Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door tieneke
pearlsofpassion schreef: In de pitten van appels zit toch blauwzuur? Als je die in zijn geheel doorslikt kan dat geen kwaad, maar als je die blendert komt dat dan vrij. Dat lijkt me echt niet gezond, dus ik zou er de pitten wel uithalen...
Zelf blender ik ze gewoon mee omdat het supergezond is en ik eet ook rauwe abrikozenpitten en heb deze zelfs in hoge mate gegeten om te testen of ik er ziek van werd (zoals overal op internet is te lezen) en heb er geen enkele last oid van gehad  :biggrin2: ....allemaal bangmakerij door de pharma-maffia die zelfs de verkoop van abrikozenpitten wil gaan verbieden en met strenge boetes/straffen dreigt aan mensen die dit verkopen (heb een hele correspondentie hier met een echtpaar dat gemaand werd er direct mee te stoppen....zelfs hun website moest meteen uit de lucht gehaald worden anders ging hij vast!!)  :-X
Google maar eens op B17 of Leatrile  ;)

Leatrile (B17) komt voor in heel veel voedingsmiddelen. aardbeien, abrikozenpitten, alfalfa, amandelen, appelpitten, bamboescheuten, bietenloof, boekweit, bonen, bosbessen, bruine rijst, cashewnoten, frambozen, gerst, gierst, gist, hazelnoten, kersenpitten, kikkererwten, krenten, kruisbessen, kweeperen,lijnzaad, linzen, loganbessen, macadamia noten, mung boontjes, pecannoten, perzikpitten, spinazie, tauge, tuinbonen, tuinkers, veenbessen, vlaszaad, walnoten, zoete aardappelen, zwarte bessen.
Door Deesje
het zijn maar kleine hoeveelheden en dat kan geen kwaad (tenzij je 20 appels per dag weg eet) wij mensen hebben een lage ph in onze maag dat blauwzuur neutraliseert... herbivoren hebben dat niet en zijn veel gevoeliger voor blauwzuur
Door Pauline
Mijne had niets groens vandaag.... of het moet de kiwi zijn....

Het was: aardbeien (diepvries), perssinaasappel, banaan, kiwi en mandarijn. En lekker dat ie was!!!
Door EllenL
Pauline schreef: Mijne had niets groens vandaag.... of het moet de kiwi zijn....

Het was: aardbeien (diepvries), perssinaasappel, banaan, kiwi en mandarijn. En lekker dat ie was!!!
als je de banaan er uit laat zeg ik: mjammie ;) Ik had eigenlijk gehoopt dat de diepvriesaardbeien etc. bij de appie ook wel bij de hamsterweken zaten, maar helaas :-\
Door Deesje
Saille schreef: als je de banaan er uit laat zeg ik: mjammie ;) Ik had eigenlijk gehoopt dat de diepvriesaardbeien etc. bij de appie ook wel bij de hamsterweken zaten, maar helaas :-\
die waren net voor de hamsterweken in de aanbieding...
Door Lizzy
lauraV schreef: doen jullie er nooit melk of yoghurt bij?
Ik deed dat vroeger, maar dat is nou juist wat ik niet meer wil (en vandaar dat ik sap maak, want dan vind ik het wel te knagen, zonder yoghurt).
Door Pauline
ik heb nog 1 banaan en dan koop ik ook geen bananen meer..., die boer ik de godganselijk tijd op....  :-X

Diepvries aardbeien koop ik per kg bij de Makro....
Door tieneke
Saille schreef: als je de banaan er uit laat zeg ik: mjammie ;) Ik had eigenlijk gehoopt dat de diepvriesaardbeien etc. bij de appie ook wel bij de hamsterweken zaten, maar helaas :-\
Lees goed of er geen toegevoegde suiker inzit  ;) 9 van de 10 keer is dit het geval.
Door Pauline
tieneke schreef: Lees goed of er geen toegevoegde suiker inzit  ;) 9 van de 10 keer is dit het geval.
Die van de makro niet, maar idd als ik ze in Duitsland koopt (veel goedkoper) zit er idd zoetstof bij in....  :-\
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door