- di 22 feb 2011, 20:24
Graag wil ik reageren op de problemen met de reguliere onvlooi middelen,ze zijn allemaal chemisch.Ik had met mijn hond ,een Karakachan heel erge reactie op al deze middelen,mijn hond was duidelijk ziek, misselijk ,schuim op de bek ,rollen en braken.Ik had een pipetje gebruikt van Beaphar voor honden tot 17 kg ,mijn hond woog op dat moment 40 kg.Daarom een klacht ingediend bij hun en de overige pipetjes naar hun teruggestuurd.Ik kreeg netjes een brief terug dat ze niet op de klacht in konden gaan omdat ik niet volgens voorschrift had gehandeld.
Wat zou er gebeurd zijn als ik een pipet voor een zware hond had gegeven? Dan was ze misschien nog zieker geweest.Een week na deze pipet begon haar haar uit te vallen en kreeg ze hotspot. Ben met haar naar een veterinair natuurgeneeskundig therapeut geweest.
Die heeft haar een reinigingskuur gegeven en een homeopatisch middel.Gelukkig knapte ze snel op.
Bij de therapeute kon ik een middel kopen tegen vlooien op basis van cocos olie,het heet Petvital Verminex van het merk Canina ,ze heeft het in duppels voor op de huid, voor, hond kat knaagdier en vogels .Het werkt goed en mijn hond is er niet ziek van.Er isook een spray voor de mand en omgeving.
Ik hoop dat andere diervrienden en hun dieren hier iets aan hebben.
En ontwormings middel op kruidenbasis gebruik ik ook ,dat heet Verm-X .
groetjes van Tiny