Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door sylvia
<<Syl...ik hoor het Paul Jambers HELEMAAL zeggen...en heb er ook beeld bij!!<<

Jullie denken toch niet aan "boer Sjarel" hoop ik !!!

Gr.
boer sjarel ken ik niet ,ik bedoelde gewoon een nieuwe aflevering ;D ;D ;D
Door roger
<<Boer Sjarel is dat een kruising tussen 'Carel' en 'Sjakie'?[/quote]<<

Tja, zo lijkt het wel ......>maar eigenlijk is dat ook zo'n jamberstype'tje
Door roger
<<meer met bachiaanse taferelen denk ik  ;D ;D ;D<<

Goe gedacht !!
Door sylvia
<<meer met bachiaanse taferelen denk ik  ;D ;D ;D<<

Goe gedacht !!
ja een natuurmens en stoken dan hebben ze het vaak niet over de kachel maar over iets jeneverachtigs ;D
Door oebaya
<<Boer Sjarel is dat een kruising tussen 'Carel' en 'Sjakie'?<<

Tja, zo lijkt het wel ......>maar eigenlijk is dat ook zo'n jamberstype'tje
Die in het leren jack is Jambers! ;D
Door Twanneke
<< Alleen via de imker kan je nog rauwe honing krijgen.<<

Twanneke,

heb je die info soms van een imker ?

Indien er in de buurt een Turkse  kruidenier is moet je daar eens gaan zoeken.
Daar vind je soms nog echt kwaliteitshoning (in Antwerpen althans) import uit Turkije en nog in de raat , dus niet uitgezwengeld.
Daar vind je geen korreltjes in, als er korreltjes inzitten is hij meestal versuikerd of zijn de bijen bijgevoerd met suikerwater.
Heb jaren geleden nog voor imker gespeeld in de Hongaarse puszta op de accacia en dat is heel erg perfect vloeibare honing zonder een korreltje.

Gr.
Roger.
Nee niet van een imker maar van mijn baas, hij heeft jaren voor de Rit gewerkt en vertelde me dit verhaal. Via hem kan ik wel aan echte rauwe honing komen, dat is het punt niet, ik wilde het anderen ook even laten weten. ;D
Door Paul_Barte
Ellen, ik kwam heel vaak bij 'De Rit". Ze zitten nu op het industrieterein hier in Tiel maar zaten vroeger in Zoelen wat hemelsbreed zo'n 3 km verwijderd is.
Er was een bijenmuseum in Zoelen waar je net zoveel honing kon kopen als dat je nodig had.
Zo vers dat eerst de bijen nog verwijderd moesten worden ;D
Door Nelly
Zelfs de oermensen dronken al zelfgestookte alcohol! ;D
ja een natuurmens en stoken dan hebben ze het vaak niet over de kachel maar over iets jeneverachtigs  ;D
Door Twanneke
Twanneke,
De Rit uit Zoelen?? (later over genomen door Natudis)
Klopt, ik werk sinds kort voor Natudis......... op de kwaliteitsdienst ;D
Door Twanneke
de Rit
Natuproducts bv
Daltonsstraat 38
4004 JP  Tiel
0341-464211
e-mail [email protected]

groetjes ellen l
Natudis bv.
Daltonstraat 38
3840 AJ Harderwijk

Alle contacten voor de Rit lopen inmiddels via Natudis.
Door chooky

Indien er in de buurt een Turkse  kruidenier is moet je daar eens gaan zoeken.
Daar vind je soms nog echt kwaliteitshoning (in Antwerpen althans) import uit Turkije en nog in de raat , dus niet uitgezwengeld.
Daar vind je geen korreltjes in, als er korreltjes inzitten is hij meestal versuikerd of zijn de bijen bijgevoerd met suikerwater.
Heb jaren geleden nog voor imker gespeeld in de Hongaarse puszta op de accacia en dat is heel erg perfect vloeibare honing zonder een korreltje.

Gr.
Roger.

Hoi,
Bij ons in de buurt zit toevallig zo'n turks winkeltje en ja hoor... Een mooi schaaltje rauwe honing nog in de raat :D Geïmporteerd uit Izmir!
Maar nu. Hoe en hoeveel geef ik dit. Stukje met raat? En bewaren? In de kast of in de koelkast?
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door