Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Lolkje
Ok. Die Frettenstichting zou ik ook wel eens aan kunnen doen als ik in de buurt van Breda ben (als ik een vriendin zo ver krijg, heb zelf geen auto). En dat proefpakketje van Prooidier, zal ik eens aanvragen (eerst googlen). Lupa zal ik ook nader bekijken als de bezorgkosten meevallen in Brabant (ik woon tegen de grens van ZuidHolland aan bij Gorinchem). Dank je weer voor je info  :)
Door Happy Tail
Lolkje schreef: Ok. Die Frettenstichting zou ik ook wel eens aan kunnen doen als ik in de buurt van Breda ben (als ik een vriendin zo ver krijg, heb zelf geen auto). En dat proefpakketje van Prooidier, zal ik eens aanvragen (eerst googlen). Lupa zal ik ook nader bekijken als de bezorgkosten meevallen in Brabant (ik woon tegen de grens van ZuidHolland aan bij Gorinchem). Dank je weer voor je info :)
als je bij Gorinchem woont: hier heb ik ook een heerlijke vriezer staan; en dat is op 20 minuten van G'Kum :D
Door koekje
Vul jij ook zelf proefpakketjes? Dat zou dan ideaal zijn natuurlijk.
Ik merk dat meer mensen eerst eens willen proeven, voordat ze een hele kilo van het een of het ander proberen. Niet iedere kat lust immers muizen en ratten.
Door Happy Tail
koekje schreef: Vul jij ook zelf proefpakketjes? Dat zou dan ideaal zijn natuurlijk.
Ik merk dat meer mensen eerst eens willen proeven, voordat ze een hele kilo van het een of het ander proberen. Niet iedere kat lust immers muizen en ratten.
nou dat is een goeie.....zal er van de week eens voor gaan zitten:

maar ik kan wel iets bedenken met een pret proef kattenpakketje ja

zakje met een paar muisjes; woestijnratje, kwarteltje, kleine rat, hamstertje en wat katten kvv...wordt bij deze aan het assortiment toegevoegd
Door koekje
Wow, leuk!
je zou ook verschillende proefpakketjes kunnen maken; katten-kvv, katten-prooi, katten-barf, honden-kvv, honden-barf. Zo kunnen de mensen kiezen en rustig eens wat uitproberen.
Goede service!
Door Lolkje
Happy Tail schreef: als je bij Gorinchem woont: hier heb ik ook een heerlijke vriezer staan; en dat is op 20 minuten van G'Kum :D
Wauw!! Waar woon je dan? Of moet dit even per PB? ;) Ik zou dolblij zijn met een proefpakketje, want ik wil echt wel weten wat Mickey graag eet.. Ik heb prooidier gebeld en die wist eerst niet waar ik het over had en later bedacht ze dat ze pretpakketjes gehad heeft met dieren die ze niet kon leveren en dat dat wel bedoeld zou worden (er zat woestijnrat in en nog iets)....
Door Happy Tail
Lolkje schreef: Wauw!! Waar woon je dan? Of moet dit even per PB? ;) Ik zou dolblij zijn met een proefpakketje, want ik wil echt wel weten wat Mickey graag eet.. Ik heb prooidier gebeld en die wist eerst niet waar ik het over had en later bedacht ze dat ze pretpakketjes gehad heeft met dieren die ze niet kon leveren en dat dat wel bedoeld zou worden (er zat woestijnrat in en nog iets)....
even aan de linkerkant het wereldbolletje aanklikken ;) wij wonen in Zoelen: das boven Tiel
Door Maudjevrouwtje
Hallo Lolkje,

Ik ben ook net nieuw in de KVV en Barf wereld. Ik heb 2 maanden geleden mijn mooie boskat gekregen. Hij is nu 9,5 maand oud en ik hoorde en las al snel hoe slecht br*kken zijn. Maar omdat ik nog veel br*kken :censored2: had ben ik dat nu aan het opmaken en steeds Stimpy laten wenen aan meer barf en KVV.

Ik ben begonnen met stukken suddervlees te kopen bij de supermarkt. Hij vind dit echt heerlijk! Ik kwam in de Appie H. runderhartjes tegen, speciaal dierenvoeding ligt tussen het rundvlees! Nou dit vind het zowaar nog lekkerder.
Ook eendagskuikens vind hij top. ::)

Ik ben gisteren naar een winkel/dierenartspraktijk gegaan in A'dam(in de Rijnstraat) en heb daar ook mijn eerst KVV en Barf inkopen gedaan. Haar tips waren enorm handig en ik vind het fijn om met eigen ogen(en handen ;)) de verschillen te zien.
Ik wil 's morgens KVV geven en 's avonds Barf.
KVV heb ik bibi, Darf en tinlo gekocht.

Barf heb ik kippennekjes gekocht(mevrouw van de winkel vertelde dat dat waarschijnlijk een goede en makkelijke overgang zou zijn van de kuikens naar 'echte' botten. En zowaar de kippennek lag even een uurtje op een bordje omdat hij niet wist wat hij er mee moest doen, maar toen werd het helemaal verslonden)
eendenvleugels, een hele kwartel, lamsstukken(stukken bot en vlees eraan), en een visje(stimpy houdt niet van vis, maar ik wil het toch nog een keertje proberen!)

Nu maar even proberen wat Stimpy lekker vind en wil eten! :D

Over de granen/rijst in de KVV. Ik heb de rollen uitgezocht zonder rijst. Ik ben juist over aan het stappen naar KVV en barf om van die granen en rijst af te komen! En als het dan weer in de KVV zit, schiet het in mijn ogen zijn doel voorbij.
granen en rijst kunnen katten niet verteren, ze hebben een spijsvertering die gemaakt is voor dierlijke producten en kunnen rijst en granen niet afbreken. Het werkt eigenlijk hetzelfde als dat wij veel zoetstoffen(lees zoetjes, ligth frisdrank enz) eten en drinken. het is een chemische product en ons lichaam kan er dus niks mee, je haalt er geen energie uit, niks. Eigenlijk is het een sorrt 'vergif' :-[ voor je lijf. Je neemt het in voor de smaak, maar daarna doet het ook helemaal niks meer!
Hetzelfde dus voor rijst en granen voor de kat. Hij kan er niks mee, wordt er als je niet oppast dik van, krijgt er tandproblemen van en uiteindelijk ook vaak nier en blaasproblemen en soms zelfs schildklierproblemen! :'(

Maar goed, hopelijk voorkomen al deze ellende door onze Stimpy lekker over te zetten op KVV en Barf!

hopelijk heb je wat aan mijn tips en bevindingen zo mijn eerste 2 maanden in het land der barf-ers!

oja: tip: website barfmenu.nl kun je in alle provincies winkels vinden die barf en KVV verkopen. Misschien vind je zo een winkel dicht bij je, in de buurt die het verkoopt!

Succes,
Door Limpy
@Maud: vernoedelijk zal lamsbot net iets te hard zijn voor een kat tenzij het zuiglam is.
Mijn Pekke krijgt een lamsrib ook niet weg (en hij is wel een goeie knager), wordt wel helemaal schoongekluift.
Door Lolkje
Dank je vrouwtje van maudje  :biggrin2: Ik heb gekeken op die website, maar heel veel daarvan zijn dierenwinkels die alleen Kvv verkopen zoals de dierenwinkel hier in Sleeuwijk. Die staat er bij maar het enige wat hij heeft is Carnibest en dan nog maar één smaak. In Gorinchem is het ook een dierenwinkel en die hebben niet veel. Dank je voor je tips!!
Door Lolkje
Dank je, er staat niets bij wat echt dicht in de buurt is helaas.  ;) Ik had Mickey vanmorgen een kippenvleugel gegeven maar daar had hij grote moeite mee, begon wel te knagen maar verder dan de uiteinden kwam hij niet. Denk dat nekjes beter zullen gaan, er is een poelier in Gorinchem dus daar maar eens inslaan.
Door Lolkje
Ja, geweldig dank je!! Ik heb meteen voor meer dan 76 euro besteld, zodat ze het kosteloos brengen. Heb alle varianten van Tinlo en het eigenhuismerkpakket besteld en verder kippennekken etc. Moet wel even plek in mijn diepvries maken.. :biggrin2: Nu nog een vriendin zo gek zien te krijgen om een keertje naar Zoelen te willen rijden voor  prooidieren... Ik bel je dan oke?
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door