Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door diana
haha dat is gunstig.
nou ik ben een beetje een schijterd ::)
als ik wat lees denk ik wow stoppe...,
maar het gaat hartstikke goed met haar .
ik kan natuurlijk nooit bewijzen dat ze er erger aan toe geweest zou zijn zonder de glucon combi, maar ik geeft het het voordeel vd twijfel .
Door casangio
herintreder schreef: ben beetje teleurgestelt, weet de heilzame werking van Glucosamine niet, maar als wij gaan barf"en met een kast met voedersuplementen dan is er volgens mij geen geloof in de denkwijze .

gaan we puur natuur of chemisch .

groet Joop

Barfen is een gezonde wijze van voeding voor je hond en geen wondermiddel die de slijtage van gewrichten kan tegenhouden of beschadigingen aan gewrichten door wat voor reden dan ook en daar is nu net Glucosamine en Chrondoitine voor. Je kunt als mens of dier nog zo'n goede voeding tot je nemen, gewrichten kunnen altijd gaan slijten. Kritiek leveren prima, maar ga je dan liever eerst even in de materie verdiepen O.K ;) ;) ;) ;)
Laatst gewijzigd door casangio op di 02 nov 2004, 09:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Door casangio
Ik geef ook aan mijn oudere honden gluco en chrondro van het kruidvat en ze hebben nooit diarree.
Door Peet
CaSanGio schreef: Ik geef ook aan mijn oudere honden gluco en chrondro van het kruidvat en ze hebben nooit diarree.
Ik ook, en idd nooit diarree daarvan hoor. Maar de verhoudingen zijn ook anders: als ik me goed herinner 750 mgr Gluco en 250 mgr Chon per tablet dacht ik
Door diana
joop
het helpt gewoon bij mijn hond ,
en ik heb het ook aan anderen verteld waarvan hun hond iets had met de gewrichten
het schijnt toch op 1 of andere manier te verbeteren
en wat zouden mijn honden niet allemaal nog meermankeren wanneer ik ze ook nog eens ongezond voer had voorgezet
joost mag het dan weten,
joop mag ook . ;)
Door jeanne
herintreder schreef: ben beetje teleurgestelt, weet de heilzame werking van Glucosamine niet, maar als wij gaan barf"en met een kast met voedersuplementen dan is er volgens mij geen geloof in de denkwijze .

groet Joop
Beste Joop,
als jou hond ergens last van heeft, dan geef je hem toch ook een medicijn hiertegen, of je hond nu barft of brok eet dat doet er toch niet toe?

Ik snap jou antwoorden soms niet hoor :-\
Door Francisca

groet Joop
Ik denk dat we hier allemaal iets meer nadenken over wat we onze honden voeren, en als we ze dan een handje kunnen helpen met het een of ander (bv probiotica bij diarree) dat we dat ook goed doordacht doen.
Door herintreder
Beste mede barfers,

Ik heb een landbouwopleiding en ben meer als tien jaar met paardenvoeding bezig geweest, heb vele potten vitaminen en voedersupplementen verkocht.
Atrose is te ontlasten en met juiste voeding te beperken, maar begrijp dat jullie allemaal je best doen voor de gezondheid van de hond.Realiseer je ook dat alles wat je teveel geeft andere organen belasten en niet bijdragen tot de gezondheid van je hond waar je je bbest voor doet.
Ik was commercieel en les 1was geef folders over de problemen rond voeding etc. Daar komt omzet uit, heb zelf twintig jaar honden en paarden , mijn visie is kies een voedings theorie en probeer het lichaam van je lievelingsdier schoon te houden. Complicaties ontstaan zomaar en dan moet je weer een ander potje pakkken.

Ik houd van eenvoud in voeding
Door herintreder
Heb niet het idee, iets nieuws te vertellen, alleen weet ik dat voeding en voedersupplementen en aanliggende vrije medicijnen vaak gekozen wordt met het idee, goede eigenschap heeft dat product, doe ik, maar de opneembaarheid is belangrijk, ook zijn er situaties waar voedingstoffen en supplementen elkaar tegen werken, en de extra belasting van de stofwisseling kan soms ook problemen geven.

Moet eerlijk zeggen hondenvoeding werd mij niet geleerd, maar bovenstaande algemene stellingen , is voor commercieele bedrijven niet interessant.

Ik ben al jaren een no nonsense voerder, al mijn honden hebben er goed uit gezien, en heb nooit problemen gehad. Was me alleen bewust van de vele ontlasting en vond dit niet kloppen.

Barf past in mijn denkwijze , 4 dagen bezig en duidelijk minder ontlasting , en een hond die toch ook moet wennen aan deze omschakeling.maar ga het doen en blijf zeker een jaar dit volhouden .
Zit in een hondesportclub met allemaal jonge honden, dus kan vergelijken met clubgenoten.

soberheid is denk beter als complexe maaltijden met voedersuplementen of medicijnen. Als je het kan beperken doe het, een hond is een sterk dier

groet Joop
Door jeanne
herintreder schreef: Heb niet het idee, iets nieuws te vertellen, alleen weet ik dat voeding en voedersupplementen en aanliggende vrije medicijnen vaak gekozen wordt met het idee, goede eigenschap heeft dat product, doe ik, maar de opneembaarheid is belangrijk, ook zijn er situaties waar voedingstoffen en supplementen elkaar tegen werken, en de extra belasting van de stofwisseling kan soms ook problemen geven.

Moet eerlijk zeggen hondenvoeding werd mij niet geleerd, maar bovenstaande algemene stellingen , is voor commercieele bedrijven niet interessant.

Ik ben al jaren een no nonsense voerder, al mijn honden hebben er goed uit gezien, en heb nooit problemen gehad. Was me alleen bewust van de vele ontlasting en vond dit niet kloppen.

Barf past in mijn denkwijze , 4 dagen bezig en duidelijk minder ontlasting , en een hond die toch ook moet wennen aan deze omschakeling.maar ga het doen en blijf zeker een jaar dit volhouden .
Zit in een hondesportclub met allemaal jonge honden, dus kan vergelijken met clubgenoten.

soberheid is denk beter als complexe maaltijden met voedersuplementen of medicijnen. Als je het kan beperken doe het, een hond is een sterk dier

groet Joop
dat is duidelijk taal ;)
Met afwisseling bedoel ik niet dat ik vanalles toevoeg, ze krijgen hier helemaal geen toevoegingen.
Ik wissel alleen af met het soort vlees wat ze krijgen, snappie ;)
smorgens altijd carnibest
savonds een verrassing, net wat ik in huis heb voor de honden, de ene keer orgaanvlees, de andere keer spiervlees, dan een lapje pens, een soepkipje, wat vis, eitje erbij........................
Door herintreder
Ben blij dat we het zelfde bedoelen, door afwisseling is je kans op tekorten van voedingselementen het meest gering, maar houd je wel bij de basis, we kunnen varieren met heel veel diersoorten als voedingsbron, als dit in je mogelijkheid ligt dan zal je hond het goed doen.

groet Joop

Heeft iemand een adres voor olifanten vlees , mijn mechie blijft zo klein
Door Ordell
[quote="herintreder"]
Ben blij dat we het zelfde bedoelen, door afwisseling is je kans op tekorten van voedingselementen het meest gering, maar houd je wel bij de basis, we kunnen varieren met heel veel diersoorten als voedingsbron, als dit in je mogelijkheid ligt dan zal je hond het goed doen.

groet Joop

Heeft iemand een adres voor olifanten vlees , mijn mechie blijft zo klein
[/quote]

Daar helpt geen olifantenvlees aan, Joop.... ;)
Zit in de genen.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door