Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Reus krijgt inmiddels sinds een paar dagen eend erbij. 2 keer een eendennek gehad en eend puur kvv (Tinlo Barfmenu) en het gaat prima! niks geen extra jeuk, poept netjes, eet graag, en zit over het algemeen gewoon nog steeds prima in zijn vel, levendig, goede ogen, etc. dus, eend kan! nu dit nog anderhalf week, en dan weer iets nieuws erbij.  :)
dankje! helaas vandaag wel even meer jeuk, heb hem gister gewassen met de shampoo die ik van de hol DA mee had gekregen, eerste paar keer werd hij er minder jeukerig van, nu juist meer. maar hij was zó vies, het moest echt even. maar als het goed is trekt dat wel weer weg.
Vandaag even met de dierenartsassistente overlegd over het erger worden van de jeuk. ik bedacht me dat reus van het weekend gedroogde konijnenoren heeft gehad van een ander merk dan hij normaal krijgt, en dat deze ook wat anders aanvoelde. aangezien de shampoo de vorige keren wel goed ging, leek het de assistente (en mij, na ik er over nagedacht had) waarschijnlijker dat hij een reactie heeft op die oren. waarschijnlijk heeft er iets over heen gezeten om ze langer goed te houden ofzo, waar Reus blijkbaar niet tegen kan.

verders gaat het goed, Reus is op het moment een rustig hondje, eet/speelt/poept/etc. goed zonder te druk of fel te zijn. Het is even wennen (met kop op poten liggen wachten tot baasje klaar is bij de bank verwacht je van een golden ofzo, niet van een jackrussell..), maar Reus lijkt goed in zijn fel te zitten dus ik denk dat hij nu gewoon steeds meer en meer is hoe hij echt is, zonder opgefokt zijn door kriebel of ander fysiek ongemak.

wel is hij op het moment echt te dun en heeft het dan ook een beetje koud buiten nu. gelukkig is de eend wat vetter en ik geef hem ruim meer dan anders. (bijvoorbeeld een nek als tussendoortje, ipv een droog snackje, en dan niet zijn eten aanpassen)
Reus krijgt dus inmiddels een week ook eend, en het leek erg goed te gaan. van de week even meer jeuk + wat plekjes, maar meneer had van straat staan vreten, dus ik dacht dat dat het was.

vanavond heeft hij eend kvv van Puur Naturis gegeten, met een eendenvleugel. en nou heeft ie toch een kriebel! likken en knabbelen aan de pootjes + staart en krabben aan zijn zijkanten.

iemand ervaring met de kvv van Puur Naturis? het is namelijk wel erg opvallend dat hij nu zo'n jeuk heeft en hij heeft verders niets gehad, ook vandaag niet iets per ongeluk naar binnen gewerkt ofzo. of zou het toch zo zijn dat hij reageert op de eend? maar hoezo dan pas heftigere reactie na een week?

iemand een idee? het ging zo goed!! ???
Bij Berre gaat 't dan weer alleen goed met eend van Naturis (wel de 100% die helemaal niet compleet is) Hij kreeg er lam allergie van Naturis bij maar dat is niet meer in hun assortiment en daarom had hij nu lamshart en lamsvlees maar de laatste dagen is 't na bijna vier weken toch weer mis. Ik hoop op een dipje en geef hem voorlopig weer meer eend. Berre krijgt wel geen jeuk maar diarree.

Misschien reageert reus op iets van de toevoegingen in 't compleet voer.
nienk schreef: Reus krijgt dus inmiddels een week ook eend, en het leek erg goed te gaan. van de week even meer jeuk + wat plekjes, maar meneer had van straat staan vreten, dus ik dacht dat dat het was.

vanavond heeft hij eend kvv van Puur Naturis gegeten, met een eendenvleugel. en nou heeft ie toch een kriebel! likken en knabbelen aan de pootjes + staart en krabben aan zijn zijkanten.

iemand ervaring met de kvv van Puur Naturis? het is namelijk wel erg opvallend dat hij nu zo'n jeuk heeft en hij heeft verders niets gehad, ook vandaag niet iets per ongeluk naar binnen gewerkt ofzo. of zou het toch zo zijn dat hij reageert op de eend? maar hoezo dan pas heftigere reactie na een week?

iemand een idee? het ging zo goed!! ???
Toen wij 6 weken eliminatie hadden gedaan met eend hebben we bij Nena eens geprobeerd met naturis kip.  En daar reageerde ze me op met een uitslag  :-X  Terwijl ze daarna gewoon rauwe kip at in haar barf en er een ganse winter zonder jeuk mee doorging...  Voor haar dus geen naturis meer, terwijl andere honden het er perfect op doen. 
Of het aan de naturis ligt of aan de eend zelf..  Even een stap terugzetten en de eend weglaten, alles tot rust laten komen en dan gewoon proberen met enkel en alleen rauwe eend. Ik denk dat het wel kan hoor dat er pas een reactie komt na meerdere dagen.  Misschien niet héél gevoelig voor eend maar na veelvuldiger eten toch een reactie.  Waar ze bij dingen waar ze wel héél gevoelig zijn al de dag zelf  of de dag erna een reactie kunnen geven?
Dank jullie wel voor de reacties!

Vandaag weer met Reus bij de DA geweest, voor het wondje van het bijt-incident met de herder (zie ander topic), en de kruiden waren toch ook op.

- De toename van de jeuk komt vermoedelijk toch van de gedroogde konijnen oren en het eten van straat, de jeuk is inmiddels weer afgenomen (terwijl hij nog wel eend van puur naturis heeft gegeten) en de plekjes herstellen weer.

- Hoewel het over het algemeen veel beter gaat, is Reus nog steeds wat 'warm'. Hij krijgt nu weer de kruiden waar we ook mee begonnen zijn : Xiao Feng San Tang, met daarbij ook Tian Ma (voor zover ik het begrijp werkt dit nog iets meer op zijn lever-energie)

- De bloesems deden nog wel wat maar niet zoveel, we hebben een nieuw flesje mee gekregen : Hondsdraf, Living Star Light, Engelwortel, Regenboog en Terra Extra. De start met de bloesems bracht goede veranderingen (Reus minder onzeker, weer levendiger en meer allert), dus ik hoop dat dit hem weer wat verder zal helpen, ook om eventueel mentaal 'trauma' van de beet van gister wat te ondersteunen.

- Aangezien eend dus nu al 2 weken goed gaat, gaan we nu ook hert proberen. Dit kreeg hij al als gedroogde snackjes, dus ik verwacht dat het als vlees ook goed gaat.

- Voor de beet wondjes toch maar wel AB, een kuurtje van 5 dagen. Daarna weer even een week probiotica om na de AB zijn buik weer een beetje te helpen.

Heeft er iemand ervaring met de bloesems?

edit: De dierenarts heeft Reus ook weer even 'bewerkt' met de naaldjes, Reus was een en al stuiterbal toen we binnen kwamen, piepen, hijgen, blaffen naar de honden die hij zag, etc. Na een paar keer de naaldjes over zijn lijf lag hij rustig bij de dokter op schoot, en zat naderhand mooi op de behandel tafel, zo rustig als hij maar zijn kan, tevreden koppie, bekkie beetje open, kleine oogjes, oortjes laag.. helemaal tevreden! zo mooi om te zien, begrijp er niets van, maar het is fascinerend.
Laatst gewijzigd door nienk op ma 31 jan 2011, 15:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Geen ervaring met de bloesems. Maar ik zou nog even wachten met hert toevoegen.
Ik had ergens gelezen dat Reus jeuk krijgt van AB en als je dan hert gaat voeren erbij weet je straks niet of de jeuk ook van het hert komt.
Ik zou wachten tot de kuur is afgelopen en Reus geen last meer heeft van de AB ( hopelijk krijgt hij er geen last van natuurlijk ). Dan krijg je een beter beeld met de voeding denk ik.
ohja, dankje, dat is een goed punt, daar had ik (en de DA) nog niet aan gedacht. Maar Reus kreeg altijd al wel hert he, paar gedroogde dingetjes (orgaan, luchtpijp, oren) per dag. Veranderd dat dat?

Handig trouwens, Reus vind de AB pilletjes lekker! ik was net wat met hem aan het oefenen, had het pilletje door zijn kvv gedaan (beloon  hem met een deel van zijn maaltijd), dus ik geef hem de hap met het pilletje er in, hij neemt het aan, laat het vallen, peutert met zijn voortanden dat fel roze dingetje eruit, knabbelt er op en neemt dan pas de rest van het vlees! idioot beest...
wel leuk hoe Reus zijn pilletje pakt  ;D

Ik zou het zekere voor het onzekere nemen en pas na de AB kuur hert erbij geven.
Misschien reageert hij er wel goed op maar misschien ook niet. En als hij reageert op de AB kuur dan weet je niet zeker of hij ook reageert op het hertenvlees of echt alleen op de AB.
Ik zou gewoon aanhouden wat je nu geeft. Die paar dagen wachten maakt ook niet zoveel uit toch?  ;)
Volgende keer eraan denken aan de da te vragen wat elke bloesem nou specefiek doet...
Ben ik ook goed in: wat is dat, waarom geef je dat en waarom die combi? Hij kan je dat toch het beste uitleggen.

Aangezien je nu weet waar mijn vriezer woont, ik heb nog hertenspiervlees in de vriezer en je kunt wel een portie krijgen om eens uit te proberen...
(porties zijn hier 160 gram, leuk maaltje voor reus)
hmm ja ik heb hert van Puur Naturis in huis, maar ik geloof dat hij van de eend van puur naturis toch meer jeuk krijgt, hij heeft vanochtend namelijk barfmenu gehad en heeft nu minder jeuk.. zal het hert maar even laten wachten ja, na de AB eerst weekje barfmenu en probiotica, en dan maar weer wat anders proberen.

@limpy's aai assistente, dank je wel voor het aanbod! ik laat het je weten.  :) En ik zal inderdaad de volgende keer aan de DA vragen wat wat precies doet, is deels ook wel op internet te vinden maar dat is op mens en niet op dier, en ik kan niet uitleg wel toepassen op Reus, maar of dat klopt..

Weet iemand een boek of site waar de bloesems goed uitgelegd staan, toegepast op honden met voorbeelden ofzo?
Laatst gewijzigd door nienk op wo 02 feb 2011, 13:16, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door