Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door *Flip*
lightning schreef: De Da wilt wel herplaatsen. Ze was al bezig met zoeken en had misschien iets gevonden bij een collega DA maar ja. Als het een never ending story is weet ik het niet.

De DA heeft nog niet gereageert op het feit als ze misschien immuuntolerant is.
maar zodra je stopt met de AB wordt ze toch weer ziek? Ik snap dat je haar 'weg wilt hebben' mbt besmettingsgevaar voor jouw andere katten, een DA zou dan wel een ideale plek zijn, maar een levenlang AB, volgens mij kan dat niet...
Door lightning
Nee maar we weten niks zeker of ze niet beter kan worden. We weten ook niet of er wel wat gedaan kan worden. Daarom wacht ik nog op antwoord.

Wilde haar ook niet de rest van haar leven op AB hebben volgens mij gaat op een gegeven moment je lever ook wel kapot denk ik :-\
*Flip* schreef: maar zodra je stopt met de AB wordt ze toch weer ziek?
maar misschien dat als ze een tijdje zonder AB is, haar eigen immuunsysteem het oppakt? Ik snap dat je dat niet kan testen in een cattery met kittens en ik zou het sowieso heel eng vinden, want ze zal eerst wel goed zieken worden, maar een collegaDA is daar wel de goede plek voor. jammer dat dat niet doorgaat.
Door lightning
fem fatale schreef: maar misschien dat als ze een tijdje zonder AB is, haar eigen immuunsysteem het oppakt? Ik snap dat je dat niet kan testen in een cattery met kittens en ik zou het sowieso heel eng vinden, want ze zal eerst wel goed zieken worden, maar een collegaDA is daar wel de goede plek voor. jammer dat dat niet doorgaat.
Dat is getest. Afgelopen donderdag gestopt met alles daardoor is ze dus nu nog erger als voorheen en dus weer aan de AB met nu als extra oogontsteking :'(
lightning schreef: Dat is getest. Afgelopen donderdag gestopt met alles daardoor is ze dus nu nog erger als voorheen en dus weer aan de AB met nu als extra oogontsteking :'(
ik ben bang dat je dit echt weken moet proberen voordat haar immuunsysteem het oppakt (lijkt mij),  maar dan zal ze in de tussentijd inderdaad heel erg ziek worden.

ik vind het moeilijk hoor, ik snap dat ze niet haar hele leven AB kan slikken, maar een kat die ondanks dit toch goed is gegroeid is wel een flinkerd.
Door lightning
Ja ze is nu ruim 10 maanden en weegt ongeveer nu 4,5 kilo en nog niet klaar met groeien.

Maar weken stoppen dat gaat niet dan kan ze geen ademhalen aan het end. Ik kan dat niet aanzien :-[ :-[. Een kat wat niet kan ruiken eet dan ook niet meer :-[
Door lightning
Ja dat heeft ze. Ook neusgaatjes zijn iets kleiner als gemiddeld dus ze heeft het niet mee. Heb vannacht niet geslapen. Krijg ook maar geen antwoord van mijn DA of het immunotolerant kan zijn. Heb ook maar de arts gemaild die mij geholpen heeft met de rhynoscopie. In mijn koppie ben ik al afscheid aan het nemen :'( :'(
Door EllenL
lightning schreef: Nee maar we weten niks zeker of ze niet beter kan worden. We weten ook niet of er wel wat gedaan kan worden. Daarom wacht ik nog op antwoord.

Wilde haar ook niet de rest van haar leven op AB hebben volgens mij gaat op een gegeven moment je lever ook wel kapot denk ik :-\
Volgens mij zijn de grootste nadelen van AB dat je darmflora er aan gaat, wat je tegen kan gaan met pro= en prebiotica en dat je een grotere kans krijgt op resistentie tegen bepaalde typen AB. Ik ben echt iemand die liever geen AB geeft dan wel, maar als de kat met AB een goed leven heeft en de keuze bij jou ligt tussen AB geven of in laten slapen, dan lijkt AB me de juiste keuze zolang dat werkt...
En ik zou echt serieus op zoek gaan naar een goede holistische therapeut bij jou in de buurt, ik begrijp dat een homeopaat niet het resultaat heeft geboekt dat je gehoopt had, maar kijk anders eens op de site van de BCND voor een goede natuurgeneeskundige therapeut in de buurt bij je... en ik blijf het zeggen, probeer een keer wat propolis doet ::)
Door lightning
Ik krijg nu veraflox te horen. Schijnt een nieuwe versie van baytrill te zijn. zou ik 2 weken proberen en als het aanslaat nog eens 2 weken.

maar hoe weet ik nou dat het aanslaat? want op de baytrill is ze ook praktisch klachtenloos.

Daarbij heb ik geen 4 weken de tijd meer vanwege enting van mijn kittens en hun immuun dat dan achteruit gaat omdat ze tegen enting aanzitten. blegg stom gedoe :-\
Ik denk inderdaad dat de Baytrill ook wel aanslaat, maar het gewoon niet weg krijgt. Dat zal met dat andere middel waarschijnlijk ook zo zijn. Maar je zou het kunnen proberen.
Verder ben ik het wel met Saille eens.

Kan je haar niet van de kittens weghouden? Al is het maar een paar weken.
Denken dat ze tegen dan genezen zou zijn, is volgens mij wel wat te hoopvol. Zou een klein wonder zijn.
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door