Ah, kippenmaagje, hartje (en levertjes) ga ik er straks eens inzwieren.
Waar bewaren jullie het gedroogde vlees?
Ik heb het in een afgesloten plastieke doos gedaan, maar na enkele dagen wordt het terug wat weker...
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
wolfdolf schreef: Waar bewaren jullie het gedroogde vlees?Je moet het vlees wel volledig laten afkoelen voordat je het in een afgesloten doos doet
Ik heb het in een afgesloten plastieke doos gedaan, maar na enkele dagen wordt het terug wat weker...
Nynke F schreef: Je moet het vlees wel volledig laten afkoelen voordat je het in een afgesloten doos doet![]()
![]()
roebeltje schreef: Ik laat het gedroogde goedje nog 24 uur nadrogen in het cv-ketelhokEn daar is het zeker droog en warm
Nynke F schreef: misschien kun je de machine gedeeltelijk uit elkaar halen? en dan met bijna pure ammonia, met een hoop frisse lucht voor jou !!, het proberen schoon te maken? Of met St.Marcs ? Dat ontvet ook heel goed !!!De roosters pak ik nu aan met flink heet water en afwasmiddel. Straks de bovenkant ook proberen aan te pakken met afwasmiddel. Ik win wel van het vuil, uiteindelijk.
koekje schreef: Lonaa heeft katten, St. Marc is op harsbasis en giftig voor katten. Dus als dat wordt gebruikt in een kattenhuishouden, niet in dezelfde ruimte als de katten zijn (voor de zekerheid) en altijd meerdere keren goed naspoelen.Al mijn schoonmaakmiddelen zijn op natuurlijke basis, de rest (afwasmiddel en chloor) kunnen ze wel tegen. Ik gebruik hier dus geen St. Marc. Ben juist heel erg op zoek gegaan naar iets onschadelijks, en uitgekomen bij Hans Raab. Doet z'n werk in principe goed hoor.
Er was toch ook iemand hier die zn (haar) droger op een speciale handige manier schoonmaakte?
iets met in een zak doen en huismiddeltje (citroen, of ook ammoniak ofzo) en dan kon het vuil later gewoon afgeveegd worden? Ik weet niet meer wie of hoe en wat, het is nu een beetje klok en klepel in mn hoofd.