Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Riek
Wat er allemaal gedaan is is het volgende.
De gleuf is uitgediept, er iets van de zijkant bij de knie weg gefreest, de aanhechting van de pees op het onderste been is "weg gehakt" zodat de pees anders over het gewricht komt te liggen. En misschien nog iets, maar dat ben ik even kwijt.
Ook is er bloed geprikt om te kijken naar de vitale organen. Haar lever, nieren, suiker en eiwit wordt gecheckt. Daar krijg ik maandag de uitslag van. Ik verwacht geen afwijking, want ze hebben dit gedaan voor ze onder narcose ging zodat als het nodig was de narcose er op aan konden passen.
Alle dingen die gedaan zijn tijdens de operatie had hij me van te voren laten zien  op zo'n kunstknie op een standaard. Hij had gehoopt dat hij ze niet allemaal hoefde te doen, maar de blessure was dusdanig dat het wel moest.

Boris is de hele avond al helemaal uit zijn doen. Hij wil niet bij Femke komen en dus ook niet bij mij. Hij gaat bij Jan liggen maar wel zo ver mogelijk bij ons vandaan. Ook ligt hij te hijgen en is eigenlijk een beetje ongelukkig. Af en toe kreunt Femke wat, ik denk van de pijn. Ze heeft net wat kipfilet en kippenbouillon op.

Straks dan zetten we haar nog even in de tuin, maar ik denk niet dat ze wat gaat doen.
En uiteraard slaap ik vannacht beneden bij de honden. En misschien de rest van de week ook wel.
Onze bank slaapt heerlijk.

@Tannetje.: wat een mooie handtekening heb je!

En ik hoopte al dat jullie de foto's wel "leuk" zouden vinden.
De dierenartsassistente heeft ze gemaakt.
Door kira
Fijn dat ze weer thuis is. Ik gaf gewoon cb na de operatie's. Bij theemuts die vaak hard poept geef ik pens. Dikke knuffel voor Femke, en geef haar vriendje misschien wat Bach Rescue? Tis vreemd zo'n slapend en ruikend vriendinnetje.
Door Nynke
ik geloof zeker dat het vreemd is voor Boris, Femke ruikt natuurlijk naar jodium en naar een vreemde omgeving enzo  :-\ :-\

Hoe is afgelopen nacht gegaan?? Beetje geslapen??
Door Charlie Angel
Wat fijn dat alles goed is gegaan en dat je Femke weer lekker thuis hebt.
Nu op naar een voorspoedig herstel voor haar. :-*

Hoe voelt ze zich vandaag?
Door Riek
Vannacht was het best pittig. Femke had behoorlijk wat pijn, en ze heeft dan ook om half vijf al een pijnstiller gehad. Ze was de hele nacht een beetje onrustig met piepen en kreunen.
Maar na de pijnstiller, wat eten en wat drinken, wilde ze wel even naar buiten. Daar heeft ze een grote plas gedaan en toen werd ze rustig.

Boris is gewoon even de weg kwijt want zijn baas is nu lichamelijk even niet aanwezig, en ze ruikt ook erg raar natuurlijk.

Ben vanmorgen wezen opppassen bij de dochter van mijn vriendin.
Zij heeft 3 weken geleden een zware rugoperatie ondergaan en ligt nu helemaal plat. Mijn vriendin werkt en als het nodig is zou ze haar werk opgeven, maar ik heb vorig jaar al toegezegd dat ik 1 ochtend bij Esther zou komen, en haar man is ook een dag thuis en de rest kan ze opvangen door vrij nemen of thuis te werken.
Ik had dit natuurlijk niet voorzien. Maar Femke is vanmorgen met me (in de reisbench)  mee geweest. En daar heeft ze naast me op de bank gelegen. Ze heeft huiswerk aardrijkskunde aan moeten horen en naar GTST moeten kijken. Lukte prima.

Femke loopt zo min mogelijk, eigenlijk niet dus. En als ze loopt, dan loopt ze op 3 pootjes.

De da-assistente is net nog langs geweest (wat een superservice!).
Ik had gisteren de riem laten liggen, en ze zou iets moois maken van het haar van Femke wat was afgeschoren.  Zo kon ze gelijk Femke nog even checken.
Alles zag er goed uit. Ze heeft nog even iets over de wond verteld, dan het nog dik kon worden en dat het (blauw en dik) ook nog kon zakken naar de onderkant.
Door Truus
Hopelijk heb je vannacht een betere nachtrust Riek maar het was ook een bhoorlijke ingreep als ik de foto's zo zie.

Fijn dat de da-ass even kwam, wat een service zeg !!!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door