Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
tieneke schreef: Hier gaan er rustig 2 grote ananassen per week doorheen en heel soms in de zomer meer maar feit blijft dat de kinine in hogere dosering gevoeligheid/ allergische reactie kan opwekken maar hoeft niet natuurlijk, bij zwangere vrouwen zou de kinine zelfs een vroegtijdige bevalling kunnen opwekken maar ook weer in hoge dosering.Kijk, dat wist ik niet, van die kinine. Ik vind ananas heerlijk maar ik krijg er dus een hele rare mond van en pijn in m'n maag. En dat zou best eens die kinine kunnen wezen.
Dus als jij meerdere keren per week ananas in je smoothie wil doen lekker doen of bij veel gebruik de pit eruit halen wat een hoop mensen al doen omdat dit kreng echt gepureerd moet worden zo hard is ie.
Mevroi Kruim schreef: Kijk, dat wist ik niet, van die kinine. Ik vind ananas heerlijk maar ik krijg er dus een hele rare mond van en pijn in m'n maag. En dat zou best eens die kinine kunnen wezen.ik had laatst een hele dikke tong na het eten van ananas...
Mevroi Kruim schreef: Kijk, dat wist ik niet, van die kinine. Ik vind ananas heerlijk maar ik krijg er dus een hele rare mond van en pijn in m'n maag. En dat zou best eens die kinine kunnen wezen.Eet je dan ook de kern? Of is dit alleen van de ananas zelf?
koekje schreef:Is dat erg? Ik bedoel, is het essentieel om een of andere reden dat de meuk groen is? Ik had er vanochtend een handvol bosvruchten doorheen gedaan (met appel, komkommer en rucola) en eindigde met een paarse smoezie.
Enneuh, witlof? Is niet groen als het goed is, maar zijn ook rauwe blaadjes en goed verkrijgbaar in de winter.
Anne in Duitsland schreef: Is dat erg? Ik bedoel, is het essentieel om een of andere reden dat de meuk groen is? Ik had er vanochtend een handvol bosvruchten doorheen gedaan (met appel, komkommer en rucola) en eindigde met een paarse smoezie.Tja, als je het nog een groene smoothie wil noemen is groen wel essentieel
Doen jullie er trouwens water bij, of is het de bedoeling dat alle vocht van de groente en het fruit komt?
@Annemarie: ga ik doen! Wilde vanochtend al een poging wagen, maar met mijn ongeopende ogen ben ik de gember compleet vergeten...
Anne in Duitsland schreef: Is dat erg? Ik bedoel, is het essentieel om een of andere reden dat de meuk groen is? Ik had er vanochtend een handvol bosvruchten doorheen gedaan (met appel, komkommer en rucola) en eindigde met een paarse smoezie.Water anders wil mijn blendertje niet blenderen
Doen jullie er trouwens water bij, of is het de bedoeling dat alle vocht van de groente en het fruit komt?
@Annemarie: ga ik doen! Wilde vanochtend al een poging wagen, maar met mijn ongeopende ogen ben ik de gember compleet vergeten...