Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Borke
Confy cone kan je hier lenen, maar ik garandeer je dat je er niets aan hebt, Sofi vrat gewoon door aan haar poten met dat ding op.
Hier helpt alleen een 40 cm harde kap, die we mete tape verkleind hebben naar haar nekmaat zodat ze er normaal mee kan rondlopen...
Door pallas
Wat een tutje zeg. Heeft ze soms bij Didot afgekeken >:(

Ik hoop dat de kap gaat helpen en dan nog een tip:
Als de wond dicht is ook bedacht zijn op knauwen aan de poot! Didot is nu zonder krammen en de boel is dicht, maar heeft nog steeds wat now chew verband nodig omdat hij anders weer gaat knauwen....kennelijk jeukt het toch nog :-X
Door Pauline
Nou lekker dan.... Hoop dat deze kap ervoor zal zorgen dat de andere helft van de krammen wel blijft zitten.... ;)
Door Lizzy
We zijn ook heel onorthodox en we hebben de resterende krammen eruit gehaald. Ze werd er gewoon helemaal gestoord van. We hebben er een flinke dot groene leem pasta opgesmeerd. En daar een contraptie overheen geplakt. Een gaasje met groene leem, daaroverheen een stuk verwarmingsbuis-isolatie met een gat precies op hoogte van de wond. Vast gezet met tape. Ze ligt eindelijk te slapen..... Ze zal morgen de hele zooi er wel af hebben gebeten maar een beter plan hebben we niet. Het is niet anders.
Door Ike
Ik zit net te denken.....Dory heeft heeeel lang gelden eens een foto geplaatst volgens mij van een zelfgemaakte kraag,
volgens mij was dat een heel handig ding (zou alleen niet meer uit kunnen leggen hoe die er uit zag  :-[)
Wellicht gaat het toch met de groene leem ook lukken, zal wat langer duren dan als er krammen in zitten
maar als ze daar gek van wordt en de boel stuk maakt schiet het ook niet op  :-\
Knuffel voor Pinkel (als ze wakker is)  :-*
Door *Dorothea*
Ik zat net te denken, kunnen jullie niet iets creatiefs doen met isolatiebuis. En zie daar.
Hopelijk laat ze de wond nu met rust.  :-*
Door Kaio
Euh muilkorf ?
(neuh zou ik zelf ook niet gauw doen nee)
Maar daar zal ze ook wel raad mee weten,

Helpt het als ze op jullie de slaapkamer mag/moet slapen. Geef toe niet goed voor je eigen nachtrust.
Hier als ze iets hebben waar ze af moeten blijven moeten ze op de slaapkamer, na 1 a 2 waarschuwingen begrijpen ze al dat we ook alles in de gaten hebben, ook in het donker, dus blijven ze heel braaf ervan af.
Door Lizzy
Ike schreef: Ik zit net te denken.....Dory heeft heeeel lang gelden eens een foto geplaatst volgens mij van een zelfgemaakte kraag,
volgens mij was dat een heel handig ding (zou alleen niet meer uit kunnen leggen hoe die er uit zag  :-[)
Wellicht gaat het toch met de groene leem ook lukken, zal wat langer duren dan als er krammen in zitten
maar als ze daar gek van wordt en de boel stuk maakt schiet het ook niet op  :-\
Knuffel voor Pinkel (als ze wakker is)  :-*
Zo'n kraag hebben we geprobeerd en die helpt helaas niks.
Ze heeft de wond niet met rust gelaten vannacht. Ze heeft alles eraf gevreten. En dat is dus ook het lastige met haar, je kunt haar niet even waarschuwen. Ze is totaal doof. Ziet weinig en is behoorlijk niet goed bij haar hoofd. Nu ook, ze is continue aan het ijsberen. En niemand weet waarom. Ze leeft totaal in haar eigen wereld. Als je haar mee de trap op tilt, wordt ze compleet hysterisch (en we moeten er 2) en worstelt ze zich los uit je armen. Ik had gewoon geen zin meer om weer op een luchtbed naast haar te liggen.... Bovendien moet ik vandaag ook de andere 2 honden uit laten en ben ik er ook niet om haar in de gaten te houden. Kortom, ik ben naar mijn eigen bed gegaan en ik laat het nu voor wat het is, die wond. We moeten maar zien wat er van komt....... Ik weet het gewoon ook niet meer.
Door Lizzy
Twee keer raden. Ik heb de wond net goed geinspecteerd. Voor het eerst in al die dagen is ie droog en ziet het er prima uit :-X
Door Esther Q
Het komt vast wel goed. Misschien gaat het op en af als Pinkel de wond kapot gaat bijten als ze heel gevoelig is voor huidsensaties (dat deed Boef), maar misschien laat ze het gewoon met rust en verzorgt hem door te likken (bij onze malamutes geneest alles prima op die manier). Natuurlijk kan het ook een hele nare toestand gaan worden, maar die kans is denk ik eerder klein. Sterkte.
Door Ike
Lizzy schreef: Zo'n kraag hebben we geprobeerd en die helpt helaas niks.
Ze heeft de wond niet met rust gelaten vannacht. Ze heeft alles eraf gevreten. En dat is dus ook het lastige met haar, je kunt haar niet even waarschuwen. Ze is totaal doof. Ziet weinig en is behoorlijk niet goed bij haar hoofd. Nu ook, ze is continue aan het ijsberen. En niemand weet waarom. Ze leeft totaal in haar eigen wereld. Als je haar mee de trap op tilt, wordt ze compleet hysterisch (en we moeten er 2) en worstelt ze zich los uit je armen. Ik had gewoon geen zin meer om weer op een luchtbed naast haar te liggen.... Bovendien moet ik vandaag ook de andere 2 honden uit laten en ben ik er ook niet om haar in de gaten te houden. Kortom, ik ben naar mijn eigen bed gegaan en ik laat het nu voor wat het is, die wond. We moeten maar zien wat er van komt....... Ik weet het gewoon ook niet meer.
Ohhh sh*t  :'(
Wat moeilijk zeg dat ze zo in haar eigen werled leeft en je haar niet kan "bereiken", ik hoop dat je een beetje hebt kunnen slapen, als er twee trappen tussen zitten lig je ook niet helemaal rustig lijkt me  :-\
Maar ik lees net dat de wond voor het eerst droog is.......laten we hopen dat het  genezings proces doorzet  :-* :-*
Door Lizzy
Ja, het is droog en ze zit er ook al een paar uur niet aan.

Op zulke momenten he, denk ik wel eens "we willen te graag wat doen, ingrijpen, wij mensen". We zijn door het hele proces heen gegaan van 2 keer naar de DA, het is de eerste keer verbonden, daardoor bleef de wond nat, daarna hebben zijn er krammen in gegaan, ze wilde maar 1 ding: "eruit met die dingen, niet-lichaamseigen-zooi, weg ermee" (vanaf dat moment begon ze ook pas aan die wond te klooien). Vervolgens hebben we er zelf weer een contraptie opgemaakt, die vreet ze eraf. En nu doen we niks en lijkt het voor het eerst rustig en beter te gaan. Misschien een les.......
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door