Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Dat je een paar dagen met een dip hebt gelopen kan ik helemaal begrijpen  :bigarmhug:  En daar is ook niets mis mee.  Zelf ervaar ik altijd: even goed sakkeren en eens goed uitwenen als het tegen zit en er dan met frisse moed tegen aan.  Zoek een goede begeleiding en geef het een beetje tijd, je zal zien dat het dan al veel zal verbeteren.  Het is niet onoverkomelijk maar vraagt wel wat tijd.  Daar moeten we eerlijk in zijn, allergie is nu eenmaal een rottig iets  :-X

@ Joyce83: niets dat je tegenhoudt om een andere arts te zoeken  ;).  Dit vind ik maar niets.
Marieke ik heb eerst telefonisch een uitslag gekregen met ja ze is allergisch voor grassen en mijten. Geen flauw idee hoe en wat. Ben twee dagen daarna naar de kliniek gereden en heb gevraagd of ik de uitslag op papier kon krijgen. Nou als het goed is heb je ook de rode strepen gezien. Ik schrok me echt rot en heb onderweg in de auto zitten brullen als een klein kind door de onmacht. Die rode strepen zijn echt confronterend hoor. Daarbij kreeg ik daarna bij jaarlijkse controle ook nog eens te horen dat ze een hartruisje had en dat ze me een hartonderzoek voorstelde, nou toen zakte de grond helemaal onder mijn voeten weg. (gelukkig maar een klein ruisje wat bij boxers vaker voorkomt).
Mijn vriend stuurde net een sms dat we in elk geval niet meer teruggaan naar deze homeopaat. Ik ga eerst nog eens bellen denk ik met een dermatoloog en/of Tannetje Koning om even hun idee te horen als ze dat zouden willen doen.

Mariek fijn dat je het voor jezelf op een rij hebt. Heel veel succes en aangezien Do en Sproet allebei veel allergieen hebben hoop ik over een tijd goed nieuws te lezen van sproet.
ja joyce ik kreeg het idd ook telefonisch, de DA belde mij wakker (ik zat namelijk in de nachtdienst) daarna kon ik natuurlijk nooit meer slapen :S ik heb hem gelijk gevraagd om het op de post te doen en ik heb gelukkig een zwart/wit kopie gehad, want als ik die rode strepen had gezien had ik nooit meer gestopt met huilen denk ik :$ (iemand anders had me nadien een voorbeeld in kleur laten zien).
en nare dingen komen altijd in meervoud blijkt wel weer, want vooraf gaand aan deze onderzoeken/uitslag heeft sproet een onvolledige hernia gehad ivm een uitglijer, met een finishing klap tegen de muur.

ik moet het idd de tijd geven, ik weet alles van de vervelende langdurige allergie trajecten (humaan)

joyce ik hoop ook over een tijdje goed nieuws te lezen over do, hou ons ook maar op de hoogte. heb je ook een topic waar ik jullie in kan volgen??
tannetje koning staat al bij mijn favorieten, ik ga (in de toekomst) zeker contact met haar opnemen!

het eten van rauw vlees gaat inmiddels erg goed!!
het was al een monstertje wat erg gericht is op eten, maar zo enthousiast als ze nu is heb ik haar nog nooit gezien. en als ze twijfeld of ik wel aan haar eten denk, gaat ze gewoon de hele tijd voor de vriezer zitten. 

haar ontlasting ziet er weer super uit! lekker hard en vrij van bloed(sporen).

ook haar vacht ziet er veel mooier uit! ze glanst geweldig hard, is zo zacht als een nieuwe teddybeer en ze ruikt ook iets minder. (over het verharen hebben we het maar niet, want dit deed ze altijd al erg)
de huidplekken zijn er nog steeds en de ene dag erger dan de andere dag, ik denk dus wel dat dit los staat van het eten, alhoewel het natuurlijk wel wat vroeg is om dat nu al te roepen en daarbij het rauwe vlees zal vast wel een goede ondersteuning voor haar vacht zijn.
wij gaan iig niet meer stoppen met nrv, sproet vind het geweldig en ik daarom ook.
ik vind die hele zoektochten en samenstellingen ook wel leuk (als beginner is het af en toe ook wel stressvol, omdat ik een perfectionist ben en dus graag alles perfect wil doen)

het enige waar ik nog een beetje tegen aan loop is hoevaak ik per dag moet voeren...?
voorheen kreeg ze altijd 1 keer per dag, op wisselende tijden eten. maar als ik dat nu doe, dan gaat ze 12 uur na haar maaltje, gal spugen.
als ik haar smorgens 1 nek geef en dan de rest ergens in de namiddag of avond (altijd verschillend) dan spuugt ze niet. maar ik weet dus niet of dit DE manier is om zoiets op te lossen?
Gal spuwen is een teken dat er te weinig glucose in het bloed zit op een lege maag.  Iets in de maag brengen helpt daar dus tegen.
Geitenmelk met honing werkt dan heel snel (honing zorgt voor snelle opname van suiker), maar dat zou ik enkel gebruiken als ze al gal spuwt en je dus te laat bent.  Altijd iets geven hoor, is een vreselijk gevoel!
Als je het kan voorkomen door op tijd een kippennekje te geven zou ik het de eerste weken zo doen.
Waarschijnlijk moet de stofwisseling nog wat aanpassen en gaat het binnen een paar weken beter. Of dat zou ik dan toch denken...

Ik merk dat honden standaad 's avonds gevoerd worden, maar ik weet niet wat de achterliggende reden is.  Het zou misschien kunnen dat als je 's morgens voert, ze 's avonds toch niet gaan spuwen.  Maar daarvoor ken ik te weinig van de rederening om 's avonds te voeren.
Laatst gewijzigd door pearlsofpassion op za 13 aug 2011, 16:57, 1 keer totaal gewijzigd.
dat is idd ook de reden waarom ik het liefste (meestal) s'avonds voer.
alleen wij wisselen regelmatig van ritme, omdat ik s'nachts werk en dan voer ik dus weer s'morgens.

ik vind het ook zo fijn ivm het verzetten van de klok, om mij heen hoor ik dan vaak mensen zeggen: pffff de hond is helemaal van slag! hier heb ik dus nog nooit last mee gehad, want sproet weet nooit wanneer het etenstijd is :)

ik denk dat ik het maar rustig de tijd moet geven en over een week of 4 ga proberen om 1 maal per dag te voeren en zo verder.
Hier lees ik dus ook alweer dat dierenartsen aangeven dat ze met deze test bij zoveel allergieeen niet kunnen starten met de kuur. Snap niet waarom ik van mijn dierenarts hoor dat we dat wel kunnen gaan doen (heeft dezelfde allergieeen als Sproet alleen dan met hogere cijfers)? Ze gaf wel aan dat dit in overleg zou zijn met het bedrijf die ook de testen doen.
ik blijf dat toch ook wazig vinden. ik hoop dat de dermatoloog die wij gaan bezoeken me er meer over kan vertellen.
dit is de website van het bedrijf die de allergietesten en dergelijke mogelijk maakt http://www.alk-abello.com/veterinary/ve ... lcome.aspx
misschien kan je hier nuttige info vinden of anders contact met hun opnemen met je vragen...
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door