal pancreas poeder) gegeven worden, maar in de meeste gevallen kun je dat na een tijdje af gaan bouwen en het kán zelfs zo zijn dat je hond op een gegeven moment geen medicijnen meer nodig heeft. Duck heeft trouwens ook een compleet voer waar pancreas in verwerkt is (maar niet alle honden vinden dat lekker).

Maar natuurlijk hoop ik voor je dat de TLI-test goed is.
Sterkte met het wachten op de uitslag :).
Door tieneke
Tsja gerookte botten is de allergrootste troep...
Jammer dat je dit ondanks mijn advies toch hebt gegeven.
Het blijkt dat Darqan wel heel gevoelig is met zijn darmen.
Begin eerst eens met een kippennekje,als dit allemaal probleemloos gaat dan kun je altijd nog met botten beginnen.
Zou nu even alleen de duck geven en de uitslag afwachten.
Vraag eens aan Tannetje(Hitam)wat zij hiervan vindt ;)
Door *Axel*
Kijk, ik wil even iets heel duidelijk stellen:

Darqan heeft NOOIT diarree gehad, tot wanneer ik met kvv begonnen ben!!!!!!!

Hij heeft lekker `troep` (= gerookte botten, pedigree-toestanden enz.) gesmuld en NOOIT enig probleem gehad. Dus durf ik zelf niet stellen dat het troep is. ;)

@Tieneke: als ik onmiddellijk elk advies dat ik van verschillende mensen krijg, als enige waarheid moet beschouwen... dan had ik mijn hond al 101000 verschillende voeders gegeven, had hij nu al een bekkenkanteling achter de rug terwijl dat niet nodig was ::),... je begrijpt wel wat ik bedoel.
Ik probeer nog altijd mijn eigen logisch verstand te gebruiken, ahum ;D

@Nitus: jij geeft me wel lekker veel goede moed :'(

Maar goed, ik wacht eerst die test af.

Oh ja, nog even dit: jullie zijn allemaal overtuigde barfers. Door deze omstandigheden kan ik dat echter (nog) niet van mezelf zeggen :-[
En ik ben ook niet de persoon om alle `theorieen` zomaar klakkeloos over te nemen.
Ik hoop dat jullie mijn standpunt ook begrijpen.
Door tieneke
Jammer dat je ons gratis advies niet aanneemt of wilt geloven.
Barfplaats is een versvleesforum waar heel wat mensen de grootste ellende hebben meegemaakt met hun honden.
Toen zij van brokken naar rauwvlees overstapten met hun honden zag je de honden opknappen.
Emmers met geld hebben deze mensen in de loop der tijd achtergelaten bij de Da.
Zelfs jouw ouders zijn dolgelukkig dat hun hond weer normaal poept met versvlees.
Dat Darqan niet steeds een goede ontlasting heeft kan inderdaad een medische oorzaak hebben zoals Anne-Marie al zei.
Ikzelf ben nog steeds heel dankbaar dat ik destijds WEL het advies van verschillende mensen hier op Bp heb aangenomen.
Kobus mocht er 15 maanden langer door leven!
Als ik brokken was blijven voeren had hij al voortijdig het loodje gelegd.
Ik blijf er dan ook bij dat brokken,gerookte botten etc de grootste troep is.
Verder hoop ik dat de uitslag meevalt,sterkte! ;)
Door Binno
Wij zijn ook niet als Barfers of versvlees-fans geboren. ;D
Ook wij hebben onze honden jarenlang brokken gevoerd omdat we geloofden dat dit echt het beste was voor hen. Toen een paar jaar geleden mij iemand vertelde dat ik mijn hond beter versvlees of rauwe kip zou voeren dacht ik "die is goed gek"... ::) Maar wat ben ik blij dat we op een bepaald moment toch op versvlees overgestapt zijn. Anders had onze labrador waarschijnlijk ook niet meer geleefd (chronische darmproblemen, een keer aan het infuus dierenkliniek) maar hij is sindsdien enorm opgeknapt! Onze andere honden doen het er trouwens ook prima op. De beste raad die ik je kan geven is, blijf voorlopig Duck voeren, je zegt zelf dat het al iets beter gaat. Maar laat die gerookte botten achterwege. Als wij dat hier gaven kregen ze ook diarree. :-\ En om de darmflora wat aan te sterken zou ik zeker overwegen om Darqan probiotica te geven.
En verder hoop ik natuurlijk ook dat de uitslag van de test meevalt! Succes! ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door