Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Madelief.
Parelridder schreef: Ja, absoluut veel fijner dan na snijden, raspen en vervolgens hakken met de keukenmachine (wat ik dan ook nog na deed met de staafmixer, pfff).
Groenten in de opening (hoeft niet gesneden, zolang het maar zonder aandrukken in de opening past), machientje aan en hoppekee, het is al 'gecentrifugeerd'. Links super fijne pulp, als meel zo fijn, rechts een kan met sap. Daarna alles in 1 kom en roeren :)
Ik heb bij de lading van vanmiddag de enkele kleine plakjes/snippers die niet verpulverd waren er uit gevisd. Dit was op de totaan bijna 6 kilo eindproduct nog gen 2 ons. Ik heb daar de staafmixer op gezet en hoe fijn dat ook werd, absoluut nog niet als met de sapcentrifuge.
Wat gemeen dat de pulp bij jou netjes in het bakje zit  >:( ;D. Welke stand gebruik jij? 1 of 2?
Super leuk te horen dat je zo tevreden bent, wat gaat het snél hè?!
En ach, kan mij het schelen waar de pulp zit...

Ik zie die plakjes gewoon als vezels..jammer dan hoor. Ze eten ook wel eens een "plakje" gras  :biggrin2:

En dat voor die prijs. Leuk hè?!
Laatst gewijzigd door Madelief. op di 31 mei 2011, 23:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Parelridder
:biggrin2: Troost je, 'k heb inmiddels ook al eens een bult pulp in de deksel gehad, naast ook ik het bakje overigens. Maar idd, 't beinvloed het funktioneren niet, dus maakt niks uit.
Oh joh, wat een feest, zo'n tijdswinst en gemak (en prijs :)). Ben ik blij met deze aanschaf!
Door Parelridder
Madelief. schreef: (...) Welke stand gebruik jij? 1 of 2? (...)
Stand 2, omdat stand 1 voor zacht fruit is en voor ál het andere stand 2 wordt geadviseerd. Stand 2 is krachtiger merkte ik toen ik een keer per ongeluk de knop op 1 draaide.
Door Madelief.
Ja ik ook 2. En banaan is zinloos, haha. Dat gaat allemaal als hele natte pulp in deksel en bakje. Was voor mijn eigen sapje, maar heb ik uiteindelijk maar met de rest van het fruitpulp ingevroren als fruitmix  :)

Ja, ik ben ook na het onwennige begin helemaal in mijn nopje met mijn goedkope sapjesmaker 8)
Dat zeefje was inderdaad even je draai mee vinden. Ik heb nu een sapcentrifugetandenborstel  ;D

Die tijdwinst is echt geniaal. Héle tafel vol groente....kwartier later; weg.
Het meeste werk is het vullen van de zakjes!

En ik was door de arbeidsintensiviteit wel eens lui met groente, nu heb ik voor een maand genoeg klaarliggen en kan ik eigenlijk niet eens meer mijn "groentenrestjes" van bij het koken geven omdat anders de groente in de vriezer niet op tijd op is. Nouja, wat extra kan vast geen kwaad ;-)
Door Parelridder
Madelief. schreef: (...) Dat zeefje was inderdaad even je draai mee vinden. Ik heb nu een sapcentrifugetandenborstel  ;D (...)
:rotflmao: Goed idee! Dat ga ik volgende keer ook proberen!
Door robbiekomvoor
Ik heb gisteren ook de Tomado sapcentrifuge gekocht bij Blokker en ik ben er helemaal niet blij mee.
Toen ik een stukje bloemkool in de vulopening deed,begon het apparaat te schudden en hield er direct mee op >:(
Gelukkig was de groentemix op wat broccolie en bloemkool klaar,anders had ik met zo'n 5 kilo groente gezeten....
Door Jump
Bij mij ging het net super,ook keiharde wortel keurig gepureerd.
Ik kwam er pas later achter dat dat zwarte ding een stamper is,dus volgende keer wordt het nog beter :biggrin2:
Door Parelridder
;D
De gebruiksaanwijzing lezen vóór gebruik :biggrin2:
Met de 'stamper' niet gaan stampen, zie gebruiksaanwijzing.

robbiekomvoor, heb je groenten in de vulopening stoppen terwijl de motor draaide? (ik begrijp dat dit het geval was met de bloemkool?) Dan komt het afslaan van de motor daar door, zie gebruiksaanwijzing.
Het zo nódig stil vallen v/d motor vind ik een groot voordeel: dat is bescherming tegen overbelasting en voorkomt dus een doorgebrande motor! ;) Maar dat gebeurt niet snel, want een grote keiharde pompoen, een kilo winterpenen, 2 grote broccoli's + diverse minder harde groenten achter elkaar gingen er doorheen zonder enig protest...
Door robbiekomvoor
Parelridder schreef: ;D
De gebruiksaanwijzing lezen vóór gebruik :biggrin2:
Met de 'stamper' niet gaan stampen, zie gebruiksaanwijzing.

robbiekomvoor, heb je groenten in de vulopening stoppen terwijl de motor draaide? (ik begrijp dat dit het geval was met de bloemkool?) Dan komt het afslaan van de motor daar door, zie gebruiksaanwijzing.
Het zo nódig stil vallen v/d motor vind ik een groot voordeel: dat is bescherming tegen overbelasting en voorkomt dus een doorgebrande motor! ;) Maar dat gebeurt niet snel, want een grote keiharde pompoen, een kilo winterpenen, 2 grote broccoli's + diverse minder harde groenten achter elkaar gingen er doorheen zonder enig protest...
De motor viel niet stil,het apparaat is kapot.
Heb inmiddels een nieuwe ;)
Door flodder en dwarrel
hannabelgje schreef: Ik heb er eentje van de lidl en daar ben ik erg tevreden over, hij koste 30 euro geloof ik.
die is nu weer in de aanbieding; heb um vanmiddag gekocht  ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door