Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Wat verschrikkelijk Astrid en Leo, zit hier ook met tranen in mijn ogen, wat een schok, wat snel.... :'( :'(

Ik heb nu 2x een hond moeten laten inslapen en dat is beide keren thuis gebeurd. De andere honden hadden wel de mogelijkheid erbij te zijn, maar beide keren hielden ze (respectvol?) afstand. Achteraf hebben we ze ook de vrijheid gegeven om al dan niet afscheid te nemen en het viel mij op dat de ene hond het wel doet en de ander juist niet. Dat respecteer ik dan ook.

Beide honden hebben we zelf in onze tuin begraven, maar mijn allereerste kat heb ik wel apart laten cremeren. Maar ik heb hem toen zelf naar het crematorium gebracht en ben blijven wachten tot ik hem weer mee kon nemen.... Hoe dat gaat als ze hem komen halen weet ik dus niet.

Ik wens jullie heel veel kracht en sterkte de komende dagen! :bigarmhug:
oh vreselijk, ik huil zachtjes met je mee, wat een drama, jouw borke.....zondag liep ie nog zo lekker mee..... :'( :'( :'(
ik zou sofi erbij laten, als de da komt, laat haar haar gang gaan en doen wat ze zelf wilt doen...
sommige honden nemen echt afscheid andere doen het weer op hun eigen manier...
als borke wordt 'meegenomen'  ik weet het niet......ligt er een beetje aan hoe ze reageerd op het moment dat je borke laat gaan....
met uitstrooien.....laat haar in de tuin haar ding doen..
jeetje astrid.......ik vindt dit zo erg voor jullie... :'( :-* :-* :-*
:'( :'( :'( :'( :'( :'( ik heb hier echt geen woorden voor, zo erg. Heel heel veel sterkte.

Wij hebben altijd bij al onze dieren die we thuis hebben laten inslapen alle andere dieren zelf de keus gegeven om er al dan niet bij te zijn. Bij de dieren die bij de DA gegaan zijn, die hebben we mee naar huis genomen zodat ze ook zelf konden kiezen wat ze deden.
Wij hebben tot nu toe altijd zelf al onze dieren naar het crematorium gebracht (en ook zelf in de oven gelegd), ik wil dat absoluut niet aan derden overlaten. Wat dat betreft was het niet anders dan anders; een dier gaat met de baas mee.  

Ik zou willen dat ik antwoorden voor je had mbt Sofi en haar angst. Het enige wat ik je kan vertellen is dat ze heel goed weten wat er gebeurt en elk dier reageert totaal anders. Soms ook totaal onverwacht.

Heel veel sterkte en kracht gewenst :'( :'( :'(
Wat een doffe ellende. Zo snel kan het dus gaan...

Ik laat de honden geen afscheid nemen. En ik merk dat ze gewoon over gaat tot de orde van de dag.  2 keer is hier een hond dood gegaan door een hartaanval. Daar snuffelde ze een keer aan en dat was het.

ik heb de honden zelf weggebracht. 1 is er hier opgehaald en toen heb ik de rest in de kamer gezet zodat ze het ophalen niet zo mee kregen.

In het wild zonderd een hond zich vaak af als hij gaat sterven. Hierdoor zie ik de meerwaarde van het er bij laten zijn niet. Ik kan me voorstellen dat het de hond juist extra uit zijn evenwicht brengt. Maar er zijn mensen die dit wel als prettig ervaren en het idee hebben dat dit voor hun honden ook zo is.
ik denk dat je je eigen gevoel moet volgen. Niets MOET.

heel veel sterkte en ik vind het erg moedig dat je Borke verder leed wilt besparen. Daaruit blijkt jullie enorme liefde voor hem!  :-* :-*
vanaalst schreef: oh vreselijk, ik huil zachtjes met je mee, wat een drama, jouw borke.....zondag liep ie nog zo lekker mee.....
Dat is het idiote en ik liep vooraan, Leo liep meer naar achteren, maar hij liep gewoon vooraan mee, niets aan hem te merken.
'half BP' heeft hem daar nog zien lopen...
Ik geloof het nog steeds niet...

---------

Sofi dus gewoon in de kamer laten.
Gelukkig is de DA een vrouw (Sofi heeft het niet zo op veel mannen), want Sofi is behoorlijk waaks, dus dat wordt nog wat...
yvette_van_alert schreef: Wat een doffe ellende. Zo snel kan het dus gaan...

Ik laat de honden geen afscheid nemen. En ik merk dat ze gewoon over gaat tot de orde van de dag.  2 keer is hier een hond dood gegaan door een hartaanval. Daar snuffelde ze een keer aan en dat was het.

ik heb de honden zelf weggebracht. 1 is er hier opgehaald en toen heb ik de rest in de kamer gezet zodat ze het ophalen niet zo mee kregen.

In het wild zonderd een hond zich vaak af als hij gaat sterven. Hierdoor zie ik de meerwaarde van het er bij laten zijn niet. Ik kan me voorstellen dat het de hond juist extra uit zijn evenwicht brengt. Maar er zijn mensen die dit wel als prettig ervaren en het idee hebben dat dit voor hun honden ook zo is.
ik denk dat je je eigen gevoel moet volgen. Niets MOET.

heel veel sterkte en ik vind het erg moedig dat je Borke verder leed wilt besparen. Daaruit blijkt jullie enorme liefde voor hem!  :-* :-*
Fijn dat je reageert Yvette!
Mijn probleem is dit met Sofi.
Toen wij haar (en Borke) bij Connie brachten, heeft ze nog een hele tijd naar ons lopen zoeken en mijn gevoel zegt dat ze dat ook naar Borke zal doen en dat in relatie tot de overwonnen verlatingsangst maakt dat ik me er zorgen om maak.
Als zij zelf kan zien dat Borke niet meer leeft, dan hoop ik dat ze daar beter mee overweg kan.
Borke en Sofi hangen heel erg aan elkaar.

Voor Borke zou het het beste zijn als we hem nu direct hadden laten inslapen, maar dat kan ik nog niet  :'(
Ongelofelijk...... :'(

Jory is destijds thuis ingeslapen en Sanne heb ik zelf de keuze gelaten wat ze wilde.
Bij binnenkomst van de da is ze samen met de da in de keuken geweest en even met haar gekroeld. (daar lag Jory lag in de keuekn in haar mand)
Op het moment zelf is Sanne naar de woonkamer gegaan. Ze is één keer komen kijken bij de mand toen Jory overleden was, verder heeft er niet zichtbaar aandacht aan geschonken. Ik heb haar later die dag zelf naar het crematorium gebracht en toen we Jory naar de auto droegen heb ik verder niets aan Sanne gemerkt.

Lieverds, heel veel sterkte! :-*
Dit gaat wel heel erg onbegrijpelijk snel.
Respect dat jullie Borke een lijdensweg besparen, maar wat zal het zwaar zijn  :'(
Knuffel hem nog maar lekker en voer hem alles wat hij lekker vind en god verboden heeft....
Ik denk aan jullie :bigarmhug:
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door