Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door CarpePuncto
De waarden van "mijn" visolie zitten daar onder dus dat is tenminste al een positief gegeven :).

Ik wil natuurlijk het beste voor mijn huisdier maar ik ga het niet overdrijven door alles tot op de bodem uit te zoeken. Ik vertrouw daarbij ook nog een beetje op de betrouwbaarheid van Lunderland en mijn eigen gezonde verstand.
Door CarpePuncto
Senta schreef: Toch wel een heel interessant topic dus. Ik was dus echt volledig in de veronderstelling dat gezuiverde visolie gewoon 100% zuiver was en geen rotzooi, niks.
Daarom schrok ik natuurlijk enorm van de samenstelling van jou visolie, dacht even lekker spul is dat! Zou dat om de dooie dood niet geven.

Lizzy je bewijst nogmaals dat je dr echt ontzettend veel verstand van heb of dr veel over kan vertellen, dat geeft een goed gevoel.
Conclusie is dus koop een goede kwaliteit visolie en niet een of ander potje bij de Tuinen waar niets opstaat, dan weet je zeker dat je zware metalen aan het voeren bent...EN dat wil je gewoon niet.
Helemaal mee eens :D
Door Steef2703
Ik vind het heel interessant om dit allemaal te lezen, maar eerlijk gezegd begrijp ik er weinig van.
Dus wat is nu goede visolie?
ik heb het toevallig vandaag besteld bij dierapotheek.nl., alles is zo ontzettend duur en hier was het 2 x 100 ml voor 29,45 incl. verzendkosten. Natuurlijk heb ik veel gelezen over de verschillende merken alvorens ik een bestelling plaatste maar op elke site staat dat hun visolie is gezuiverd dus dat zegt weinig. Vandaar dat ik op dit forum ook info heb gezocht. De een zegt dit en de ander dat..maar echt een conclusie heb ik niet kunnen vinden. Wil niet zeggen dat het nergens staat, ik heb het alleen nog niet kunnen vinden...

Dus mijn vraag voor jullie visolie-kenners:  :fish2:
Is NML Omega 3 Drinkolie goed spul of niet?
Dat heb ik namelijk besteld omdat ik anders ook niet wist wat ik moest kopen.
Door Lizzy
De conclusie die jullie trekken over de visolie (ik weet niet alles maar ik onderzoek dingen wel graag grondig) is dezelfde als die ik trek. Daarom ben ik ook nooit zo gecharmeerd van die goedkope, knalroze honden-zalmolieen die ze in de dierenwinkel verkopen. Want naast dat ik dingen graag onderzoek, ben ik ook vrij achterdochtig (alleen qua dit soort dingen :biggrin2: - komt, door ervaring wijs geworden). Er wordt gewoon veel gerotzooid..... En ik heb meer dan het vage vermoeden dat dit soort dingen (visolie en voeding voor dieren) nog minder goed worden gecontroleerd dan voedings/spullen voor mensen (en dan laat de controle voor mensenvoeding/dingen ook te wensen over, kun je nagaan). En dan zou het zelfs nog best eens kunnen zijn dat de normen voor visolie specifiek voor dieren lager ligt dan voor mensen. Ik weet dat niet zeker maar Doils zegt daar dit over:
De zuiverheidsnormen die we hanteren, zijn menselijk en liggen dus veel hoger dan de gewoonlijk gebruikte veterinaire normen voor olie.
En visolie blijft natuurlijk visolie. Het is slecht voor het milieu en slecht voor de overbevissing/visstand. En eigenlijk zouden we het allemaal moeten mijden als de pest, vanuit dat oogpunt..... Algen-olie nog steeds het beste alternatief voor visolie en algenolie heeft (volgens mij) de toekomst! Het is zo verdomd jammer dat dit (nu nog) zoveel duurder is als visolie, anders zou ik dat adviseren. Want als je leest hoeveel vissen er uit de zee gehaald moeten worden voor 1000 liter visolie...... :-X :-X :-X :-X, schieten ook de tranen in je panty :'( :'( :'(

=====================

NML omega 3 drinkolie komt uit de Bonusan fabriek (dat staat op de NML Health website). Als je dan naar de Bonusan website gaat, dan hebben ze daar een hoofdstukje over de Bonusan kwaliteit. En daar staat dit:

"Kwaliteitszorgsysteem

Er wordt gewerkt volgens een streng kwaliteitszorgsysteem dat is gebaseerd op HACCP en GMP. Hierdoor kan de voedselveiligheid en de hoogwaardige kwaliteit van de producten gegarandeerd worden. Het hele productieproces van voedingssupplementen (productie, afvullen, verpakken, verzenden) is geëvalueerd en goedgekeurd door de internationaal erkende certificatie instelling Lloyd’s Register Quality Assurance (LRQA) en door hen gecertificeerd volgens de HACCP-norm".

Kortom, hun producten worden goed gecontroleerd, je mag er vanuit gaan dat dit ook geldt voor de visolie die jij nu hebt, want die komt simpelweg bij dezelfde fabrikant vandaan. Dit merk zal dus nooit meer vervuiling bevatten dan is toegestaan. Nu is de drinkolie van NML Health wel 2 euro goedkoper dan de drinkolie van Bonusan. Dus gut, je zou altijd aan NML Health kunnen vragen of zij een rapport kunnen laten zien van de vervuiling die in hun product zit. Want wij consumenten mogen best kritisch zijn.
Door Steef2703
Bedankt voor alle informatie! Ik ben weer een stukje wijzer  :biggrin2:
en durf nu ook met een gerust hart die olie aan Kyra te geven. Een 2nd opinion is toch wel fijn, ook al lees jij dezelfde tekst op de site als ik dat deed, ben blij dat ik niks over het hoofd heb gezien.
En idd kritisch zijn als consument mag best, ze verkopen alles maar met een mooi verhaal eromheen maar of ze het echt waar kunnen maken is altijd maar de vraag.
Ik hoop dat Kyra's kale plekken/schilfers door de allergieen snel minder worden als ik haar dagelijks die omega 3 erbij geef. En mijn zelf samengestelde barf-menu zal vast en zeker ook helpen!
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door