Mijn tante heeft alle info inmiddels ontvangen en wilde jullie daar hartelijk voor bedanken!
Ze is naar de dierenarts geweest, bètablockers vond hij geen goed idee (tip van een vriendin van mij). Ze is ook nog voor een 2nd opinion naar een andere dok geweest of ze Beau moet laten opereren ja of nee (gedeelte van de schildklier verwijderen). In principe voelt ze hier wel voor, omdat er nu zoveel problemen zijn. Ze vindt het ook heel belastend om een weekendje weg te gaan en de oppas te vragen twee keer per dag te komen om de pillen toe te dienen. Daar had ze het voglende op bedacht, en dat wilde ze ook graag even aan jullie doorgeven (ik ben een medium dus

): ze maalt de pillen fijn in een vijzel, en doet ze door het voer. Ze zet hem dan natuurlijk wel apart en blijft erbij totdat het voer op is. Als hij wat pillenpoeder laat liggen, dan doet ze er catmilk overheen.
Bovenstaande omdat ook Beau er een gruwelijke hekel aan heeft om pillen in zijn strot geduwd te krijgen, als ze het in zijn geheel in de bak doet, dan laat hij de pillen liggen. Ik ken alle tips over honing op het pootje enzo, maar als je kat voor zijn leven afhankelijk is van pillen, zou ik zoiets zelf niet doen.
Beau krijgt nu 2x p.d. 1 pil Carbimazol en dat gaat heel goed. Ik geloof dat ik alles heb overgetypt wat ze op mijn voice mail had ingesproken
Oh, ja, omdat het al een oudere kat is, is ze bang voor de narcose-risico's en daarom heeft ze twee meningen van dierenartsen gevraagd. De tweede dierenarts zei wel dat ze tegenwoordig erg ver zijn met narcose bij dieren en dat hij niet langer onder zeil hoeft te worden gehouden dan nodig is...maar ja, dat zei mijn dok jaren geleden al, en hij zei erbij dat een oud dier altijd het risico loopt de narcose niet te overleven.