Groenten ga ik niet geven

Door zijn allergie durf ik het niet, uit schrik dat hij op een bepaalde groenten ook gaat reageren. Ik vind het trouwens ook niet nodig voor een hond.
Maar ja, als hij toch begint gal over te geven ofzo kan ik mss wel iets van spiervlees geven zodat er toch iets in zn maag zit. We zien wel.
Hij eet na ons wegens de roedelregel inderdaad. En ook omdat het gewoon gemakkelijk is, nu toch..het is een gewoonte geworden. Hij weet ook als ik mn bord weg zet, dat het tijd is voor hem (tenzij het dus HS is, dan moet hij eerst gaan werken

)
Het probleem is dat ik met vroeges & lates werk.
Als ik de vroege heb, ben ik in de namiddag thuis en kan ik bv om 17u een yoghurtje eten en hem nadien zijn eigen eten geven. Maar als ik de late heb, ben ik maar om 18u thuis en dan is het te laat om nog iets kleins te eten (tegen 18u30 is het eten meestal klaar). Het gaat denk ik ook verwarrend worden voor mij, als ik hem de ene dag voor het eten zijn portie geef, en op andere dagen na het eten. Dus ik zal gewoon proberen wat het geeft om hem pas savonds eten te geven. Lukt het niet, dan kan ik nog kijken wat ik doe om het op te lossen

Ik ben benieuwd morgen, wat het gaat geven. Vooral dat orgaan...bot & spiervlees kent hij ondertussen al maar orgaan heeft ie nog nooit gegeten.