lightning schreef: Weet niet of je gelezen hebt maar op zich ben ik daar geweest niet voor niks die rhynoscopie laten doenoh sorry, dan heb ik daar over heengelezen.

Moderators: koekje, pearlsofpassion
lightning schreef: Weet niet of je gelezen hebt maar op zich ben ik daar geweest niet voor niks die rhynoscopie laten doenoh sorry, dan heb ik daar over heengelezen.
lightning schreef: Ik hoop dat Flip nog meer info heeft aubsorry, ik moest gisteravond plotseling weg. in utro is inderdaad in de baarmoeder.![]()
pearlsofpassion schreef: Snot is toch een afweerreactie? Dat komt toch niet van de bacterie zelf af, maar net omdat het lichaam ze probeert kwijt te raken?
Dus ik denk niet dat het dan immunotolerantie is. Maar Flip: spreek me tegen hoor, als ik een denkfout maak!
*Flip* schreef:Dus, als het snot van de Mycoplasma komt, kan ze daar niet immunotolerant voor zijn, anders zou er geen snot zijn. Geen afweer, geen snot. Toch?Snot is inderdaad een mechanische afweerreactie, niet specifiek. Een irriterend stofje lokt daar dezelfde reactie uit. Immunotolerantie is een fout van de specifieke afweer, iets dat niet bij het lichaam hoort wordt dan toch als eigen beschouwd. Het gaat hier bv maar om 1 specifieke bacterie en niet om alle bactieren, dan zal het niet specifiek zijn.
lightning schreef: De arts die de rhynoscopie heeft gedaan heeft getest op calici herpes mycplasma en chlamydia. calici negatief chlamydia negatief.Het kan, ik zou het aan je DA voorleggen. Ik weet zo niet of er een manier is om op antistoffen te testen.
enkelt de rest positief. Nu heeft ze een humaan middel gekregen tegen de herpes kon via injecties maar dat koste mij te veel was 86 euro per flesje. ik heb de pil vorm genomen en die moet je minimaal 1 maand geven zit nu in de 2de maand die was goedkopere manier maar ben je iets langer bezig. nu test herpes negatief.
mycoplasma niet. Die mycoplasma zit ook in haar neusje. Kittens werden al ziek voor de eerste enting dus die heb ik pas later gegeven. Helaas heeft iedere enting die niet gegeven mocht worden omdat ze niet beter waren maar mijn oude da zei van wel. 2 keer een reactie dus gehad. Mijn kat is niet meer hersteld daarna.
Kan mijn kat alsnog immuuntolerant zijn? Want dan is het een gebed zonder einde![]()
pearlsofpassion schreef: Dus, als het snot van de Mycoplasma komt, kan ze daar niet immunotolerant voor zijn, anders zou er geen snot zijn. Geen afweer, geen snot. Toch?denk fout
Het kan wel dat het snot van iets anders komt, maar dat lijkt me sterk. Dat is het belangrijkste symptoom van deze mycoplasma.
pearlsofpassion schreef: Kittens mag je inderdaad nooit laten enten als ze ziek zijn. Naar het schijnt kunnen ze ook op 9 weken nog afweerstoffen van de moeder hebben en wordt de enting daarom op 12 weken nog eens herhaald. Maar de eerste op 9 weken omdat het, als er geen afweerstoffen zijn, het gevaarlijk is om te wachten tot de 12 week.Het klopt dat je precies op het moment moet vaccineren als er te weinig antistoffen van de moeder zijn om de boel op te ruimen, maar tegelijkertijd moet je voor de natuurlijke besmetting zijn. Bij kippen en varkens weet men dit precies, dat is economisch van belang, bij huisdieren weet men het eigenlijk niet zo precies.
Maar goed, dat verhaal dat ze pas op de 8e week opduikt, terwijl ze het van de moeder gekregen hebben, kan ik wel volgen. Dan moeten ze het inderdaad zelf gaan doen.
lightning schreef: Al mijn katten zijn getest en vrij bevonden ??? Heb ik expres gedaan om dat te testen.Het klinkt er wel naar, je kan je DA er over bellen.
Natuurlijk zijn alle ouder dieren getest op FIV en FELV en dat is ook goed. Word ieder jaar herhaald moet wel. Zeker als fokker zijnde.
Ik weet niet of er op antistoffen hiervan te testen is. Als ze immuuntolerant zou zijn dan is het inderdaad een gebed zonder einde. Vind het nu naa 8 maanden al geen katwaardig leven zo. Genieten doe je niet van je dier.
Ja dat is het humane middel inderdaad tegen herpes. Die krijgt ze dus nu ook dus de herpes word nu wel onderdrukt. Houd dus echt in dat het van de mycoplasma komt?
sphynxlover schreef: hebben jullie er wel eens aan gedacht dat ze ''bloemkooltje'' in der neus heeft? kan effen niet op de naam komen.Er is al vermeld dat het kitten een neusonderzoek (rhino-dinges) heeft gehad, waaruit is gekomen dat er geen poliepen of andere obstructies zijn gevonden.
lightning schreef: Tja de KNO arts heeft het onderzocht dus ik verwacht het niet. Geen verdikkingen in gehemeltes en dergelijke.tja, dat is echt een beslissing die je zelf moet nemen...
Ja ik zou zeer zeker willen weten wat er nou fout gaat. Spoelen wat ik 2 keer per dag toen moest doen was zeker geen pretje om te doen en voor haar niet om te ondergaan. Ondertussen kan ik alles bij die kat doen. Ze is wat dat aan gaat wel makkelijk.
Ik weet het ook niet meer wat te doen. Inslapen?? Rigureus![]()