inge58 schreef:
En stel nou......je loopt met je hond een gezellige wandeling te maken.Het is mooi weer en er zijn veel mensen buiten.
Je komt langs een weiland en ach jee ......er ligt een lammetje dat zojuist is overleden.
Je hond steekt een paar bananen in zijn oren,springt over het slootje en begint smakelijk aan het lammetje te vreten.
Dat mag ie thuis ook dus........
Ik denk dat ik er niet blij mee zou zijn als het mijn hond was,en de omstanders gaan het je ook niet in dank afnemen.
Mij zal het niet gebeuren want mijn hondjes zijn gelukkig niet aan hele prooien gewend.
Niet elke hond legt die link hoor...
Chipsy krijgt hier regelmatig kip of fazant waar nog een deel pluimen aan hangen...
Toch kan ze er perfect tussen lopen zonder ze dood te doen...
Ik denk dat het vooral afhangt van hoe je als baas met je hond om gaat...
En of je de hond de prooi zelf laat vangen of niet... Persoonlijk vind ik dit niks ergs, ik zou het erger vinden moest je zeggen van hup lammetje bij de hond: loop der maar achter en maak maar af...
In dit geval gaat het om een doodgeboren lam, ik zou het dan jammer vinden dat zo'n mooi dier in de vuilbak zou belanden als men honden er een maaltijd aan hebben...
Maar aangezien ik een grote woessie ben (voor de mensen die een woessie niet kennen: een softie, een flauwe) zou ik het dier nog liever naar men buur brengen en vragen om het pelske der af te halen (heb zo eens staan janken met een lamskop in vacht in men handen omdat die ondanks een hele zwarte kop een roze "hartje' op zijn (of haar) neus had)