Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door pallas
Ik krijg glucosamine/ chondriotine via de de dierenarts. De verhouding is 400mg/400mg.
Ik heb deze verhouding nog niet gevonden in andere glucisamine preparaten. Ben best tevreden erover.
Goedkoop is het niet 25 euro voor 120 tabletten.

De cortaRx heb ik nog een periode geprobeerd, maar gaf geen beter resultaat, dus ben ik weer terug gegaan op de tabletten van de d.a.
Door sella
Die van het kruidvat is 500/500 vandaar dat die weer gekocht gaan worden als de pot van de da leeg is. Ben ik voor 14 euro klaar en hoef ik er minder te geven
Door Lil
sella schreef: Ik geef ook op geleide van klachten hoot Lil.
Ik heb heel veel studies gelezen, de 1 zij ja, de ander nee, ik heb mijn gevoel gevolgd en gezien wat het voor Amber al deed. Ik heb ook minder klachten met een hogere dosis.
Ik had een schouder vol artrose, hij is nu redelijk schoon, schijnbaar kan je lijf het toch herstellen, als het door trauma komt ipv reuma. En je neemt glucosamine en chondroitine.
Precies! Bij Boris was het altijd de vraag waardoor het kwam (trauma of toch HD). Nu weten we bijna zeker trauma. De artrose is minder en er zijn veeeeel minder klachten dan toen het ondekt is. Wel blijft de glucosamine en chondriotine noodzakelijk.

Zelf slik ik het trouwens ook sinds een kleine maand. Ik had heel veel last van mijn enkel (paar maal behoorlijk trauma aan gehad) en waarempel na 3 dagen nam de pijn af en na 1 week liep ik al langer én beter.

Ik heb de dosering kunnen vinden (gooi altijd alles weg als ik een pot aanbreek en gelet op de grote hoeveelheid is niet alles apart gestickerd):

Glucosaminesulfaat
2000 mg
Waarvan elementair
1750 mg
Chondroïtine
1500 mg
MSM
3000 mg
Calcium
250 mg
Magnesium
450 mg
Vitamine C
600 mg
Mangaan
10 mg
Vitamine D3
5 mcg
Door malimaniac
Hier heb ik welleens superflex kauwtabletten van NAF gegeven toen Iza moest herstellen van een blessure.
Ze at ze zo op, alsof het een snoepje was.
Vond ze wel duur. €50,- voor 90 tabletten. Moest er 3 per dag geven dus in een maand was het potje leeg.
Samenstelling:
MSM 474 mg
Glucosamine HCI 416 mg
I Glutamine 171 mg
Chrondroïtine sulphaat 122 mg
Vitamine C 14,2 mg
Door lianneke
Hoi,
Ik heb zelf artrose aan handen/schouder/knie en waarschijnlijk ook in de rug en nek.
Ben in september begonnen met slikken van glucosamine van Lucovitaal en de pijn werd na 1 maand minder en is nu, als ik geen gekke dingen doe, heel draagbaar. Nu slik ik van Trekpleister met chondroitine en msm.
Ik ga er van uit dat het helpt, anders zou het wel heel toevallig zijn. In de onderlinge merken kan ik geen verschil merken.
Groetjes, Lianne
Door sella
Ik heb niets met vit c en digest enzymen in een glucosemide middel.
Dat is me ook afgeraden door een holistisch werkend da waar ik met Diego kwam.
Door Esther Q
sella schreef: Ik heb niets met vit c en digest enzymen in een glucosemide middel.
Dat is me ook afgeraden door een holistisch werkend da waar ik met Diego kwam.
Oh, waarom is dat afgeraden?
Door sella
Omdat de hond dan kan stoppen met zelf vit c aanmaken oa en ook voor blaasgruis bij kerels
Door mysmoothcollies
Groene Os werkt hier niet en krijgen ze beide jeuk van. Heb nu Cosequin (hoop dat ik het goed schrijf). Bij Medpets.nl was het bijna een 10tje goedkoper dan bij mijn eigen dierenarts. Werkt heel goed, je hebt dacht ik 2 verschillende sterktes.
Door AussieSue
Het is voor Sue preventief, op dit moment heeft ze geen arthrose maar nu ze een TTO operatie ondergaan heeft vind ik het wel een goed idee om haar eraan te laten, met de verrekte knieband zat ze aan de Sachas Blend...de knie zag er erg mooi uit volgens de orthopeed, ze heeft er 6 maanden mee gelopen. Dus volgens mij heeft de S B wel zijn werk gedaan. De Groene Os is een ramp om te geven, mijn andere hond loopt af en toe mank, ( niets te zien op een XR ) Dus ik geef het haar ook 1x daags, zij eet het wel.
Die Cosequin. hoe ruikt dat? Ben zo bang dat ik straks weer iets in huis heb dat ze niet eet.

En die jeuk? Was dat over het hele lichaam? Sue bijt nl. regelmatig naast haar vulva terwijl ik niets kan zien, en alleen op die plek.
Door pallas
Ik vind die Cosequin wel aan de prijs hoor. De verhouding scheelt niet veel met wat ik altijd via de d.a. heb en de ingredienten en dosering ook niet. Ik betaal 25 euro voor 120 tabletten. Dat dus meer dan de helft goedkoper.
Door sella
De calcium is ook een reden dat ik die merken niet geef. Eigenlijk de vele toevoegingen.
Ik geef liever die dingen los van elkaar, weet ik ook waar de hond evt op reageerd ;)
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door