Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

[quote="haba"]
Voor de rest voer ik mijn honden zoals ik goed voor ze acht en wat voor mij acceptabel is

hier heb je een punt!!,kun je begrijpen dat heel veel mensen een heel lammetje voeren NIET acceptabel vinden?
[/quote]

Ja dat kan ik begrijpen, maar kan jij begrijpen dat ik het niet acceptabel vind, dat zo,n lammetje naar de destructie gaat.
Dan voer ik zo,n dier liever aan mijn honden, dan is het niet voor niets geboren.
[quote="pearlsofpassion"]
Dat is kanibalisme!

[/quote]

Toch zijn honden ook kanibalen.
Ik ken genoeg fokkers, onder RR en andere rassen. En echt geen rassen die dichtbij de wolf staan, die afschuwelijke dingen hebben meegemaakt in hun nest.
Moederdieren eten hun pups gewoon op. Pups die te hard gillen worden doodgebeten ( gevaar, herrie, verraad vh nest) en als je niet op tijd erbij bent eten sommige honden de pup op.
Maar ook tijdens de bevalling. Als het goed fout gaat. En helaas ken ik zo'n verhaal van zeer dichtbij. Moeder volledig in paniek, begint gewoon de pups te eten. Ook de levende.

Helaas jongens. Maar het is de natuur. Afgrijselijk om te zien en mee te maken  :( is ook de reden dat ik altijd de eerste weken bij de moeder en pups slaap, om dit te voorkomen. Maar de natuur is hard.

@ haba. Ik snap jou punt wel. Maar de TS heeft duidelijk de topic titel zo gemaakt dat je niet had hoeven kijken. Dat veel mensen dit onacceptabel vinden kan ik bij inkomen. Maar dit komt ook alleen maar, omdat wij als mens veel te ver van de natuur af zijn gaan staan. Mensen die dit niet willen weten of zien, hadden dus naar mijn inziens dit topic niet moeten gaan lezen.

Pure Nature.
[quote="haba"]
geloof me, het merendeel van de bevolking vind dit verschrikkelijk,en het heeft met normen en waarden te maken om mensen hiermee te confronteren
[/quote]

Je bent niet verplicht om te kijken...titel van topic dekt de lading.... en vergeet niet op wat voor forum ik dit plaats en om je helemaal gerust te stellen....de filmpjes op youtube zijn niet openbaar, maar alleen te zien voor mensen die de link hebben.
Dus iemand die met mijn filmpjes "geconfronteerd"wordt heeft het zelf opgezocht en bewust besloten om te gaan kijken. Voor wat mijn buren betreft die eventueel uitzicht op mijn stukje hebben waar ik mijn honden zo voer.....die weten hoe ik mijn honden voer en hebben er geen moeite mee.

Ik vind het verschrikkelijk om een hond brokken te moeten zien eten....dat wordt me wel opgedrongen wanneer ik tijdens een fijn avondje tv kijken de reclame onder mijn neus krijg om maar een vergelijk te maken.

Het is de nieuwsgierigheid van de mens die ervoor zorgt dat hij/zij soms dingen ziet die ze achteraf liever niet hadden willen zien.
Laatst gewijzigd door jara op di 20 dec 2011, 18:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Martine-Tom
[quote="haba"]
het is een kwestie van normen en waarden,ook met een dood dier kun je respectvol omgaan, ik heb ook wel eens meegemaakt op het slachthuis dat er met een doodgeboren kalf werd gegooid, dat doet niemand meer ,als ik erbij ben
[/quote]
???
Dus als ditzelfde lammetje in stukken was gesneden had het van jou wel gemogen? Want hoe je het ook wend of keert, dat is wel wat we als Barfers doen he.
We hakken een dier in stukken en voeren dat aan onze honden.
[quote="haba"]
geloof me, het merendeel van de bevolking vind dit verschrikkelijk,en het heeft met normen en waarden te maken om mensen hiermee te confronteren
[/quote]

Ik vind dat niet normen en waarden maar gewoon dat de meeste mensen niet willen weten waar hun vlees vandaan komt. Om geen schuldgevoel te hebben tov dan dat dier.  Dat ze hypocriet lekker van een stukje spek genieten, maar dat niet meer willen eten als ze weten van welk specifiek varken dat komt.  En dat is puur voor hun eigen gemoedsrust.
En ik begrijp het wel, maar ik vind het hypocriet. Want het is nog steeds hetzelfde vlees.
Dat is struisvogelpolitiek.  Het niet willen weten en zeker niet willen merken.
En dat is prima, als je jezelf daar beter bij voelt, maar het is ook prima als je dat niet hebt en wel beseft waar vlees vandaan komt.

En het is natuurlijk ook zo, dat je dan maar niet had moeten kijken.
Ik zal ook niet bewust kijken naar een konijn dat verorberd wordt, als ik daar moeite mee heb. Dat kies ik dan zelf.  Maar ik weet wel dat het konijnenvlees dat je koopt ook ooit zo'n lief pluchen diertje geweest is zoals die 4 van mezelf waar ik zo van hou. Het is dan aan mezelf om te beslissen of ik het wil voeren, of dat ik wil kijken hoe het gevoerd wordt.
Heeft niets met normen en waarden te maken maar met eigen gevoelens en voorkeuren.

Als iemand een melklam wil voeren, kan ik dat alleen maar toejuichen, omdat het anders vernietigd wordt.  Of ik het zelf zou doen is iets wat ik zelf moet beslissen. En of ik ernaar wil kijken ook.
En inderdaad: we zitten hier op een versvoerforum....

De doorsnee mens wil nog geen vis schoonmaken, maar ik ken niet veel mensen die gek worden als ze een vis gevangen zien worden. Ikzelf vind dat dan weer veel erger. Die doodstrijd!
Maar dat valt dan niet onder normen en waarden? Het zijn voor mij maar loze woorden, maar misschien sta ik gewoon te dicht bij de natuur om zo'n typische 'menselijke' zaken die ons van de natuur vervreemden, te begrijpen...
Laatst gewijzigd door pearlsofpassion op di 20 dec 2011, 19:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Martine-Tom
[quote="pearlsofpassion"]

Ik vind dat niet normen en waarden maar gewoon dat de meeste mensen niet willen weten waar hun vlees vandaan komt. Om geen schuldgevoel te hebben tov dan dat dier.  Dat ze hypocriet lekker van een stukje spek genieten, maar dat niet meer willen eten als ze weten van welk specifiek varken dat komt.  En dat is puur voor hun eigen gemoedsrust.
En ik begrijp het wel, maar ik vind het hypocriet. Want het is nog steeds hetzelfde vlees.
Dat is struisvogelpolitiek.  Het niet willen weten en zeker niet willen merken.
En dat is prima, als je jezelf daar beter bij voelt, maar het is ook prima als je dat niet hebt en wel beseft waar vlees vandaan komt.

En het is natuurlijk ook zo, dat je dan maar niet had moeten kijken.
Ik zal ook niet bewust kijken naar een konijn dat verorberd wordt, als ik daar moeite mee heb. Dat kies ik dan zelf.  Maar ik weet wel dat het konijnenvlees dat je koopt ook ooit zo'n lief pluchen diertje geweest is zoals die 4 van mezelf waar ik zo van hou. Het is dan aan mezelf om te beslissen of ik het wil voeren, of dat ik wil kijken hoe het gevoerd wordt.
Heeft niets met normen en waarden te maken maar met eigen gevoelens en voorkeuren.

Als iemand een melklam wil voeren, kan ik dat alleen maar toejuichen, omdat het anders vernietigd wordt.  Of ik het zelf zou doen is iets wat ik zelf moet beslissen. En of ik ernaar wil kijken ook.
En inderdaad: we zitten hier op een versvoerforum....

De doorsnee mens wil nog geen vis schoonmaken, maar ik ken niet veel mensen die gek worden als ze een vis gevangen zien worden. Ikzelf vind dat dan weer veel erger. Die doodstrijd!
Maar dat valt dan niet onder normen en waarden? Het zijn voor mij maar loze woorden, maar misschien sta ik gewoon te dicht bij de natuur om zo'n typische 'menselijke' zaken die ons van de natuur vervreemden, te begrijpen...
[/quote]
Dat dus.
ik heb er geen moeite mee, na 33 jaar op slachthuizen gewerkt te hebben gaat er op een gegeven moment wel een knop om :-\, maar ik kan me wel inleven in mensen die er wel moeite mee hebben,die een lammetje associeren met een wezen met een hoog knuffelgehalte.en ik begrijp dat deze mensen het vreselijk vinden als zon (weliswaar)dood beestje verscheurd wordt.
net zoals de meeste hier het vreselijk zouden vinden als hun geliefde hond , uit elkaar getrokken zou worden door een stel wolven in een dierentuin, en daar dan op 1 of ander wolvenforum de fotos van te zien krijgen.
dat probeerde ik te zeggen met mijn voorbeeld :D
[quote="haba"]
ik heb er geen moeite mee, na 33 jaar op slachthuizen gewerkt te hebben gaat er op een gegeven moment wel een knop om :-\, maar ik kan me wel inleven in mensen die er wel moeite mee hebben,die een lammetje associeren met een wezen met een hoog knuffelgehalte.en ik begrijp dat deze mensen het vreselijk vinden als zon (weliswaar)dood beestje verscheurd wordt.
net zoals de meeste hier het vreselijk zouden vinden als hun geliefde hond , uit elkaar getrokken zou worden door een stel wolven in een dierentuin, en daar dan op 1 of ander wolvenforum de fotos van te zien krijgen.
[/quote]

Als het jou hond betreft heb je daar een totaal andere band mee dan met een lammetje van een foto.
En die boer waarvan dat lammetje ooit was zit nu echt niet huilend achter zijn computer omdat arme flufie door een hond wordt opgegeten en niet naar de distructie is gegaan.
In mijn ogen is de distructie overgens veel onrespectlozer voor het dier dan als voederdier dienen.
Op deze manier heeft het dier nog nut.
Inplaats van dat het als afval uit elkaar wordt gescheurd door zo`n machine
Nog even ter aanvulling: teven en voedsters die hun eigen jongen opeten doen dit met een andere reden dan voedsel tot zich nemen. Ok, het is kannibalisme, maar ik vind het toch een verschil.
We hebben het hier immers over het voeren van dieren.
Wendi schreef: Nog even ter aanvulling: teven en voedsters die hun eigen jongen opeten doen dit met een andere reden dan voedsel tot zich nemen. Ok, het is kannibalisme, maar ik vind het toch een verschil.
We hebben het hier immers over het voeren van dieren.
Ja er is verschil inderdaad.
Maar mij ging het erom dat er gezegt werd dat honden hun eigen pups niet aten. En dat doen ze wel. Al is het met een ander doel.

Al met al de natuur is heel erg mooi. Maar ook heel hard. We staat er denk ik in NL erg ver vanaf intussen.
haba schreef: ik heb er geen moeite mee, na 33 jaar op slachthuizen gewerkt te hebben gaat er op een gegeven moment wel een knop om :-\, maar ik kan me wel inleven in mensen die er wel moeite mee hebben,die een lammetje associeren met een wezen met een hoog knuffelgehalte.en ik begrijp dat deze mensen het vreselijk vinden als zon (weliswaar)dood beestje verscheurd wordt.
Sjee, wat een gepiep. En alle afrika docu's over leeuwen dan? En dat is nog gewoon overdag te zien op tv ook, zonder waarschuwing in een topic titel, en een ectra keer klikken om een filmje te openen.
En das precies zoals het hoort, want het is gewoon de natuur.

Persoonlijk vind ik de lijken bij het nieuws over aanslagen op het half 8 nieuws, of de foto's van een dode binladen of khadafi iets schokkender...maar ach, wie ben ik...
(of die keer dat het geluid te horen was van een kindje wat werd misbruikt, inderdaad, bij editie nl om kwart over 6...)
Door Martine-Tom
eelke schreef: Sjee, wat een gepiep. En alle afrika docu's over leeuwen dan? En dat is nog gewoon overdag te zien op tv ook, zonder waarschuwing in een topic titel, en een ectra keer klikken om een filmje te openen.
En das precies zoals het hoort, want het is gewoon de natuur.

Persoonlijk vind ik de lijken bij het nieuws over aanslagen op het half 8 nieuws, of de foto's van een dode binladen of khadafi iets schokkender...maar ach, wie ben ik...
(of die keer dat het geluid te horen was van een kindje wat werd misbruikt, inderdaad, bij editie nl om kwart over 6...)
Of jaren geleden toen ze bij Sesamstraat Tommie uit lieten leggen wat zelfmoord was  :o
(een extra bloederige dood...voor wie nieuwsgierig is wat ze daarvan maakten)

Een hond eet vlees en vlees is een dood dier *punt*
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door