Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Martine-Tom
Mevroi Kruim schreef: Nou, dat zeg je nou, dat het niks met weerstand te maken heeft, maar het valt mij regelmatig op dat dieren die om andere redenen niet goed in hun vel zitten vaak prompt ook meer last hebben van parasieten. Ik zie het bij de paarden en ik zag het ook bij mijn inmiddels overleden ouwe katten. Met name bij Sjors was het heel opvallend dat hij toen hij brokken at en last van blaas en nieren had altijd barstte van de vlooien en er ook nog eens extreem allergisch voor was. Nadat hij barf ging eten gingen de blaas- en nierproblemen over, en ook de vlooienallergie. En de vlooien zelf verdwenen ook. Ik ben zelf allergisch voor vlooien en ze lusten mij ook nog erg graag dus als er ergens een zit dan heb ik die gegarandeerd  :-X en dat verschil was echt enorm.
Het heeft er ook mee te maken hoor, had er ergens een stuk over...op mijn oude comp  :-X
Het kwam er geloof ik op neer dat zieke dieren afvalstoffen in hun lijf/zweet/bloed hebben wat de vlooien en paracieten aantrekt.
Zoiets, zal eens kijken of ik die link nog boven water kan krijgen, was iets met natuurgeneeskunde geloof ik...

Youp lijkt nu vlo-vrij, op Tom heb ik al sinds zondag niks meer gevonden en Youp is sinds maandag kam-schoon *duimt*
Door pearlsofpassion
Nee, zo bedoelde ik dat niet.  :)

Met de weerstand heeft het te maken of je al dan niet vlooien moet gaan bestrijden en pipetten gebruiken.
Maar of die pipetten werken of niet, heeft niets met de weerstand van de kat te maken.
Als hij vlooien heeft, terwijl je pipetten gebruikt, werken de pipetten niet, los van de weerstand van de kat. Als hij geen vlooien heeft zonder dat je pipetten gebruikt, dan is het wel de weerstand van de kat die daarvoor zorgt.
En als hij geen vlooien heeft terwijl je pipetten gebruikt, dan weet je niet waar het van komt en zou ik persoonlijk die pipetten eens achterwege laten.  :D
Laatst gewijzigd door pearlsofpassion op wo 26 okt 2011, 12:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Martine-Tom
pearlsofpassion schreef: Nee, zo bedoelde ik dat niet.  :)

Met de weerstand heeft het te maken of je al dan niet vlooien moet gaan bestrijden en pipetten gebruiken.
Maar of die pipetten werken of niet, heeft niets met de weerstand van de hond te maken.
Als hij vlooien heeft, terwijl je pipetten gebruikt, werken de pipetten niet, los van de weerstand van de hond. Als hij geen vlooien heeft zonder dat je pipetten gebruikt, dan is het wel de weerstand van de hond.
En als hij geen vlooien heeft terwijl je pipetten gebruikt, dan weet je niet waar het van komt en zou ik persoonlijk die pipetten eens achterwege laten.  :D
Ohja dat klopt ook, ik denk alleen dat de pipetten opzich wel werken alleen niet lang genoeg, normaal zouden ze 4 weken moeten werken, en nu was het 3 weken geleden vrijdag had hij er weer 1 gemoeten.

Ik denk ook dat het komt doordat ze in huis zaten, mijn overleden kat mocht ik niet behandelen omdat hij echt veel te ziek was, hij had nooit vlooien maar op het laatst dus wel, waarschijnlijk al wat langer en heeft hij ze achter gelaten in huis  ;)
Dan kan ik dus de dieren wel behandelen maar zitten ze in huis, omdat  Youp ook flink ziek is en omdat de pipet waarschijnlijk eerder is uitgewerkt dan de bedoeling was (anders had hij ze eerder al gehad, in geval van resistentie Joris is 1-8 ingeslapen) heeft hij ze nu wel gekregen.

Dat is wat ik denk, of het klopt weet ik niet maar in alle gevallen is de uitwerking hetzelfde....vlooien in huis  :biggrin2:
Door luuntje
vlooien ga ik hier tegen met vlooien anticonceptie. weet ik teminste zeker dat ik geen plaag krijg van buurkatten/honden.
1x in de zoveel tijd kijgen ze een da middel tegen vlooien,wormen en mijten.

misschien een optie 1 x een da middel en verder evt prefentief anticonceptie?
Door pearlsofpassion
puppylove schreef: vlooien ga ik hier tegen met vlooien anticonceptie. weet ik teminste zeker dat ik geen plaag krijg van buurkatten/honden.
1x in de zoveel tijd kijgen ze een da middel tegen vlooien,wormen en mijten.

misschien een optie 1 x een da middel en verder evt prefentief anticonceptie?
Maar die pipetten zijn toch allemaal anticonceptief? Of heb ik het nu fout voor?  ???
Ik zou dat toch niet preventief blijven geven, tenzij je daar een grondige reden voor hebt. Als ze elke maand vlooien oplopen als ze niet meteen behandeld worden, dan hoef je er niet op te wachten. Maar als het maar eens in de zoveel jaar voorkomt, of zelfs maar een keertje per jaar, hoef je toch niet steeds te behandelen?
Gezond is dat niet.
Je kiest het natuurlijk zelf, maar zeker bij vers gevoerde dieren, zou ik dat zo laten.  Als ze ze zelf van zich af kunnen houden, is dat veel beter.  Ook voor resistentieproblemen van het middel. Hoe meer je zo'n middel gebruikt, hoe sneller ze er resistent tegen worden.
Laatst gewijzigd door pearlsofpassion op di 08 nov 2011, 19:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Martine-Tom
Mijn kat doe ik in de zomer wel preventief (oud en vrij ziek) de hond niet, die is jong, vers gevoerd...die kan ze zelf wel bestrijden.
De kat blijkbaar dus niet, net allebei weer gekamd en beiden schoon en zolang dat zo blijft krijgen ze beiden niks.
Ik denk dat ik de kat in de zomer preventief ga behandelen...als hij dan nog leeft tenminste...
Door flin
@Pearlo.p. :(of dit nog helemaal recent is weettikniet)

Afbeelding

@Martine-tom,
perzoonlijk zou 'k niet preventief drupselen, 'k zou zelf wachten tot je meerdere pietjes (1 à 2 kun je makkelijk zelf killen) ziet
Door Martine-Tom
flin schreef: @Martine-tom,
perzoonlijk zou 'k niet preventief drupselen, 'k zou zelf wachten tot je meerdere pietjes (1 à 2 kun je makkelijk zelf killen) ziet
Voorlopig doe ik ook helemaal niks, zolang het bij 1 of 2 blijft vind ik het best maar zo'n uitbraak als ik nu gehad heb wil ik toch echt niet meer hoor...

Preventief druppelen heb ik al jaren niet meer gedaan, en dit was voor het eerst dat ik een uitbraak had...heb er ook gelijk genoeg van...
Door *Flip*
martine-tom schreef: Voorlopig doe ik ook helemaal niks, zolang het bij 1 of 2 blijft vind ik het best maar zo'n uitbraak als ik nu gehad heb wil ik toch echt niet meer hoor...

Preventief druppelen heb ik al jaren niet meer gedaan, en dit was voor het eerst dat ik een uitbraak had...heb er ook gelijk genoeg van...
stel dat er nu nog eitjes vd vlooien in het huis rondzwerven en die cyclus van de vlo is langer dan de tijd dat de pipet werkzaam is, dan zal je opnieuw vlooien krijgen.
In preventief ontvlooien geloof ik ook niet (ontvlo zelf ook nooit), maar als je eenmaal een plaag gehad hebt, zal ik nog 1x de dieren behandelen. Dan weet je zeker dat de eitjes die nog rond zwerven zich niet meer verder kunnen ontwikkelen/voortplanten en afsterven.

hoe gaat het trouwens met het plassen in huis?
Door Martine-Tom
*Flip* schreef: stel dat er nu nog eitjes vd vlooien in het huis rondzwerven en die cyclus van de vlo is langer dan de tijd dat de pipet werkzaam is, dan zal je opnieuw vlooien krijgen.
In preventief ontvlooien geloof ik ook niet (ontvlo zelf ook nooit), maar als je eenmaal een plaag gehad hebt, zal ik nog 1x de dieren behandelen. Dan weet je zeker dat de eitjes die nog rond zwerven zich niet meer verder kunnen ontwikkelen/voortplanten en afsterven.

hoe gaat het trouwens met het plassen in huis?
Ik kam hond en kat dagelijks, tot nu toe niks meer gezien zolang dat zo blijft behandel ik ze niet  ;)

plassen gaat beter, nu gemiddeld 1 keer in de week...
Youp heeft inmiddels een terugval gehad van zijn pancreatitis dus het zal mss een voorbode zijn geweest...
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door