Lizzy schreef:
Melkklierkanker is de meest voorkomende kanker bij teven. Men heeft ontdekt dat wanneer je ze castereerd vOOr de 2de loopsheid, dat de kans op melkklierkanker afneemt tot bijna nihil. Deze gegevens worden echt niet uit de duim gezogen natuurlijk.
Ik vind tenen amputeren of staarten afhakken dan ook eerlijk gezegd niet erg te vergelijken met casteratie. Heeft 1 van jullie z'n hond wel eens verloren aan kanker? Enig idee wat een afschuwelijke situatie dat is? Persoonlijk vind ik niet dat je ontstekingen en staartbreuken moet vergelijken met kanker. Daarmee doe je mijn angst voor kanker bij honden wel ernstig tekort, mag ik wel zeggen.
En natuurlijk heeft voeding een grote invloed op kanker. Maar de invloed van voeding op borstkanker bij de mens lijkt behoorlijk laag, dat lijkt ook het geval te zijn bij de hond, aangezien het hormoon geinduceerd is.
Goed, neemt natuurlijk niet weg dat er zeker heel veel gemak voor de eigenaar bij komt kijken wanneer reu of teef (beide worden gecastereerd) gecastereerd wordt.
Hier wil ik toch nog even op reageren:
Nou, een ontsteking kun je wel degelijk soms vergelijken met kanker, sorry dat ik zo reageer op bovenstaande.
Een teen amputeren niet erg????? Een teenontsteking, waar je maanden mee aan het klooien bent, ik vind DIT nou geen vergelijking met het couperen van een gezonde staart, waar ik overigens ook fel op tegen ben. Met de teenontsteking blijf je gewoon konstant bezig, omdat je denkt dat het nog over zal gaan en de hond kan het niet vertellen, maar het lijkt me afschuwelijk kloppende teen iedere seconde van de dag. En tenslotte moet ie nog geamputeerd worden ook, wat heus ook geen pretje is. Ik kan hier over meepraten want ik heb het meegemaakt met mijn hond. Het is al 8 jaar geleden maar het staat me nog steeds bij als de dag van gisteren.
Een ontsteking ergens in het lichaam. Dat is ook niet mis dat kun wel degelijk vergelijken met kanker. Die ontsteking trekt langzaam maar zeker alle energie uit de hond en die wordt steeds magerder en tot slot kun je hem laten inslapen. Hier kan ik ook over meepraten. Dus vlak een onsteking niet uit, want het is echt heel erg. En ga het niet vergelijken met een staart couperen, vooropgesteld dat de staart gezond is natuurlijk. Neemt niet weg dat ik echt wel weet dat kanker een afschuwelijke ziekte is, maar vlak een ontsteking niet uit waar dan ook in het lichaam.