- ma 31 jan 2011, 15:27
Dank jullie wel voor de reacties!
Vandaag weer met Reus bij de DA geweest, voor het wondje van het bijt-incident met de herder (zie ander topic), en de kruiden waren toch ook op.
- De toename van de jeuk komt vermoedelijk toch van de gedroogde konijnen oren en het eten van straat, de jeuk is inmiddels weer afgenomen (terwijl hij nog wel eend van puur naturis heeft gegeten) en de plekjes herstellen weer.
- Hoewel het over het algemeen veel beter gaat, is Reus nog steeds wat 'warm'. Hij krijgt nu weer de kruiden waar we ook mee begonnen zijn : Xiao Feng San Tang, met daarbij ook Tian Ma (voor zover ik het begrijp werkt dit nog iets meer op zijn lever-energie)
- De bloesems deden nog wel wat maar niet zoveel, we hebben een nieuw flesje mee gekregen : Hondsdraf, Living Star Light, Engelwortel, Regenboog en Terra Extra. De start met de bloesems bracht goede veranderingen (Reus minder onzeker, weer levendiger en meer allert), dus ik hoop dat dit hem weer wat verder zal helpen, ook om eventueel mentaal 'trauma' van de beet van gister wat te ondersteunen.
- Aangezien eend dus nu al 2 weken goed gaat, gaan we nu ook hert proberen. Dit kreeg hij al als gedroogde snackjes, dus ik verwacht dat het als vlees ook goed gaat.
- Voor de beet wondjes toch maar wel AB, een kuurtje van 5 dagen. Daarna weer even een week probiotica om na de AB zijn buik weer een beetje te helpen.
Heeft er iemand ervaring met de bloesems?
edit: De dierenarts heeft Reus ook weer even 'bewerkt' met de naaldjes, Reus was een en al stuiterbal toen we binnen kwamen, piepen, hijgen, blaffen naar de honden die hij zag, etc. Na een paar keer de naaldjes over zijn lijf lag hij rustig bij de dokter op schoot, en zat naderhand mooi op de behandel tafel, zo rustig als hij maar zijn kan, tevreden koppie, bekkie beetje open, kleine oogjes, oortjes laag.. helemaal tevreden! zo mooi om te zien, begrijp er niets van, maar het is fascinerend.
Laatst gewijzigd door nienk op ma 31 jan 2011, 15:31, 1 keer totaal gewijzigd.