Mevroi Kruim schreef: Nou, dat zeg je nou, dat het niks met weerstand te maken heeft, maar het valt mij regelmatig op dat dieren die om andere redenen niet goed in hun vel zitten vaak prompt ook meer last hebben van parasieten. Ik zie het bij de paarden en ik zag het ook bij mijn inmiddels overleden ouwe katten. Met name bij Sjors was het heel opvallend dat hij toen hij brokken at en last van blaas en nieren had altijd barstte van de vlooien en er ook nog eens extreem allergisch voor was. Nadat hij barf ging eten gingen de blaas- en nierproblemen over, en ook de vlooienallergie. En de vlooien zelf verdwenen ook. Ik ben zelf allergisch voor vlooien en ze lusten mij ook nog erg graag dus als er ergens een zit dan heb ik die gegarandeerdHet heeft er ook mee te maken hoor, had er ergens een stuk over...op mijn oude compen dat verschil was echt enorm.

Het kwam er geloof ik op neer dat zieke dieren afvalstoffen in hun lijf/zweet/bloed hebben wat de vlooien en paracieten aantrekt.
Zoiets, zal eens kijken of ik die link nog boven water kan krijgen, was iets met natuurgeneeskunde geloof ik...
Youp lijkt nu vlo-vrij, op Tom heb ik al sinds zondag niks meer gevonden en Youp is sinds maandag kam-schoon *duimt*