Ah, dat wist ik niet, dankje voor de uitlegMevroi Kruim schreef: Ja. De schildklier gebruikt jodium om hormoon te kunnen maken, en in zeewier zit jodium.
Vers vlees zeer schadelijk ivm met schildklierhormonen ?
Moderator: Lizzy
-
Martine-Tom
Re: Vers vlees zeer schadelijk ivm met schildklierhormonen ?
In schildklier zit ook veel jodium en schildklierhormoon. Dus als je veel voert zou dat het probleem kunnen veroorzaken.
Geen idee of de schildklier er in zit als je runderstrotten geeft. Naar mijn idee zit de schildklier wat lager.
Geen idee of de schildklier er in zit als je runderstrotten geeft. Naar mijn idee zit de schildklier wat lager.
Ja, maar er zit toch geen schildklier in Kvv of ander vers vlees ?Hitam schreef: In schildklier zit ook veel jodium en schildklierhormoon. Dus als je veel voert zou dat het probleem kunnen veroorzaken.
Dat vroeg ik me ook meteen af. Er is daar in het artikel helemaal geen informatie over. Feit is wel dat de hond verbeterde.Hitam schreef: Ik ben wel benieuwd wat die honden precies gevoerd kregen.
Anderzijds hoor ik ook verhalen over honden met een te traag werkende schildklier die minder medicatie nodig hebben nadat ze op vers over zijn gestapt.
Laatst gewijzigd door Qwertu op wo 02 nov 2011, 19:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Geen idee. Er wordt doorgaans wel veel "afvalvlees" in verwerkt, dus spul dat mensen niet eten. Dus misschien zit daar ook wel schildklier bij.*Yvje* schreef: Ja, maar er zit toch geen schildklier in Kvv of ander vers vlees ?
Schilklierhormoon in medicatie is onstabiel en onderhevig aan luchtvochtigheid, warmte en dergelijke.
De werkzaamheid gaat dan snel achteruit.
Zou het hormoon in de schildklier na de slacht dan nog wel lang actief zijn vraag ik me af?
Daarbij wordt schildklierhormoon slecht opgenomen als het niet op een lege maag wordt gegeven
De werkzaamheid gaat dan snel achteruit.
Zou het hormoon in de schildklier na de slacht dan nog wel lang actief zijn vraag ik me af?
Daarbij wordt schildklierhormoon slecht opgenomen als het niet op een lege maag wordt gegeven
Ik heb echt geen idee. Het lijkt me dat als het in de schildklier zit het wel goed blijft, maar ik denk dat je wel heel veel schildklier moet eten wil je hyperthyreoidie krijgen.
Lijkt me ook dat als je iedere maand wisselt van Kvv de kans wat kleiner is, misschien dat er in bepaalde Kvv's iets meer schildklier zit dan de andere..Hitam schreef: Ik heb echt geen idee. Het lijkt me dat als het in de schildklier zit het wel goed blijft, maar ik denk dat je wel heel veel schildklier moet eten wil je hyperthyreoidie krijgen.
recent heb ik mijn hond van 10 een apk-te gegeven bij de DA waaronder een bloedbeeld waar ook schildklierrfunctie inzat. Deze hond eet al 9 jaar barf. Alles was prima.
Nou zegt 1 geval natuurlijk niets he, maar 5 honden die vers eten en schildklier problemen krijgen zegt ook niets zolang het oorzakelijk verband tussen de problemen en de voeding niet aangetoond is.
Nou zegt 1 geval natuurlijk niets he, maar 5 honden die vers eten en schildklier problemen krijgen zegt ook niets zolang het oorzakelijk verband tussen de problemen en de voeding niet aangetoond is.
Precies.. dat had ik moeten zeggen bij de DA ! Nou, anyway, Tara krijgt gewoon lekker d'r verse vleesjes hoor !!evds schreef: recent heb ik mijn hond van 10 een apk-te gegeven bij de DA waaronder een bloedbeeld waar ook schildklierrfunctie inzat. Deze hond eet al 9 jaar barf. Alles was prima.
-
Mevroi Kruim
- 5-sterren

Ik heb ook nog ff naar dat artikeltje gekeken en daar staat dus nergens wat die ene hond die genoemd wordt dan wel at. Gegeven dat volgens ene meneer Corbee de meeste mensen die vers voeren maar een dotje doen zal dat best een apart dieet geweest kunnen zijn 8)
Waar zie jij de naam Corbee staan in het artikel?Mevroi Kruim schreef: Ik heb ook nog ff naar dat artikeltje gekeken en daar staat dus nergens wat die ene hond die genoemd wordt dan wel at. Gegeven dat volgens ene meneer Corbee de meeste mensen die vers voeren maar een dotje doen zal dat best een apart dieet geweest kunnen zijn 8)
Deze meneer Corbee was onze dierenarts, omdat hij Carnibest verkoopt en wij dachten dat hij vóór vers voeren was.
Maar als je bij hun praktijk aanklopt met een hond met darmklachten (zoals o.a. onze zoon), krijg je dieetbr*kken van Royaal Konijn voorgeschreven.
Dat was gelukkig meteen reden voor onze zoon om op KVV over te gaan.
-
Mevroi Kruim
- 5-sterren

Nee, Corbee staat niet in dit artikel. Hij werd in de kattenhoek genoemd als iemand die onlangs een praatje heeft gehouden over vers voeren en daarbij allerlei dreigende taal heeft uitgeslagen over hoe verkeerd de mensen het wel doen en hoe riskant het daarom dus is.
Dank je, ik ga eens in de kattenhoek kijken of het kan vinden.
-
Mevroi Kruim
- 5-sterren