Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door wolfdolf
Ah, kippenmaagje, hartje (en levertjes) ga ik er straks eens inzwieren.

Waar bewaren jullie het gedroogde vlees?
Ik heb het in een  afgesloten plastieke doos gedaan, maar na enkele dagen wordt het terug wat weker...
Door BSS
Ik heb de haringen ook in een plastic box met deksel gedaan en onderin een bodempje rijst. Bij de kippenhartjes heb ik er keukenpapiertjes onderin en tussen gelegd, die zagen er nog best vettig uit. Daarvan doe ik het deksel dus ook maar niet dicht. Misschien doe ik een deel in de vriezer, moet ik nog even bekijken.

Trouwens, één van de Bomannetjes draait niet mooi gelijkmatig, dus straks de Aximax maar even bellen. Als 'ie terug moet, moet ik ook wachten tot de voorraad weer is bijgevuld.... :(
Door Martine-Tom
Hier ligt er nu lamslong in, ergens begin van de avond klaar denk ik en dan gaat er voor het eerst spiervlees in.
Lamskopvlees, als spiervlees vind ik het toch niet echt je van het om te voeren, dus pletter ik het maar in de droger :biggrin2:
Door Nynke
wolfdolf schreef: Waar bewaren jullie het gedroogde vlees?
Ik heb het in een afgesloten plastieke doos gedaan, maar na enkele dagen wordt het terug wat weker...
Je moet het vlees wel volledig laten afkoelen voordat je het in een afgesloten doos doet :) :)
Door Lonaa
Mijn droger is echt smerig. :( Hij plakt.

Vaatwasser maakt hem niet helemaal schoon, net als afwassen. Hij ligt nu in bad, met goed heet water en flink afwasmiddel. Iemand hier nog tips?

En dan nog iets, eignelijk wil ik een nieuwe/grotere droger. Nou heb ik natuurlijk hele mooie dingen gezien, die ik niet kan betalen. Ik zit er over te denken nog een Bohmann te bestellen. Zodat ik een reservemotortje heb, en 10 schalen.
Door Nynke
is je droger smerig of de roosters ? Heb je vette dingen gedroogd ?
Als mijn roosters vies zijn, ik heb zoeen die Tieneke vroeger had, dan doe ik ze in een cemtentemmer met warm water, zeep en eventueel een scheut ammonia. Daar laat ik ze een nachtje in weken en de dag erop kan ik ze afborstelen met een sponsje en zijn ze weer schoon  :)
Door Lonaa
Allebei smerig.  :-\

De roosters zijn gewoon smerig, en vooral de ventilator is smerig. Maar hij staat hier dan ook NAAST het gasfornuis (alles naast het gasfornuis wordt plakkerig) maar ik durf niet zoveel kracht te zetten om het schoon te maken.

Ik droog voornamelijk lamslong, eendenvoetjes en kippenvleugels. Die laatste 2 zijn natuurlijk wel redelijk vet.
Door Nynke
misschien kun je de machine gedeeltelijk uit elkaar halen? en dan met bijna pure ammonia, met een hoop frisse lucht voor jou !!, het proberen schoon te maken? Of met St.Marcs ? Dat ontvet ook heel goed !!!
Door Lonaa
Nynke F schreef: misschien kun je de machine gedeeltelijk uit elkaar halen? en dan met bijna pure ammonia, met een hoop frisse lucht voor jou !!, het proberen schoon te maken? Of met St.Marcs ? Dat ontvet ook heel goed !!!
De roosters pak ik nu aan met flink heet water en afwasmiddel. Straks de bovenkant ook proberen aan te pakken met afwasmiddel. Ik win wel van het vuil, uiteindelijk. >:(
Door koekje
Lonaa heeft katten, St. Marc is op harsbasis en giftig voor katten. Dus als dat wordt gebruikt in een kattenhuishouden, niet in dezelfde ruimte als de katten zijn (voor de zekerheid) en altijd meerdere keren goed naspoelen.

Er was toch ook iemand hier die zn (haar) droger op een speciale handige manier schoonmaakte?
iets met in een zak doen en huismiddeltje (citroen, of ook ammoniak ofzo) en dan kon het vuil later gewoon afgeveegd worden? Ik weet niet meer wie of hoe en wat, het is nu een beetje klok en klepel in mn hoofd.
Door Lonaa
koekje schreef: Lonaa heeft katten, St. Marc is op harsbasis en giftig voor katten. Dus als dat wordt gebruikt in een kattenhuishouden, niet in dezelfde ruimte als de katten zijn (voor de zekerheid) en altijd meerdere keren goed naspoelen.

Er was toch ook iemand hier die zn (haar) droger op een speciale handige manier schoonmaakte?
iets met in een zak doen en huismiddeltje (citroen, of ook ammoniak ofzo) en dan kon het vuil later gewoon afgeveegd worden? Ik weet niet meer wie of hoe en wat, het is nu een beetje klok en klepel in mn hoofd.
Al mijn schoonmaakmiddelen zijn op natuurlijke basis, de rest (afwasmiddel en chloor) kunnen ze wel tegen. Ik gebruik hier dus geen St. Marc. Ben juist heel erg op zoek gegaan naar iets onschadelijks, en uitgekomen bij Hans Raab. Doet z'n werk in principe goed hoor. :)
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door