- za 16 apr 2011, 20:46
Ik wacht even af wat er wordt gezegd dinsdag, en dan ga ik me er verder in verdiepen.
Ik ben nu wel dagelijks aan het oefenen op bekje open en bekijken, en dat doe ik met alledrie. Jet mist een reeks ondervoortandjes, en 1 bovenvoortandje, Kai mist 1 ondervoortandje en Plien mist niets. Nu heb ik ook een fret met maar 3 hoektanden (ze had een wilde pubertijd, en op een dag viel ze twee keer uit de gordijnen, sprong vol tegen de tv - die spiegelt als hij uitstaat - en rende daarna nog eens tegen een muur, binnen 4 minuten. Toen ik haar toen oppakte was er van 1 hoektand nog maar de helft over), dus ik weet dat tandjes kwetsbaar zijn, en ik denk dat die van Kai er gewoon uitgelazerd is toen hij ergens tegenaan rende of ergens vanaf viel (hij is niet zo handig, mijn kater).
Met Jet is het iets anders, want die mist er gewoon teveel, maar ik lees overal dat bij alle tandproblemen het eerste symptoom is dat ze minder gaan eten, dus ik betwijfel of ze er last van heeft. (Nu zijn die ondervoortandjes ook niet zo belangrijk bij eten natuurlijk.) En ik hoop dat dat een indicatie is dat het niet ernstig is.
Ik wilde sowieso kippen/eenden/kalkoennekken halen, want ik vind dat Plien te weinig knaagt, dus ik zal Jet een tijdje extra nekken voeren.
Is het 8 dagen binnenhouden na sterilisatie trouwens echt nodig als ze verder alleen naar buiten gaat in een afgezette tuin? Het wondje is al zo goed als dicht, dus hoe schadelijk zou het zijn buiten? (Ik kan ook niet naar buiten, want dan willen Kai en Plien en Jet mee, en als ik alleen Kai en Plien meeneem wordt Jet waarschijnlijk erg chagrijnig - ze kan ook heel vrolijk, lief en knuffelig zijn hoor, als ze haar zin wel krijgt, en ze heeft nu duidelijk geen goede week)