Heb even een aantal dingen opgezocht... analyses van groente, vlees e.d. maar ook even opgezocht wat nou eigenlijk de eiwitbehoefte van een kat is. Ik heb van mijn studie nog het boekje 'the waltham book of companion animal nutrition' nooit gedacht dat ik daar nog wat aan zou hebben, maar daar staan toch wel een paar handige dingen in!
Jullie hebben het al gezegd.. schaamschaam

, maar het kwam niet helemaal over op de een of andere manier. ik sloeg een denkstapje over, wat betreft die eiwitten.
Ik heb me even in de materie verdiept, nu snap ik het ook echt, waarom alleen voer van dierlijke oorsprong beter is omdat de stofwisseling van katten nou eenmaal op dierlijk materiaal is ingesteld.
dus toch de groentes eruit. er zit niet veel eiwit in als ik de analyse tabelletjes bekijk, maar toch. eiwit van dierlijke zou hij het meest volledig, met de minste afvalstoffen moeten kunnen verwerken.
dan moet ik alleen nog even goed op de fosfor gehaltes letten. Vandaar ook dat je er in verhouding meer vet in mag doen. Meer calorien uit vet en minder uit eiwitten.
Bedankt voor jullie aandringen

ik ga Remi zijn menu anders in elkaar zetten. Gelukkig heb ik ook nog een hond, die zich met alle liefde opoffert om het overgebleven voer op te eten.
weet iemand wat de samenstelling van bot is? hoeveel fosfor zit daarin?