Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
Pauline schreef: Ik heb mezelf vandaag getrakteerd op een smoothie zonder groente...., aardbeien, kiwi, sinaasappel, banaan en cranberries. LEKKER!!!Het klinkt allemaal zo lekker, al hoeft van mij die sinaasappel er niet in, maar het wegkrijgen van die smoothie. Vloeibaar of papje....brrr. Ik doe een goed half uur om een glas van 200 ml weg te krijgen.
choopy schreef: Het klinkt allemaal zo lekker, al hoeft van mij die sinaasappel er niet in, maar het wegkrijgen van die smoothie. Vloeibaar of papje....brrr. Ik doe een goed half uur om een glas van 200 ml weg te krijgen.Dat meen je niet?? Hoe komt dat? Ik giet het zo naar binnen en moet mezelf beheersen om Eddie's portie er niet bij op te drinken.....
Dian schreef: het moet voor mij allemaal simpel zijn............. anders houd ik het toch niet vol.......... ik ken mezelf, als er iets tegenzit is eten het eerste wat weer "vreten" wordt................. de hele week leven op alleen maar smoothies kan niet??Herkenbaar, en toch hou ik dit nu al bijna 2 maanden vol, het voelt gewoon goed, ik mag best chips eten of koek, maar ik wil het oprecht niet, als ik het zou willen zou ik gewoon naar de winkel gaan en het halen...maar ik wil niet
trouwens, er ligt nog een zak provencaalse wokgroenten in de vriezer, zou je die ook kunnen gebruiken??? En doppers met wortels???
choopy schreef: Het klinkt allemaal zo lekker, al hoeft van mij die sinaasappel er niet in, maar het wegkrijgen van die smoothie. Vloeibaar of papje....brrr. Ik doe een goed half uur om een glas van 200 ml weg te krijgen.Ik heb er een simpele oplossing op gevonden...een rietje
Pauline schreef: Dat meen je niet?? Hoe komt dat? Ik giet het zo naar binnen en moet mezelf beheersen om Eddie's portie er niet bij op te drinken.....Hoe het komt, geen idee, ik wil wel, maar het lukt gewoon niet.![]()
martine-tom schreef: Ik heb er een simpele oplossing op gevonden...een rietjeKan ik ook wel eens proberen, al zal het dan wel wat "natter" moeten zijn. Kan ik hiervoor gewoon water gebruiken??
Als ik het gewoon zo uit een glas drink gaat het niet, met een rietje is het zo weg![]()
martine-tom schreef: Herkenbaar, en toch hou ik dit nu al bijna 2 maanden vol, het voelt gewoon goed, ik mag best chips eten of koek, maar ik wil het oprecht niet, als ik het zou willen zou ik gewoon naar de winkel gaan en het halen...maar ik wil nietgeen dank.. werkt altijd goed hihi en ik doe eht emt liefde
(Met dank aan Deesje en haar uitleg over chips enzo)
Het leuke is ook dat in nu merk dat ik fabrieksdingen niet meer lust.wat betreft fabrieksdingen merkte ik dat er een ronduit vieze bijsmaak aan zat, heel soms kan ik niet anders (weekend bij schoonfamilie is vaak een 'gevecht' zeg maar) dan af en toe iets eten wat zij eten en dan vind ik het ook gewoon vies.. je smaak wordt echt heel anders, veel puurder ofzo...
Vorige week bij mijn oma een mars genomen...mensen kinderen wat een deceptie was dat. Het idee was lekker, de uitvoering wat minder....
En ik zit gewoon vol, ik heb gewoon echt geen zin meer in snacken.
En ik ben inmiddels 5 kilo kwijt, was echt niet de insteek, ik wil gewoon gezonder leven, maar het is wel leuk als bijkomstigheid![]()
Dian schreef: hoelang kun je een eenmaal in elkaar gedraaide smoothie bewaren??? Ben nu aan het zeven, zodat ik morgen in elk geval zo aan de bak kan........... maar moet dit van vandaag morgen opzijn????Zeven?
Borke schreef: Zeven?Hoe bewaar je het in de koelast? In een sapkan met of zonder deksel? Glas of plastic?
Ik klok gewoon zo een halve liter of meer naar binnen, ik wil alle vezels er bij hebben!
Ik bewaar het max 24 uur.
Vers is beter en lekkerder, maar nu maak ik om de dag 2 liter, dat vind ik handiger.