Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Pauline
Ik eet raapstelen altijd rauw, maar ik bedoelde rauw door de aardappels.... Witlof vind ik vies, iets anders kan ik er niet van maken.... Ik ga morgen eens zoeken naar romano-sla, heb hier ook een groenteturk of zakjes eikenbladsla bij de AH.
Door Mevroi Kruim
tieneke schreef: Hier gaan er rustig 2 grote ananassen per week doorheen en heel soms in de zomer meer maar feit blijft dat de kinine in hogere dosering gevoeligheid/ allergische reactie kan opwekken maar hoeft niet natuurlijk, bij zwangere vrouwen zou de kinine zelfs een vroegtijdige bevalling kunnen opwekken maar ook weer in hoge dosering.
Dus als jij meerdere keren per week ananas in je smoothie wil doen lekker doen of bij veel gebruik de pit eruit halen wat een hoop mensen al doen omdat dit kreng echt gepureerd moet worden zo hard is ie.
Kijk, dat wist ik  niet, van die kinine. Ik vind ananas heerlijk maar ik krijg er dus een hele rare mond van en pijn in m'n maag. En dat zou best eens die kinine kunnen wezen.
Door *Dorothea*
Mevroi Kruim schreef: Kijk, dat wist ik  niet, van die kinine. Ik vind ananas heerlijk maar ik krijg er dus een hele rare mond van en pijn in m'n maag. En dat zou best eens die kinine kunnen wezen.
ik had laatst een hele dikke tong na het eten van ananas...  :-\
Door tieneke
Mevroi Kruim schreef: Kijk, dat wist ik  niet, van die kinine. Ik vind ananas heerlijk maar ik krijg er dus een hele rare mond van en pijn in m'n maag. En dat zou best eens die kinine kunnen wezen.
Eet je dan ook de kern? Of is dit alleen van de ananas zelf?
Door Anne in Zweden
koekje schreef:
Enneuh, witlof? Is niet groen als het goed is, maar zijn ook rauwe blaadjes en goed verkrijgbaar in de winter.
Is dat erg? Ik bedoel, is het essentieel om een of andere reden dat de meuk groen is? Ik had er vanochtend een handvol bosvruchten doorheen gedaan (met appel, komkommer en rucola) en eindigde met een paarse smoezie.

Doen jullie er trouwens water bij, of is het de bedoeling dat alle vocht van de groente en het fruit komt?

@Annemarie: ga ik doen! Wilde vanochtend al een poging wagen, maar met mijn ongeopende ogen ben ik de gember compleet vergeten...
Door Deesje
Groen bevat veel chlorofyl, maar t hoeft niet altijd groen.. Varieren is ook heel goed, mijn basis is groen en maak er andere bij.. Met wortel, met avocado enzo..
Door EllenL
Anne in Duitsland schreef: Is dat erg? Ik bedoel, is het essentieel om een of andere reden dat de meuk groen is? Ik had er vanochtend een handvol bosvruchten doorheen gedaan (met appel, komkommer en rucola) en eindigde met een paarse smoezie.

Doen jullie er trouwens water bij, of is het de bedoeling dat alle vocht van de groente en het fruit komt?

@Annemarie: ga ik doen! Wilde vanochtend al een poging wagen, maar met mijn ongeopende ogen ben ik de gember compleet vergeten...
Tja, als je het nog een groene smoothie wil noemen is groen wel essentieel ::) maar af en toe een oranje smoothie of een rode of bruine (wat je krijgt als je rood fruit en spinazie mengt, ziet er erg smakelijk uit ;D) kan natuurlijk ook :D
Door Borke
Vanochtend vers sinasappelsap, ananas, veel andijvie, banaan, geitenkarnemelk, beetje water, scheutje notenolie.
Heerlijk  :)
Door Martine-Tom
Anne in Duitsland schreef: Is dat erg? Ik bedoel, is het essentieel om een of andere reden dat de meuk groen is? Ik had er vanochtend een handvol bosvruchten doorheen gedaan (met appel, komkommer en rucola) en eindigde met een paarse smoezie.

Water anders wil mijn blendertje niet blenderen  :biggrin2:
En ik wil hem dunnig hebben, niet lepelbaar zeg maar ;D
Lijkt mij dat zolang je alles drinkt het niet uitmaakt hoe dun (hoeveel water) je hem maakt.

Ik las trouwens ergens (en weet zo snel niet meer waar, 1 of andere dieetgoeroe geloof ik) dat je voor de afbraak van fructose de gehele vrucht nodig hebt, dat er bijvoorbeeld in de schil van een appel enzymen zitten die zorgen dat de fructose gelijkmatig word afgebroken en niet als vet (?) omgezet kan worden.
Iemand enig idee of dat zo is?
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door