Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Martine-Tom
Limbabnees schreef: Ter afsluiting, een kat die een muis of een mol opeet, is moreel/etisch wel toelaatbaar?
denk dat we dan alle leeuwen en tijgers in de dierentuin ook maar op brokjes moeten gaan zetten, stel je voor dat een teer kinderzieltje er iets van meekrijgt  ::)
Door Martine-Tom
haba schreef: nee hoor, ik kan er goed tegen, is dagelijkse kost voor me, maar er zijn mensen die niet begrijpen dat andere mensen er wel problemen mee hebben ::)
Ohja hoor, als je nou gewoon eens zou lezen wat ik (oa) schrijf ipv dat je gelijk veroordeeld zou je dat weten.

Ik blijf erbij dat ik in mijn huis en in mijn tuin met mijn dieren mag doen wat ik wil op eetgebied, en als dat het voeren van prooidieren is dan doe ik dat, en wie het niet wil zien moet maar niet over mijn schutting kijken.
dat moet je zelf weten , maar ik vind het maar een enge gedachte, dat je denkt dat je boven de wet kan staan, als je dingen maar achter een schutting doet :-\

maar goed, ik ben nu een uur met de honden lopen,is een stuk beter als maar achter die computer zitten, toch??
haba schreef: en als de slager de deur open laat staan? ;)
maar goed, ieder moet doen wat hem goed lijkt, maar ik vind dit helemaal fout.
dan is er ook nog het feit dat hier een heel hoge boete op staat, een doodgeboren lammetje is srm materiaal(al heet dat bij schapen ,meen ik trm) nog een reden waarom ik niet begrijp waarom men zoiets op het web zet.
Heel eerlijk, stond ik er in het begin ontzettend van versteld dat je hier zo op tegen kan zijn als je dat in dag uit in een slachthuis staat.  Maar misschien is het wel net daardoor?
Dat is echter niet de enige juist manier om met voedseldieren om te gaan hoor.  Maar ik kan begrijpen dat je dat enkel kan zien in de context van iets waar je zo dagelijks in zit.
haba schreef: ?? als je goed leest , lees je juist dat ik het tegenovergestelde beweer ???
Kan ik nou niet lezen of hoe zit het?  ???

Je bent hier trouwens al pagina's lang aan het uitleggen waarom je het zo fout vind. Die kan ik onmogelijk allemaal gaan quoten.
En ik probeer daar een verklaring voor te vinden. Want ik zou verwachten dat iemand die in een slachthuis zou werken, hier juist geen probleem mee zou hebben. En dat zeg je ook. Maar toch vind je het niet kunnen. En dan vraag ik me af waarom dat is?
De enige verklaring die ik kan vinden is dat het door de context waarin je dagdagelijks zit, komt. Dat je het niet meer op een andere manier kan bekijken.
En dan bedoel ik dus dat, omdat jij dieren in onderdelen verdeelt om als voedsel te dienen, het misschien moeilijk voor je is om dieren op een andere manier te voeren.  Niet het zien van het dood dier op zich, maar het voeren in zijn geheel blijkt toch het probleem? 
Voor mij is er geen verschil, maar misschien is dat bij jou wel omdat het je job is om ze 'eetbaar te maken'?  Je hebt natuurlijk liefde voor je vak en dat wordt hier niet gebruikt.

Ik weet het niet hoor, spreek me tegen als het niet zo is. Maar kan je dan ook even verklaren wat het dan wel is? Want ik heb nog geen redelijke verklaring voorbij zien komen waarom je daar een probleem mee hebt.
En als het een beroepsmisvorming is, is dat voor mij prima hoor.  Je hoeft het ook zelf niet te doen. Maar ik begrijp niet waarom je er geen vrede mee kan nemen dat anderen het wel doen.
Laatst gewijzigd door pearlsofpassion op do 05 jan 2012, 16:30, 1 keer totaal gewijzigd.
haba schreef: dat moet je zelf weten , maar ik vind het maar een enge gedachte, dat je denkt dat je boven de wet kan staan, als je dingen maar achter een schutting doet :-\
Beetje naief hoor; er gebeurd zoveel meer EN ergere ellende achter schuttingen / gesloten ramen en deuren.

Huiselijk geweld, kindermisbruik, drugs/drank verslavingen ect. En dat wordt echt stiekem gedaan omdat het strafbaar is en mensen de "schone schijn" willen ophouden.

Maar goed ik heb alleen de laatste paar pagina's gelezen omdat ik geen zin had om zo een mega topic door te spitten van a tot z.  :P
Tibetaanse nomaden leven samen met Cavia's in hun tenten.
Cavia's hebben een hoge aaibaarheidsfactor.
Ze zijn zo schattig :)

Als het etenstijd is dan pakken ze  een Cavia die in de tent rondloopt... en smullen.
Tja, is net hoe je er tegenaan kijkt.

Als je het in Nederland doet, dan heb je (waarschijnlijk) een probleem.
[quote="pearlsofpassion"]
Kan ik nou niet lezen of hoe zit het?  ???

Je bent hier trouwens al pagina's lang aan het uitleggen waarom je het zo fout vind. Die kan ik onmogelijk allemaal gaan quoten.
En ik probeer daar een verklaring voor te vinden. Want ik zou verwachten dat iemand die in een slachthuis zou werken, hier juist geen probleem mee zou hebben. En dat zeg je ook. Maar toch vind je het niet kunnen. En dan vraag ik me af waarom dat is?
De enige verklaring die ik kan vinden is dat het door de context waarin je dagdagelijks zit, komt. Dat je het niet meer op een andere manier kan bekijken.
En dan bedoel ik dus dat, omdat jij dieren in onderdelen verdeelt om als voedsel te dienen, het misschien moeilijk voor je is om dieren op een andere manier te voeren.  Niet het zien van het dood dier op zich, maar het voeren in zijn geheel blijkt toch het probleem? 
Voor mij is er geen verschil, maar misschien is dat bij jou wel omdat het je job is om ze 'eetbaar te maken'?  Je hebt natuurlijk liefde voor je vak en dat wordt hier niet gebruikt.

Ik weet het niet hoor, spreek me tegen als het niet zo is. Maar kan je dan ook even verklaren wat het dan wel is? Want ik heb nog geen redelijke verklaring voorbij zien komen waarom je daar een probleem mee hebt.
En als het een beroepsmisvorming is, is dat voor mij prima hoor.  Je hoeft het ook zelf niet te doen. Maar ik begrijp niet waarom je er geen vrede mee kan nemen dat anderen het wel doen.
[/quot

sjezus , wat een geitenwollensokkengeouwehoer (hoeveel punten met scrabble?) zeg

en nee, je kan inderdaad niet lezen!
IK ben al paginas aan het uitleggen dat het MIJ niet interesseert wat je doet ,al voer je je buurman levend aan je honden, IK kan er wel tegen, maar kun JIJ nou echt niet begrijpen dat er mensen zijn die hier niet tegen kunnen??
maar in het begin van dit topic moest het maar kunnen, en nu moet het al achter een schutting :-\
Door Martine-Tom
haba schreef: dat moet je zelf weten , maar ik vind het maar een enge gedachte, dat je denkt dat je boven de wet kan staan, als je dingen maar achter een schutting doet :-\

maar goed, ik ben nu een uur met de honden lopen,is een stuk beter als maar achter die computer zitten, toch??
Wat is het nou? Heb je problemen met het wettelijke gedoe of met het morele gedoe?

Ik zet mezelf niet boven de wet, ik vind gewoon dat niemand er iets mee te maken heeft wat ik in de privacy van mijn eigen tuin mijn hond voer, jouw punt was namelijk dat er tere zieltjes lopen die er niet tegen kunnen...prima, als die dan nie tover mijn schutting kijken is er niks aan de hand.
En nu kom je met een wet op de proppen, nouja mij om het even hoor, zoals ik al eerder zei er mag zoveel niet wat ook gebeurd, vuurwerk op 20 december, te hard rijden...ook dat mag allemaal niet en gebeurd wel dus wat is nou precies je probleem?

En ik voer het zelf niet, weet ook niet of ik het zou voeren...waarschijnlijk wel (als ik een wat grotere hond zou hebben, Tom eet maar 1 kilo per week ofzo dus die zou een paar maanden vooruit kunnen denk ik met een lam  ;D) maar ik heb er totaal geen morele problemen mee. Dat heb ik dan eerder met mensen die ondanks de zeer duidelijke topictitel tóch het topic openen en dan met het vingertje "foei" komen zeggen, je weet op wat voor forum je zit, je weet wel topic je opent, en je weet ook dat het gebeurd dus als je er niet tegen kan...open het dan gewoon niet  :P

En ja ik snap dat er mensen zijn die er moeite mee hebben...maar ik heb ook wel eens moeite met dingen die andere mensen doen, ik zoek dat ook niet op, dus dat moeten mensen die moeite hebben met dit ook maar gewoon niet doen.
Ik heb het in het begin aan mijn buurman gevraagd en die had er geen problemen mee dus de schutting bleef gewoon gezellig laag, verder is hij rond onze tuinen hoog dus heeft niemand er iets te zoeken, en als ze dat wel doen is dat hun probleem en niet de mijne...moeten ze maar wegblijven uit mijn prive!

mag ik mijn honden in mijn tuin geen dode prooidieren te eten geven?
moet ik aan iem toestemming vragen of het mag wat ik de jongens te eten geef?
ze eten hier dode konijnen, als ze een dood konijn in het park vinden vreten ze die niet eens op!
oh en lammetjes hebben ze ook op, geen hele ik heb ze in porties gedaan....dus kop poten lijf....
met smaak aten ze het op, paar x per week lopen we langs een kinderboerderij, ze kijken niet op of om....
Laatst gewijzigd door me and my boys op do 05 jan 2012, 20:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Topic van Jara is beetje om zeep geholpen maar wilde toch ff zeggen dat ik het mooi vind dat zo een lammetje niet vernietigd wordt door destructie maar nog een functie heeft in de voedsellijn.
Zelf zou ik het met mijn mutsende poedels niet geven maar als mijn honden er voor open zouden staan zou ik het zeker overwegen.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door