Goh, Lizzy en Leo, heb dit nu pas gelezen! Brutus is toch ook wel een echte pechvogel hè. Maar wie weet, misschien komt het allemaal goed. Ik vind die isolatie-buis tip van Geer en Ine trouwens zo gek nog niet, als het uitvoerbaar is bij Brutus.
Overigens heb ik jààààren geleden ook een staartamputatie (gedeeltelijk) bij een van m'n honden moeten laten doen. En weet je hoe dat kwam? Door een paardenbeet! Mijn Newf-reu Boet was bij een paard de wei ingelopen, mijn fout, ik had niet gezien dat er een paard liep, en dat paard, een jonge hengst, wilde volgens mij met Boet spelen en begon achter kem aan te rennen en hapte in zijn staart

. Boet heeft toen even voor pampus gelegen, waarschijnlijk van de pijn, terwijl het paard om hem hen draaide, zo van "waarom speel je nou niet meer?" Net toen ik de wei in wilde gaan sprong Boet op en rende als een speer de wei uit. In 1e instantie had ik nog niks in de gaten, totdat ik zag dat z'n staart bloedde, en toen zag ik ook dat de laatste werveltjes helemaal blootlagen, de huis was er finaal vanaf getrokken. Weet je trouwens dat die werveltjes maar zo dik zijn als een lucifer? Zelfs bij zo'n zware hond als een Newf? Om een lang verhaal proberen kort te maken, we zijn zo snel mogelijk naar huis gegaan, direct da gebeld, en die heeft Boet op de keukentafel bij mij thuis geopereerd onder plaatselijke verdoving, want volgens hem kòn een paardebeet levensgevaarlijke infecties geven en kon die staart ook nooit meer genezen, omdat de huid gewoon weg was.
Gelukkig is alles goedgekomen, en was het ook maar een stukje van ca. 15 cm., maar Boet was een succesvolle showhond (eigen fok) en ja, dàt was toen over, helaas. Maar ik hield daarna niet minder veel van hem hoor, je went er vrij gauw aan.
Toch hoop ik dat Brutus zijn staart mag houden, en ik duim ervoor! Sterkte!