[quote="Helen"]
[quote="Lizzy"]
Ja, ik denk zeker wel 40%. Als je het vlees van de RMB's + vlees bij elkaar optelt, dan zit je ook zomaar aan 40%. Maar ik denk dat dat nog weinig zegt over wat je je pup te eten zou moeten geven?
[/quote]
Ik denk dat konijn een belangrijk prooidier is voor de wilde voorouders van onze huishonden en dat je in ieder geval kan concluderen dat je niet te snel een hoeveelheid eiwitten geeft die te hoog is voor in dit geval pups.
[/quote]
Ik ben dat toch geneigd niet met je eens te zijn, maar ja, dan moeten we helemaal terug naar de oorspronkelijke discussie "moet je je hond voeren zoals een wolf eet" en ik zeg daarop nee. Ik vind dat een wolf mogelijk niet zo perfect eet als dat sommige denken dat hij eet. Hij eet wat hij te pakken krijgt. En dat is niet gelijk aan 'het allerbeste'. Niet voor niets sterven ze gemiddeld heel jong. Ten tweede is een hond een gefokt exemplaar. Zowel de grootte als het gewicht wijkt in vele gevallen af van die van de wolf. En ook zijn er in de diverse rashonden toch echt geniepige verschillen (met de wolf) geslopen waardoor ze (in mijn ogen) niet 1 op 1 te vergelijken zijn.
Daarnaast voer ik geen hele konijnen, inclusief vel, haar, bloed en de hele mikmak. Dus gemiddeld gezien is het gewoon niet mogelijk om werkelijk hele prooidieren te voeren, slechts een slap aftreksel. En vooral een slap aftreksel omdat het gemiddelde voer dat wij onze hond voeren niet wild is. Geen dieren die jarenlang in de zon en frisse lucht hebben doorgebracht.....