Tja, ach, gut

niet alleen papier en internet zijn geduldig maar praatjes voor de vaak ook. Als iemand met dergelijke beweringen aankomt wil ik graag eea aan onderbouwing zien, van het genre loze kreet weet van klok noch klepel zijn er dermate veel dat ik daar echt niet aan begin.
Dat dierenartsen vrijwel niks over voeding leren weten wij hier, van de dierenartsen op BP. Die dus wel iets van voeding weten omdat ze de moeite hebben genomen om bij te leren. En vooral over vers. Dus als ik een mening wil horen van een deskundige, dan vraag ik wel een van deze mensen.
Hoeveel % van wat er over voeding beweerd wordt op internet niet deugt, daar mag deze meneer mij dan goed gedocumenteerde cijfers van laten zien. Dat de meeste mensen het barfen niet goed zouden doen idem.
Vier diersoorten: ik zou zeggen, lees de barf-documentatie hier eens door, en lees eens bij de adviezen die hier gegeven worden. Vijf soorten minimaal. De verhoudingen kloppen. Gene probleem dus.
Dat verhaal van katten die varierend van 4 tot 20 keer per dag zouden moeten eten kom ik ook af en toe weer eens tegen. En dan herhaal ik maar weer: onderbouwing graag. Idem voor de vergrote maag. Helemaal over het verhaal dat de maaltijd binnen 3 uur de maag verlaten zou hebben. Daar geloof ik dus a priori helemaal geen bal van. Laat maar zien dat onderzoek!
Voorts is lege maag niet gelijk aan honger. De hongerprikkel zit een stuk complexer in elkaar. Anders zouden wij zieluge mensen ook de hele dag met scheurhonger rondlopen en voor de meesten van ons is dat niet het geval. Ook gaan wij dan niet schrokken of krijgen wij een vergrote maag, bij mijn weten.
De beste test of je het goed doet zijn je katten. Als je katten gedijen op het regime en het voer dat jij ze aanbiedt doe je het goed. End of story. Nou kan ik geen cijfers aandragen want er is bij mijn weten geen onderzoek naar gedaan maar ik ken echt geen kat (en ik ken er veel) die het op brok ook maar bij benadering zo goed doet als mijn katten. En ik heb aardig wat informatie omdat ik inmiddels alweer zon 12 jaar barf voer en ook nog eens aardig wat katten heb (gehad).
Overigens heb ik nu een kat en had ik er vroeger ook die 1x per dag willen eten en niet meer. Kun je aanbieden tot je paars ziet, ze eten het gewoon niet op.