Moderator: Lizzy
Wendi schreef: Nog even ter aanvulling: teven en voedsters die hun eigen jongen opeten doen dit met een andere reden dan voedsel tot zich nemen. Ok, het is kannibalisme, maar ik vind het toch een verschil.Ja er is verschil inderdaad.
We hebben het hier immers over het voeren van dieren.
haba schreef: ik heb er geen moeite mee, na 33 jaar op slachthuizen gewerkt te hebben gaat er op een gegeven moment wel een knop omSjee, wat een gepiep. En alle afrika docu's over leeuwen dan? En dat is nog gewoon overdag te zien op tv ook, zonder waarschuwing in een topic titel, en een ectra keer klikken om een filmje te openen., maar ik kan me wel inleven in mensen die er wel moeite mee hebben,die een lammetje associeren met een wezen met een hoog knuffelgehalte.en ik begrijp dat deze mensen het vreselijk vinden als zon (weliswaar)dood beestje verscheurd wordt.
net zoals de meeste hier het vreselijk zouden vinden als hun geliefde hond , uit elkaar getrokken zou worden door een stel wolven in een dierentuin, en daar dan op 1 of ander wolvenforum de fotos van te zien krijgen.
dat probeerde ik te zeggen met mijn voorbeeld![]()
eelke schreef: Sjee, wat een gepiep. En alle afrika docu's over leeuwen dan? En dat is nog gewoon overdag te zien op tv ook, zonder waarschuwing in een topic titel, en een ectra keer klikken om een filmje te openen.Of jaren geleden toen ze bij Sesamstraat Tommie uit lieten leggen wat zelfmoord was
En das precies zoals het hoort, want het is gewoon de natuur.
Persoonlijk vind ik de lijken bij het nieuws over aanslagen op het half 8 nieuws, of de foto's van een dode binladen of khadafi iets schokkender...maar ach, wie ben ik...
(of die keer dat het geluid te horen was van een kindje wat werd misbruikt, inderdaad, bij editie nl om kwart over 6...)