Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Pauline
Ik heb mezelf vandaag getrakteerd op een smoothie zonder groente...., aardbeien, kiwi, sinaasappel, banaan en cranberries. LEKKER!!!
Door choopy
Pauline schreef: Ik heb mezelf vandaag getrakteerd op een smoothie zonder groente...., aardbeien, kiwi, sinaasappel, banaan en cranberries. LEKKER!!!
Het klinkt allemaal zo lekker, al hoeft van mij die sinaasappel er niet in, maar het wegkrijgen van die smoothie. Vloeibaar of papje....brrr. Ik doe een goed half uur om een glas van 200 ml weg te krijgen.
Door Pauline
choopy schreef: Het klinkt allemaal zo lekker, al hoeft van mij die sinaasappel er niet in, maar het wegkrijgen van die smoothie. Vloeibaar of papje....brrr. Ik doe een goed half uur om een glas van 200 ml weg te krijgen.
Dat meen je niet?? Hoe komt dat? Ik giet het zo naar binnen en moet mezelf beheersen om Eddie's portie er niet bij op te drinken..... :biggrin2:
Door Martine-Tom
Dian schreef: het moet voor mij allemaal simpel zijn............. anders houd ik het toch niet vol.......... ik ken mezelf, als er iets tegenzit is eten het eerste wat weer "vreten" wordt................. de hele week leven op alleen maar smoothies kan niet??

trouwens, er ligt nog een zak provencaalse wokgroenten in de vriezer, zou je die ook kunnen gebruiken??? En doppers met wortels???
Herkenbaar, en toch hou ik dit nu al bijna 2 maanden vol, het voelt gewoon goed, ik mag best chips eten of koek, maar ik wil het oprecht niet, als ik het zou willen zou ik gewoon naar de winkel gaan en het halen...maar ik wil niet  ;)
(Met dank aan Deesje en haar uitleg over chips enzo :P)

Het klinkt cliche maar ik heb echt een life-change gemaakt, ik eet smorgens fruit met muesli (gewoon omdat ik dat lekker vind  :biggrin2:) en een heel klein beetje bio-yoghurt voor de smeuige afwerking.
Tussen de middag een smoothie (die ik smorgens tijdens mijn ochten routine al heb voorbereid, hoef alleen de knop nog maar om te draaien van de blender) in wisselende samenstelling (en wisselend succes) vaste prik zijn gojibessen en lijnzaadolie. Verder een kopje soep en 1 of 2 (zelfgebakken biologische enz) boterhammen met tegenwoordig zelfgemaakt beleg (hazelnootpasta, pindakaas, notenpasta).
In de avond een normale warme maaltijd wel let ik erop dat er minder koolhydraten in zitten en veel groente. Aardappels eet ik weinig want die vallen niet goed.

Tussendoor eet ik idd ook noten (ik heb een eigen mengsel standaard klaarstaan, 5 noten mix gemalen met wat rozijnen, gedroogde appels en een lepeltje honing) en fruit, appel met rozijnen en kaneel...jummie!

Het leuke is ook dat in nu merk dat ik fabrieksdingen niet meer lust.
Vorige week bij mijn oma een mars genomen...mensen kinderen wat een deceptie was dat. Het idee was lekker, de uitvoering wat minder....
En ik zit gewoon vol, ik heb gewoon echt geen zin meer in snacken.

En ik ben inmiddels 5 kilo kwijt, was echt niet de insteek, ik wil gewoon gezonder leven, maar het is wel leuk als bijkomstigheid  :biggrin2:
Door Martine-Tom
choopy schreef: Het klinkt allemaal zo lekker, al hoeft van mij die sinaasappel er niet in, maar het wegkrijgen van die smoothie. Vloeibaar of papje....brrr. Ik doe een goed half uur om een glas van 200 ml weg te krijgen.
Ik heb er een simpele oplossing op gevonden...een rietje  ;D
Als ik het gewoon zo uit een glas drink gaat het niet, met een rietje is het zo weg :)
Door choopy
Pauline schreef: Dat meen je niet?? Hoe komt dat? Ik giet het zo naar binnen en moet mezelf beheersen om Eddie's portie er niet bij op te drinken..... :biggrin2:
Hoe het komt, geen idee, ik wil wel, maar het lukt gewoon niet.
Misschien toch maar weer de stoute schoenen aantrekken en het nog eens proberen.
martine-tom schreef: Ik heb er een simpele oplossing op gevonden...een rietje  ;D
Als ik het gewoon zo uit een glas drink gaat het niet, met een rietje is het zo weg :)
Kan ik ook wel eens proberen, al zal het dan wel wat "natter" moeten zijn. Kan ik hiervoor gewoon water gebruiken??

Nog een vraag. Als ik zo'n prutje maak, hoe lang kan ik dat dan goed houden in de koelkast? Of moet het echt dezelfde dag weer op?
Door Martine-Tom
Ja hoor gewoon water of vruchtensap, vandaag had ik een bloedsinaasappel, was te lui om hem te schillen enzo dus heb hem maar geperst, pitten eruit en met pulp en al in de mix gemikt :biggrin2:

@Dees, heb je een recept voor die sesam/kokos crackers uit de droger?
Door Deesje
martine-tom schreef: Herkenbaar, en toch hou ik dit nu al bijna 2 maanden vol, het voelt gewoon goed, ik mag best chips eten of koek, maar ik wil het oprecht niet, als ik het zou willen zou ik gewoon naar de winkel gaan en het halen...maar ik wil niet  ;)
(Met dank aan Deesje en haar uitleg over chips enzo :P)
geen dank.. werkt altijd goed hihi en ik doe eht emt liefde
Het leuke is ook dat in nu merk dat ik fabrieksdingen niet meer lust.
Vorige week bij mijn oma een mars genomen...mensen kinderen wat een deceptie was dat. Het idee was lekker, de uitvoering wat minder....
En ik zit gewoon vol, ik heb gewoon echt geen zin meer in snacken.

En ik ben inmiddels 5 kilo kwijt, was echt niet de insteek, ik wil gewoon gezonder leven, maar het is wel leuk als bijkomstigheid  :biggrin2:
wat betreft fabrieksdingen merkte ik dat er een ronduit vieze bijsmaak aan zat, heel soms kan ik niet anders (weekend bij schoonfamilie is vaak een 'gevecht' zeg maar) dan af en toe iets eten wat zij eten en dan vind ik het ook gewoon vies.. je smaak wordt echt heel anders, veel puurder ofzo...

misschien valt je notenmix trouwens ook wel te drogen.. ik heb eerder ook tamelijk succesvol gemalen noten met beetje honing gedroogd.. al heb ik het idee dat zodra ik honing mee in de droger doe het snel slap wordt (ook met crackers) dus daar moet ik nog een beetje mee expirimenteren...
Door Martine-Tom
Ik zou het eens kunnen proberen, ik heb alleen geen mensen droger, dus zal het gewoon eens in de oven proberen, die gaat vanaf 100 graden.
Door Dian
hoelang kun je een eenmaal in elkaar gedraaide smoothie bewaren??? Ben nu aan het zeven, zodat ik morgen in elk geval zo aan de bak kan........... maar moet dit van vandaag morgen opzijn????
Door Borke
Dian schreef: hoelang kun je een eenmaal in elkaar gedraaide smoothie bewaren??? Ben nu aan het zeven, zodat ik morgen in elk geval zo aan de bak kan........... maar moet dit van vandaag morgen opzijn????
Zeven?

Ik klok gewoon zo een halve liter of meer naar binnen, ik wil alle vezels er bij hebben!

Ik bewaar het max 24 uur.
Vers is beter en lekkerder, maar nu maak ik om de dag 2 liter, dat vind ik handiger.
Door Poedelpret
Borke schreef: Zeven?

Ik klok gewoon zo een halve liter of meer naar binnen, ik wil alle vezels er bij hebben!

Ik bewaar het max 24 uur.
Vers is beter en lekkerder, maar nu maak ik om de dag 2 liter, dat vind ik handiger.
Hoe bewaar je het in de koelast? In een sapkan met of zonder deksel? Glas of plastic?
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door