Ook verdwenen in de Big Bang.
Iemand een idee waarom de kleine potjes van De Traay (acaciahoning) wel rauw zijn en de grote potten niet? De overige omschrijving is identiek.
Moderator: Lizzy
<< Alleen via de imker kan je nog rauwe honing krijgen.<<Roger ,als ik zo jou stukjes wel eens lees ,dan begint mij soms een beeld in het hoofd te vormen van Roger.
Twanneke,
heb je die info soms van een imker ?
Indien er in de buurt een Turkse kruidenier is moet je daar eens gaan zoeken.
Daar vind je soms nog echt kwaliteitshoning (in Antwerpen althans) import uit Turkije en nog in de raat , dus niet uitgezwengeld.
Daar vind je geen korreltjes in, als er korreltjes inzitten is hij meestal versuikerd of zijn de bijen bijgevoerd met suikerwater.
Heb jaren geleden nog voor imker gespeeld in de Hongaarse puszta op de accacia en dat is heel erg perfect vloeibare honing zonder een korreltje.
Gr.
Roger.
Syl...ik hoor het Paul Jambers HELEMAAL zeggen...en heb er ook beeld bij!!ja he..ik ook toen ik het typte hoorde ik het jambers zeggen
<<Ja het verbaasd mij niets dat je imker heb gespeeld in de (of is het op de) hongaarse poesta ,acacia honing makend ;Dpalinka ik ken het niet maar het heeft volgens mij ook weinig met honing te maken,meer met bachiaanse taferelen denk ik![]()
<<
Eigenlijk was het imker-helper en het was in de puszta, toen we de palinka ( ook zelf gestookte) dronken lagen we plat op de puszta.