Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door Deesje
waarom dan niet niet ontvlooien en gewoon aankijken en controleren? ik zou bij een hond die zo heftig reageert niet eens proberen iets te doen als het niet nodig is.. (dat doe ik bij mijn honden al niet).. het is natuurlijk afhankelijk van hoe en waar je woont en de blootstelling aan enzovoorts maar ik zou toch overwegen de rommel niet te gebruiken..
Door Martine-Tom
Ik doe het ook niet meer, sinds mijn vorige hondje die brandwonden kreeg ben ik ermee gestopt.
Nog 1 keer heb ik het moeten gebruiken bij een vlooienplaag maar sindsdien is alles vlovrij en eigenlijk doe ik er niks tegen.
Ze eten wel regelmatig knoflook dus mss dat dat inderdaad helpt.
Door kayaenwodka
Ik gebruik Tea tree olie. Smeer wat druppels in mijn handen en smeer ze in. Niet alle honden kunnen hier tegen ( dus eerst testen op je hond), maar ik heb nooit problemen gehad. PAS OP NIET OP KATTEN GEBRUIKEN.

ik heb ook geen teken en vlooien.

Als wij op vakantie gaan ( buitenland) dan krijgen ze in mei een scalibor band om tot eind vakantie ( sept).
Ik moet echt zeggen deze band werkt echt goed.
Wij waren een keer in oostenrijk en gingen een hapje eten. Was lekker weer dus buiten eten. Kaya ging naast mijn stoel liggen en ik keek 5 minuten daarna en zag over haar hele lichaam allemaal rode kleine teken lopen. Ik zeg Dennis wij gaan weg hier er zitten hier allemaal teken. Maar ze liepen over Kaya heen en geen 1 had gebeten. Daar was ik wel blij mee. Die teken waar echt smerig en echt rood. Heeft niets met vlooien te maken, maar die scalibor band werk daar ook voor.

En ook een wormenkuur en voor de hartworm ( dit is alleen voor de vakantie omdat wij altijd naar Italie gaan en daar komen deze beestje en muggen voor) . Geef dan milbemax is alles in één. Sorry heeft niets met vlooien te maken. :) ter info
Door WillyP
Ik ontvlooi eigenlijk ook nooit. De laatste keer is bijna 8 jaar geweest. Ik kijk wel altijd of ze geen vlooien hebben. En warempel, nu heeft mijn kat Zazou de laatste dagen enkele vlooien >:(
Ik ontvlooi met een vlooienkam. De vlooien die ze heeft doe ik in een kommetje en giet daar kokend water overheen, dan doen ze het niet meer hoor.
Baiko heeft er nog geen last van, al hou ik hem dus ook goed in de gaten.

Ik hoop dat de vlooien dus op de kat gaan zitten en de rest van mijn huis schoon blijft. In theorie zou dat kunnen en als ik dan elke dag mijn kat met de vlooienkam behandel moet het in de hand te houden zijn. (in theorie  ???)

Wat kun je i.p.v. tea tree voor de kat gebruiken?
Voor Baiko gebruik ik wel de tea-tree-spray voor als hij rode vlekken heeft, maar tevens tegen de vlooien denk ik, ik heb er nog geen kunnen ontdekken.
Door bloemetje
Tja in theorie.. Ik moet zeggen dat ik weinig vertrouwen heb in die theorie  :-\. Tegen kruipende/springende beestjes helpt vaak alleen maar grof geschut.
Door nienk
de meeste vlooien zitten nog in de omgeving en niet op het dier zelf? dat ze ergens een warm  holletje zoeken om te wachten  tot er een smakellijk gastheer voorbij komt?
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door