roger schreef:Ik dacht dat die vraag al beantwoord was, ja tochJa, maar ik had ze opnieuw gesteld naar aanleiding van een discussie in een andere thread over koolhydraten. Ik dacht dat jullie misschien ook daarover van mening veranderd waren. Mijn vraag was toen: een vleesloze dag (ik bedoel geen vastendag) is een koolhydraatrijke dag... en is dat wel zo goed?
Dat idee heb ik van Juliette de Bairacli die 5 vleesmaaltijd , 1 vleesloze maaltijd en een dag zonder voeding per week adviseerd.
Soms hoor ik ook dat men dmv een vleesloze dag (maar dus geen vastendag) het spijsverteringsstelsel van de hond wil laten rusten. Eigenlijk wel vreemd als dat spijsverteringsstelsel op het eten van vlees is ingesteld, zoals je van een carnivoor zou verwachten. (Een vastendag begrijp ik wel.)
roger schreef:Kijk ook eens naar de theorie van Mogens Eliassens waar hier elder op het forum door Luc naar verwezen word ivm. 3 to 4 vleesmaaltijden per week, het volle maaggevoel bij de hond, de vastendag en het waarom.Erg verhelderend! Bedankt!! (Maar mijn vraag van hierboven is nog niet opgelost.)
roger schreef:De Bairacli schrijft dat honden het vermogen om kruiden te selecteren hebben verloren , op het op het opzoeken van enkle grassoorten na.Hebben honden (nog) wel het vermogen om kruiden te kunnen verteren?
Maar inderdaad... baat het niet dan schaadt het niet! Hoop ik toch...
Bedankt voor je antwoord en sorry als je sommige dingen voor de zoveelste keer hebt moeten typen. Ik lees niet altijd alles hier. Maar misschien kan je "Menu van Roger" eens aanpassen - dat dateert van eind juli - en dan kan ik daar gewoon terecht als ik me weer eens afvraag wat jouw wolfjes eten.

Groetjes,
Anna.